Close
Logo

Hakkımızda

Cubanfoodla - Bu Popüler Şarap Değerlendirmeler Ve Yorumlar, Eşsiz Tarifleri Fikri, Haber Kapsamı Ve Kullanışlı Rehberleri Kombinasyonları Hakkında Bilgiler.

Kültür

WSET Amerika Kıtası'ndan Dave Rudman'a Göre Şarap Dünyasında Trendler Neler?

Popülerliği ve kullanılabilirliği ile şarap eğitim programları Her zamankinden daha yaygın olarak, iş dünyasındaki trendler hakkında daha fazla bilgi edinmek için doğrudan dünyanın en önde gelen ve tanınmış kuruluşlarından birinin kaynağına gitmek istedik. 



Bu podcast bölümünde Şarap Tutkunları Eğitimden Sorumlu Baş Sorumlusu Marshall Tilden III, Şarap Meraklılarının Küresel İş Geliştirme Direktörü ve İcra Direktörü ile görüştü. Şarap ve Alkol Eğitimi Vakfı t (kısaca WSET) Amerika kıtasının, Dave Rudman güncel olaylar hakkında bilgi sahibi olmak için.

Gelişen eğitim ortamı ve şarap, alkollü içkiler, sake ve en son olarak bira severler için artık mevcut olan heyecan verici programlar hakkında çok şey öğrendik. 

Ayrıca, çeşitli seviyelerdeki şarap içenlere ve tam şarap meraklılarına en uygun program türlerini de araştırıyoruz. Ve neden yapay zekanın şarap eğitimi dünyası üzerinde olumlu bir etkisi olabilir veya olmayabilir. Rudman ayrıca WSET'in nasıl kurulduğuna ve ABD'de nasıl bir eğitim merkezi haline geldiğine de ışık tutuyor.



Ve tabii ki, WSET tarzı kapsamlı bir konuşma olmasaydı, iki Seviye 4 Diploma mezunu arasındaki şarap tartışması nasıl olurdu? Tadıma Sistematik Yaklaşım bir şarabın derinlemesine analizi. Öyleyse, Rudman ve Tilden'in bir şarabı SAT yöntemine göre analiz etmelerini dinleyin ve onların değerlendirmesine katılıp katılmadığınızı görün.

  Apple Podcast Logosu
  Google Podcast Logosu

  Kör Tadım Şarap

Şarap Meraklısı Akademisi üzüm çeşitleri, bölgeler, şarap yapımı süreci ve Tadıma Sistematik Yaklaşım hakkında sanal kurslar sunuyor.

Şarap Tutkunlarıyla Öğrenin

Bölüm Transkripti

Transkriptler, konuşma tanıma yazılımı ve insan transkriptörlerin birleşimi kullanılarak oluşturulur ve hatalar içerebilir. Lütfen alıntı yapmadan önce ilgili sesi kontrol edin.

KONUŞMACILAR

Samantha Sette, Marshall Tilden III, DWS, CSW, Dave Rudman

Marshall Tilden III, DWS, CSW  00:09

Merhaba, Şarap Meraklısı Podcast'ine hoş geldiniz, içki kültürünü ve onu yönlendiren insanları sunuyorsunuz. Ben Şarap Tutkunları'nın Gelir ve Eğitim Müdürü Marshall Tilden'im. Tahmin edebileceğiniz gibi, burada şarap eğitimi konusunda oldukça tutkuluyuz ve bu da daha çok WSET olarak bilinen Şarap ve Alkollü İçkiler Eğitim Vakfı ile ortak noktamızdır. Hatta 2020 yılında kendi Şarap Meraklısı Akademimizi oluşturduk ve şarap eğitimi tutkumuzu ABD'deki mümkün olduğunca çok sayıda şarap severle paylaşmak ve yaymak amacıyla WSET küratörlüğünde birinci ve ikinci düzey kurslar sunuyoruz. Şarap eğitimi her zamanki kadar popüler ve çeşitli şarap okullarında %15'e varan artışlarla. Yıllar geçtikçe, WSET dünyasında neler olup bittiğini küresel iş geliştirme direktörü ve WSET Amerika kıtası genel müdürü Dave Rudman'dan dinlemenin harika olacağını düşündük. Arkadaşım Dave Rudman'la burada oturmaktan büyük mutluluk ve şansa sahibim. Ve başlığınızı okumam gerekiyor çünkü çok uzun, Küresel İş Geliştirme direktörü ve WSETs of Americans'ın genel müdürü. Bu doğru. Bu doğru. Bu uzun bir süre. Peki, hoş geldiniz.

Dave Rudman  01:17

Beni kabul ettiğin için teşekkürler.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  01:18

Evet, burada olmanız gerçekten harika. Az önce içeri girdin ve konuşuyorduk. Oldu? Buraya geldiğinden beri sıcak bir dakika oldu.

Dave Rudman  01:23

Evet, elbette.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  01:24

En son ne zaman içeri girdin?

Dave Rudman  01:26

Sanırım 2019'du. Evet, muhtemelen yazın sonlarıydı, yani sadece beş yıl önceydi.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  01:31

Akademimize başlamamız da bir bakıma böyle oldu. Sağ? İşte bu...

Dave Rudman  01:35

Evet, sanırım sağlayıcı olarak onaylanmanın son aşamalarındaydın. Ve tabii ki salgını birlikte atlattık. Evet. Bunun da zorlukları vardı.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  01:47

Ve ilginç olan şu ki, kursları bizzat burada vermeyi planlıyorduk ve sonra birdenbire hızlı bir geçiş yapmak zorunda kaldık, dürüst olmak gerekirse bu gerçekten işe yaradı, çünkü onunla çok büyük bir erişime sahibiz.

Dave Rudman  01:58

Evet, bu harikaydı. Aslında o zamana kadar böyle bir seçeneğe bile sahip değildik. Çünkü, biliyorsunuz, pandemi başladığında, WSET olarak biz, bu durumu atlatmak istiyorsak, insanların bu sınavlara şahsen girebilmeleri için bir yol bulmamız gerektiğini hemen fark ettik. çünkü tüm bunların ne kadar süreceği hakkında hiçbir fikrimiz yok. Artık insanların tüm farklı kurslarda birinci ve ikinci seviye sınavlarını uzaktan yapabilme seçeneğini ortaya çıkardık. Ve bunu oldukça hızlı bir şekilde masaya getirmemiz gerekiyordu. Ve kesinlikle bazı sorunları daha önce birlikte çözmüştük. Pek eğlenceli değil

Marshall Tilden III, DWS, CSW  02:39

Hayır hayır, ama bahsetmen çok komik çünkü seni vuran ve sanallaştıran sadece biz değildik, yani bunu gerçekten bu nedenle başlatıyordun, unuttum dünya. Evet, bu harika. Yani, tüm sekiz şampiyonluğunuz ve WSET dünyalarındaki ilerlemeniz ile birlikte, sizin gibiler hakkında biraz bilgi sahibi olduğunuz, WSET'e nasıl girdiğiniz ve bunun ne olduğu hakkında, bilmeyenler için çünkü harika bir program.

Dave Rudman  03:03

Evet tabi. Teşekkürler. Sanırım bundan bahsettiğimde genellikle ilk söylediğim şey, her zaman bir eğitimci olmak istediğimdir. Yani ortaokul ve liseye geri dönersek, o zamanlar kariyer hedefim öğretmen olmaktı ve lise öğretmeni olmak istedim ve üniversiteye gittim. Tarih ve felsefe alanında oldukça değersiz bir derece aldım. Ama ben doğrudan lisede tarih öğretmeni olmak için yüksek lisansa başladım ve aslında Massachusetts eyaletinde orta öğretimde öğretmenlik yapmak için geçici lisansa sahibim. Muhtemelen asla kullanmayacağım ama sorun değil. Elbette. Süresi dolmadı. Evet, hayır, aslında süresi dolmadı. Yakın zamanda kontrol ettim. Ve evet, ama aslında Anaokulundan 12. Sınıfa kadar yedek öğretmen olarak öğretmenlik yaptım. Ve biliyorsunuz, birkaç yılımı devlet okullarında çalışarak geçirdim ve artık lise öğretmeni olmak istemediğime karar verdim. . Gerçekten zor. Şapkam kesinlikle çocuklarımızı eğiten insanlara kapalı. Özellikle de sadece konuşuyorduk, çocuğum anaokulunu yeni bitirdi. Yani bunu gerçekten bu şekilde deneyimlemeye başlıyorum. Ama ben, bilirsiniz, hâlâ felsefe diploması olan çoğu insandan hoşlanıyorum, sanki sonunda restoranlarda çalışmışım gibi. Ve New York'taydım. Ve biliyorsunuz, bu benim her zaman anlattığım türden bir hikaye; üniversitede bir kahvaltı restoranı ya da buna benzer bir yerde masalarda garsonluk yaptığımla ilgili. Ben de New York City'deki gibi bir restoranda masa bekleme deneyimim olduğunu düşündüm. Evet, birçok restoran. Bir iş buluyorum. New York'ta garsonluk yapacak bir iş bulmak düşündüğümden çok daha zor. Evet. Brooklyn'de yaşadım, yaşadığım yerden çok da uzakta değildi. İlan edilmiş bir şarap barı vardı, garson falan arıyorlardı. Ben de gittim ve bir röportaj yaptım, karı-koca bir ekipti ve karısı da evin önünü yönetiyordu. Ve röportajım onunla başladı. Ve gerçekten iyi gidiyordu. Evet, ızgara ya da onun sorduğu gibi, kesinlikle bazı satın alma soruları gibi değil. Sattığım şey iyi görünüyordu, o da şöyle dedi: Peki, tamam, şimdi kocam gelip oturacaktı, o şarapçı falan gibiydi. Ve bana sorduğu ilk sorulardan birinin burada çalışabilmem olduğunu söyledi, sanki dünyanın her yerinden kadehte 60 şarabımız var, bazı belirsiz bölgeler, bir şişe listemiz var, bazılarını pahalı satıyoruz şey. Biraz, en azından biraz şarap hakkında, çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmanız gerekiyor, şarap hakkında ne biliyorsunuz? Ben de sarı kuyruklu dedim. Bu ... idi? Biz de güldük. Buna biraz güldük. Yani, biliyorsun, uymaya çalışmadım, bunu taklit etmenin bir yolu yok, hayır, hayır, hayır, mümkün değil. Gerçekten mi. Bilirsiniz, böylece insanlar sahtecilik yapamayacağınızı bilmesinler. Hayır, taklit edemezsiniz. Ve sen de şanslısın dedin. Burada garson olabilirsin ama ben barback arıyorum. Ayrıca haftanın en kötü üç günü için mi? Ya da ne? Eğer istersen, nasıl sahip olabileceğini göreceğiz. Ve şarap hakkında bilgi edineceksin ve ne olacağını göreceğiz. Ve sonra evet, yaptığım şarabı öğrendim. Ve bu bir şeye dönüştü, bir bakıma şunu farkettim ki, eğitim arzum gibi, eğitim aşkım gibi, şarap hakkında bilgi edinmek ve sonra onu öğretmek arasında bir kesişme vardı ki bu da ana yollardan biri. öğrendiğim şey, nasıl organize edeceğimi ve bunun nasıl doğru olduğunu başkasına nasıl öğreteceğimi düşünerek oldu. Ve evet, bu kesinlikle bazı şeyleri yerli yerine oturtmaya yardımcı oluyor, ama aynı zamanda tarih, felsefe ve kültür gibi, ve bilirsiniz, insanların şarabı bu kadar ilgi çekici bulmasının tüm nedenleri, sadece, gerçekten hepsi geldi birlikte. Ve yaklaşık iki yıl boyunca vardiya müdürü oldum. Sanki haftada birkaç gece bir çiftin üzerinden geçiyormuşum gibi, onlar çok şey öğreniyorlar. Daha sonra otelcilik alanında birkaç farklı işe girdim. Sonuncusu West Hartford, Connecticut'ta hala orada olan bir şarap barı açmamdı.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  07:24

Şu anda bulunduğunuz yere yakın mı?

Dave Rudman  07:27

Evet, şu an bulunduğum yere çok yakın, şarap barı sanki 12 yıl sonra hala orada ki bu oldukça dikkat çekici. Bir nevi yarı düşük anahtar gurur duyduğum bir şey. Evet, COVID boyunca, bir restoranın her ömrü kesinlikle flop'tan önemli ölçüde daha kısadır. Ama hemen o sırada evlendim. Eşim de şöyle dedi: Günlük bir iş bulmalısın ki bu çok mantıklı. İşte dağıtım işine bu noktada girdim. Böylece yedi yıl boyunca Connecticut'ın en büyük distribütöründe çalıştım ve orada Eğitim ve müşteri geliştirme Direktörü olarak görev yaptım. Ve aslında WSET kurslarına ilk kez orada başladım. Ve bu aslında Eğitim Direktörü olarak bu rolü almak için yumrukladığım cezalardan biriydi ve WSET'i buldum. Ve onlara bunu tavsiye ettim. Ve benden bütün bir programı yürütmemi istediler. Ve sizin de benimle birlikte geçirdiğiniz onaylı program sağlayıcısı olma sürecinden geçtim. Bundan birkaç yıl sonra da aynı derecede titiz. Öyleydi, farklıydı. O zamanlar durum çok farklıydı çünkü işe alınmadan önce bu süreci yaşadığımda WSET için ABD'de yerleşik kimse yoktu. Ve uluslararası tek merkezde Marian Mulligan MW tarafından yönetilen EOC'de kendi işlerini yönetmediler. Evet, bu tamamen başka bir hikaye. Ama evet, çok farklı bir deneyimdi. Evet, farklı bir deneyim. Ancak oradaki Salesforce'a birkaç yıl boyunca WSET'ten, şaraplardan ve alkollü içkilerden bahsettim ve sonra WSET'in bir işe alım görevlisi aracılığıyla ABD için ilk kişiyi işe almak istediğini duydum ve evet, bu sürece girebildim ve kabul edildim. Başarılıydım ve bir numaralı çalışandım ve evet, öyle oldu

Marshall Tilden III, DWS, CSW  09:27

Aslında ABD'de her şeyi başlatan ilk kişinin siz olduğunuzun farkında değildim. 

Dave Rudman  09:33

Evet, bir dereceye kadar. Evet, çünkü bunu istiyorum biliyorsun, evlendim ve ikimiz de Marrian Mulligan MW Molly'yi tanıyoruz. İkimiz de diplomamızı okulumuz olan New York'taki International Wine Center'da yaptık.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  09:45

Az önce kalemini taktık. Benimkini giymedim ama bende de var.

Dave Rudman  09:49

Bu iyi. Değiştirme talebinde bulunabilirsiniz. Bir form var

Marshall Tilden III, DWS, CSW  09:53

gayet farkındayım

Dave Rudman  09:55

WSET ile olan sözleşmesinin süresi dolmaktaydı ve yaklaşık 25 yıl sonra ortak bir karar almışlardı; WSET'in ABD'deki işi çok büyüdüğü için sözleşmenin bitmesine izin vereceklerdi. Ve bu gerçekten mümkün değildi. sanmıyorum

Marshall Tilden III, DWS, CSW  10:19

Sadece bunun dışına çıkıyordum

Dave Rudman  10:20

Evet gerçekten zordu

Marshall Tilden III, DWS, CSW  10:23

Onun için bu gerçekleşmeye hazırdı çünkü bu onun nezdinde çok popüler hale geldi.

Dave Rudman  10:29

Kesinlikle. Yani ihtiyaçları olduğunu biliyorlardı, ilk kez buradaki işi devralabilmenin temellerini atmaları gerekiyordu. Böylece beni işe aldılar, işe yaklaşık Ocak 2018'de başladım. Ve bu sözleşme Ağustos 2018'de sona eriyordu. Yani çok kısa bir süre içinde, kendi lojistiğimizi ve tüm müşteri hizmetlerini ve her zaman olan şeyleri yönetmeye hazır olmamız gerekiyordu. Mary tarafından ele alındı. Evet. Ve IWC ekibinin WSET'e gelmesi gerekiyordu.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  11:06

Anladım.

Dave Rudman  11:07

İşte biz de burada devreye girdik. Ve sen ve sen, olan bitenin hemen ardından bir nevi devreye girdiniz, öyle mi?

Marshall Tilden III, DWS, CSW  11:14

Evet. Evet. Yani Temmuz 2019'du. Planlarımız 2020'de başlıyor. Ve sizin de söylediğiniz gibi, yol boyunca bu çarpma ve morluklardan bazılarını ilk elden yaşadık. Ve şunu söylemeliyim ki, bence, öğrencilerimiz, eğer asıl öğrencilerimiz şu anda ne yaptığımızı görselerdi, büyük bir fark olduğunu anlayabilirdiniz.

Dave Rudman  11:33

Bu çok büyük bir fark. Evet. Ve bunu dünyanın her yerinde gördüğümüzü görüyoruz. Özellikle pandemi sırasında tanıtmamız gereken, hâlâ kullandığımız ve hala çok popüler olan uçtan uca dijitalle ilgili. Evet. Tüm dünyada, özellikle burada, ABD'de, ama bu tamamen farklı bir deneyim ve bu da çok olumlu bir açıdan.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  11:55

Elbette öyle.

Dave Rudman  11:56

Harika.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  11:56

Bu harika. Bu arka plan için teşekkür ederim. Çünkü Hayır, bilmiyordum ama çoğunu bilmiyordum bunu duymak gerçekten ilginç. Yani sadece WSET'in arka planı için, değil mi? Kökenleri ve neden başlatıldığı ve kimin için olduğu konusunda belki bu konuda biraz temel oluşturabilirsiniz.

Dave Rudman  12:11

Elbette. Biliyorsunuz, buradaki dinleyiciler için küçük bir ayrıntı, WSET, Şarap Ustaları Enstitüsü ile Somali'deki malzeme sorumlusunun kurulduğu aynı odada kuruldu, yani o oda Vintners Hall denen bir yerde. Londra'da, biliyorsunuz, temel olarak, en basit olanı ve bu, benim Amerika'daki açıklamam, muhtemelen hakkını vermeyeceğim, ama onlarda bunlar var, ABD'de düşündüğümüz şeye çok benziyor. bir ticaret birliği veya benzeri bir şey, bir lobi grubu veya buna benzer bir şey gibi. Temel olarak endüstrinin bütünsel çıkarlarını gözeten tarafsız bir yapıdır, o zaman insanlar onu satın alır. Biliyorsunuz, bu İngiltere'de 1000 yıl öncesine, lonca ekonomilerine kadar uzanıyor, değil mi? Elbette. Yani, şarap tüccarları şirketi diye bir şey var ve bu, şarap ticaretinin çıkarlarını gözeten bir tür ticaret organizasyonuna benziyor. Bilirsiniz, 1000'lerce yıl öncesine gidersek, İngiltere'de sesini çıkaracak hiçbir şarap üreticisi yoktu. Ama buna rağmen, İngiltere kendini şarap üniversitesinin merkezi olarak kurdu ve tüm önemli şeyler gelip Londra'dan aktı, şarap, basın, sürahi ve bunun gibi şeyler, erken, erken şarap yazımı hepsi orada. Sağ. WSET 1969'da kuruldu. Ve genellikle bundan bahsettiğimde, kendinizi 1969'daki şarap endüstrisindeki gibi konumlandırın derim. Ve şarap endüstrisinin o anda neye benzediğini düşünün, değil mi? Yani hâlâ Paris'in yargılanmasından beş yıl önce gibiyiz, değil mi ki bu aslında ABD'nin büyük açılış girişi gibi. Ancak şarap alıp satma işindeyseniz veya bir şekilde şarap ticaretiyle uğraşıyorsanız, geleneksel şarap bölgesinin dışındaki yerlere giderek daha fazla yatırım yapıldığını fark etmeniz gerekir. . Yani sadece son 100 yılda olduğundan çok daha fazla yerden şarap ithal etmekle kalmayacak, aynı zamanda bu yerlerde ihracat pazarlarınız da büyüyecek. Yani şarap ABD'deki gibiydi, çok ilkeldi ve sonra birdenbire gerçekten genişlemeye başladı

Marshall Tilden III, DWS, CSW  14:38

On yıl gibi bir sürede.

Dave Rudman  14:38

Evet, doğru. Evet kesinlikle. Ve böylece İngiltere'deki şarap ticaretinde çalışacak kişilerin gelecekteki Şarap ve Alkollü İçkiler ticareti konusunda eğitilmesine ihtiyaç olduğunu gördüler. Ve sizi bilgilendirmek için, onlar küresel şarap ticaretinde bir nevi Kaptan koltuğundalar ve sektörde çalışan dünyanın en bilgili insanlarına sahip olmak için ihtiyaç duydukları en iyi şeye sahip olmaları gerekiyor. İşte WSET bunun için kuruldu. Yani bu bir eğitim yardım kuruluşudur. Ve biliyorsunuz, misyonu her zaman kabaca şarap ve alkollü içki ticaretinde çalışan insanlara markasız, tarafsız, küresel, küresel olarak uygun eğitim sağlamak olmuştur. Başlangıçta bu gerçekten sadece Birleşik Krallık içindi. Artık dünya için söz konusu. Ve 80'den fazla ülkede WSET'e sahipsiniz. Ancak biliyorsunuz, WSET ile insanlar şarap ya da alkollü içkiler ya da sake ya da şimdi bira hakkında bilgi edindikleri her yerde temel aynı kalmıştır; her şey tarafsız, markasız, dünya çapında tanınan ve evrensel olarak alakalı materyallerle ilgilidir.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  15:50

Sake ve bira konusuna girmek istemiyorum çünkü bunlar sizin yaptığınız işin büyük, büyük ve büyüyen bileşenleri. Ama genel olarak kimin faydalanabileceğini düşünüyoruz, değil mi? Mesela, WSET ve kurslar kime ait veya kimler almalı ve sonra, biliyorsunuz, bize hep şu soru soruluyor: Hangi seviyeyi almalıyım? Sağ? Evet, birinden başlamalı mıyım? İkiden başlamalı mıyım? Üçünü yapabilir miyim? Dört çılgın mı? Aklımı mı kaçırdım? Beğenmek? Ve bunun cevabı evet.

Dave Rudman  16:18

Dört çok ciddi. Çok ciddi.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  16:22

Peki ama kim var orada, tüm dinleyicilerimiz arasında, oturup şarabın tadını çıkararak gerçekten yoğunlaşan ve bunu yapan ve hikayeleri biten dev bir insan kitlemiz var. Sağ? Peki bu nasıl uyuyor?

Dave Rudman  16:35

Bakın size şunu söyleyebilirim ki, şu anda bunu dinleyen herhangi biri, şu anda ABD nüfusundan rastgele bir kişinin WSET yeterlilik çantasını almasına fayda sağlar mı? Eğer değilseniz, şarapla ilgilenmiyorsanız neden uğraşasınız ki? Muhtemelen daha fazlasını öğrenmekle ilgilenmeyeceksiniz. Ama dinleyenlerin şaraba ilgisi var. Ya şarap ticaretiyle uğraştıkları için, ya da Şarap Meraklısı oldukları için. Evet, onlar şarap tüketicileri. Bu arada dinlediğiniz için hepinize teşekkür ederiz. Evet ve WSET'le öğrenmeye ilişkin, hoşuna gittiğini düşündüğümüz değer önerisine katkıda bulunduğunu düşündüğüm pek çok şey var. Ve bunun, insan sayısı ve bu insanların nereden geldiği açısından sahip olduğumuz büyümenin yansımasını açıkça görüyoruz. WSET'te eğitim almakla başka bir yerde eğitim almak arasındaki en önemli şeylerden biri, bunun gerçekten küresel olarak tanınan bir yeterlilik olmasıdır. Ve bu bazıları için diğerlerinden daha alakalı olabilir veya olmayabilir. Ama bu oldukça hoş. Ve özellikle şarap endüstrisi değişmeye devam ettikçe ve şarap, geçmişte hiç gelmediği veya en azından bir mağazadan satın alamadığınız giderek daha fazla yerden gelmeye başladıkça, bunu düşünmek çok önemli. Elbette, Çin, Hindistan, Birleşik Krallık, evet, vesaire, vesaire. WSET ile eğitim almak, dünyanın neresine giderseniz gidin, herkesin bağlandığı bir kriterin olduğu anlamına gelir ve eğer WSET ile Hong Kong'da eğitim almış ve WSET'te Hong Kong'da eğitim almış biriyle konuşuyorsanız, bu, Güney Afrika, hepiniz çok benzer bir dil konuşuyorsunuz, aynı materyali öğrendiniz, tutarlı bir şekilde öğretildi. Evet. Ve bu çok hoş. Bunun çok büyük bir değer kattığını düşünüyorum.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  18:40

Ve bilmenizi isteriz ki, tadımlarla ilgili bu konuya tekrar değineceğiz. Şarap tadımı yapacağız, bu yüzden oraya gitmeyin, çünkü öyle bir şey olmadı ama derslerimde her zaman ortak dil ve onunla kullanılan sözlük hakkında konuşurum, bu yüzden izin verilen ve izin verilmeyen tanımlayıcılar vardır ve bu değildir. Bilirsin, ne söyleyebileceğin konusunda çok katısın ama biliyorsun, bir Blackberry'nin nasıl koktuğunu ve tadının nasıl olduğunu biliyorum ve birisi iyi derse, büyükannemin bodrumu gibi kokarsa bu örneğe alışmıştım. Büyükannenin bodrumunu biliyorsun, bunu nasıl doğru bir şekilde analiz edeceğim ve böylece herkesin küresel olarak anlayabileceği bir dil hakkında diyalog oluşturacağım? Çok büyük çok önemli

Dave Rudman  19:15

Evet, biz ve biliyorsunuz, yine söylediğim gibiyiz, şarap endüstrisi değişmeye devam ediyor ve biz de öyleyiz, birkaç yıl önce İngiliz terminolojisinden bazılarını tercüme etmekle dalga geçen bir video yayınlamıştık. Sözlüğümüz Amerika'ya benziyor, bektaşi üzümünün damlaması nedir? yulaf lapası ya da her neyse, değil mi? Yani biz, biliyorsunuz, küresel olarak, bilirsiniz, küresel bir organizasyon olarak böyle biraz eğleniyoruz. Ve bu küresel tutarlılık hissini korumak için. Şarap hakkında hepimizin aynı dili konuşması gerekiyor ya da gerçekten de bu çizgide yürümemiz gerekiyor. Bu yüzden bu çok zorlaşıyor. Ancak ortak dil ne olursa olsun kapsayıcı ve erişilebilir olmasını sağlamak için daha fazla ne yapabiliriz? Kesinlikle, millet? Çünkü Amerika'da, Birleşik Krallık sözlüğündekilerin çoğu, belki de %80'i anında tanınabilir. Evet. Ama dünyanın başka yerlerine giderseniz bu dalıyor. Evet. Bu iyi bir nokta. Evet. Yani elimizde, araştırmacılarımız var ve bu değişikliklerin bazılarını yapmak için sonuna kadar devam eden projelerimiz var. Bu harika. Ve bunu geliştirebileceğimiz bazı yollara bakmak için

Marshall Tilden III, DWS, CSW  20:35

Bu da her şeyin kapsayıcılığıdır. Mükemmel. O halde hadi devam eden bira trendini dinleyelim. Ve siz bittiniz mi? Sağ. Bu senin için büyük bir şey.

Dave Rudman  20:45

Evet, WSET için gerçekten büyük bir olay. Sahip olduğumuz son yeni ürün sake idi. Birkaç yıl önce sake'yi tanıttık ve aslında bu yıl ikinci seviyeyi başlattık. Oh, yani ilk önce üçüncü seviyeyi yaşadık. Evet. Ve sonra birinci seviyeye. Ve şimdi ikinci seviye. Ve bunun arkasında pek çok yöntem var. Ama artık bunları konuşmamıza gerek yok.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  21:11

Sanırım bunu gerçekten kolayca özetleyebilirim ve siz de anlayabilirsiniz. Deliyim. Sağ? Yani şaraplar açısından, değil mi? Üç, bir sonraki seviyedir, üç, çok zor bir parkurdur. Sağ? Ve biri, gerçekten yeni ve gerçekten şaraba ve gerçekten temel terimlere giriş gibi. Ve iki de buna benzer. Üçün biraz altında ama birden daha yüksek seviyede olduğunuz tatlı noktanın neresindesiniz, orta noktanın nerede olduğunu belirlemek muhtemelen çok daha zordur.

Dave Rudman  21:36

Evet olabilir, yani durun, ilk seviye üçüncü seviye, alt seviyelere öğretebilecek insanlara ihtiyacımız olduğunu bildiğimiz için miydi? Evet, biliyorsunuz, çünkü o olmadan, evet, evet, özellikle futbol gibi niş bir kategoride sel baskını yaşanır. Böylece, daha düşük seviyeleri öğretebilecek kişiler için kriterleri ve çıtayı oluşturmak üzere üçüncü seviyeyi ortaya çıkardık ve ardından birinci seviye geldi. Ve sonra kritik bir kütleye ulaştığınızda ve birinci seviyeyi tamamlayan insanlar üçüncü seviyeye geçmiyor, o orta seviyeye ihtiyaç duyuyorlar. Köprüyü orada yaptık. Yani bu harika bir vasıf. Biz de bunu başlattık. Ama bira 50 yıl önce de olan bir şeydi, WSET'te bira içeriği de vardı. Yani orada ayrı ürün kategorileri yoktu. Tek bir parça vardı ve çoğunlukla şarapları kapsıyordu, ama bira gibi birçok alkollü içkiyi kapsıyordu, puro gibi şeyleri kapsıyordu, aslında purolar da WSET'in bir parçasıydı ve bu da WSET'in bir parçasıydı.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  22:37

Ve toplam bu, değil mi? Kapalı purolar da mı bu?

Dave Rudman  22:41

Hatırlayabildiğim kadarıyla mahkemede sertifikalı somm yapmayalı birkaç yıl oldu. Ama evet biliyorum, bir ara puro hakkında konuşulduğunu hatırlıyorum. Evet, sanırım benden alıntı yapmayın. Evet. Yani bira hakkında yıllardır konuşuluyordu, biliyorsunuz, bu bizim alacağımız popüler bir soruydu, bilirsiniz, insanlardan sorular alırdık. Ah, biraya ne dersin, bu bira için harika olurdu. Mesela siz neden bu işin içinde değilsiniz? Biliyorsunuz bu başlı başına büyük bir sektör. Biliyorsunuz, bazı açılardan şarap ve alkollü içkilere odaklanan ticaretten çok farklı. Ve evet bilmiyorum, sadece zamanı gelmişti. Evet. Başka ne yapmak istediğimizi düşünmenin zamanı gelmişti. Ve bence orada bizim için temel düşünce aslında ikiydi ve birdi. Bunu yapabilecek uzmanlığa sahip miyiz veya edinebilir miyiz? Sağ. Elbette. Ve sanırım bunun cevabının evet olduğunu kanıtladık. Çünkü biz şu anda temas halindeyiz ve aramızda, belki de dünyadaki en nitelikli 20 kişiden birinin bizimle çalışacak olduğunu söyleyebiliriz. Adı Mirella Amato, dünyadaki yaklaşık 20 kişiden biri, Usta Cicerone Evet. Ve o geldi ve sahip olduğumuz diğer uzmanlardan bazılarıyla ve ekibimdeki insanlarla çalıştı, yani Marilla, Amerika'da Beerology'de benim kıdemli iş geliştirme müdürüm, ama biz Natalia Watson ile çalışıyoruz. EMEA için onunla çalışmak bizim için çok etkili ve çok büyük bir olay. Ve ayrıca bira fabrikaları işleten ve bir bira fabrikasına sahip olan bir kariyerden gelen ve çok iyi tanınan ve çok iyi tanınan Jane Lewis de inanılmaz yeteneklerle çalışıyoruz. Yani dediğim gibi bu bir değerlendirmeydi. Bizde o yetenek yoktu. Ve biz o ağın derinliklerinde olduğumuz için tek bir kişiyle bağlantı kurmamız bizim için pek de kolay olmadı. Orada ağımız yoktu, bu yüzden dışarı çıkıp onu bulmamız gerekiyordu. Harika bir iş başardık. Bunun için dünyanın en iyi insanlarından bazılarıyla çalışıyoruz.

Samantha Sette  24:57

Her zaman sevdiğiniz şeyi bulun, en düşük fiyata seçebileceğiniz pek çok harika şişeyle tam bir seri ve savaş yapın, en sevdiğiniz Cabernet'i veya arkadaş canlısı rehberlerinden birinin yardımıyla denemek için yeni bir tek fıçı burbonu bulmak kolaydır. Ve her şişeyle birlikte harika bir şey bulduğunuzu bilmenin güveni gelir. 30 yılı aşkın bir süredir en düşük fiyatlarla, sevdiğiniz şeyi bulun ve bulduğunuzu sevin, yalnızca Total Wine'da ve çoğu bölgede daha fazla kaldırım kenarında teslim alma ve teslimat mevcut bir total line.com Daha fazlasını öğrenmek için, Virginia ve Kuzey Carolina'da satılmamaktadır. . Sorumlu bir şekilde iç 21 yaşında ol.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  25:26

Trendleri takip ederken hakkında konuşmak istiyorum, çünkü sadece şarap endüstrisinde gördüğümüz bir şey ve bunun WSET'i de etkilediğini nereden bildiğinizi merak ediyorum, daha düşük alkol, daha düşük ABV şarapları. Sağ? Peki bu konu ele alınıyor mu? Bildiğiniz üzere müfredata eklenen bir parça olmak bu mu? Yoksa sadece izlediğimiz bir şey mi

Dave Rudman  25:48

Düzenli ürün inceleme süreçlerimize %100 etki eder. Yani, farklı seviyelerdeki tüm farklı niteliklerimiz için, ürün inceleme döngülerimiz var, burada ya yeni bir ekleme ve güncelleme başlatma ya da geri bildirim alma sürecindeyiz ve bir sonrakini düşünüyorum. Yani bu sürekli yinelenen bir süreçtir. Ve biliyorsunuz, sürekli olarak dünyanın hangi bölgelerinde olmamız gerektiğini ve neden dışarıda olmamız gerektiğini düşünmek zorundayız ve bu değişiyor, ama başka birçok şey var ve bilirsiniz, düşük ve hayır Bu gerçekten önemli bir şey. Ve eğer küresel olarak tanındığınızı ve evrensel olarak alakalı olduğunuzu söylemeye devam edebilmek istiyorsanız, bunu yapmalısınız, bu konularda kalmalısınız. Evet. Yani faktörleri temsil ediyor. Ve bence bu konuda öğrenilecek çok şey var, nasıl farklı ve nasıl aynı.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  26:48

Benim düşüncem ya da bilirsiniz, trendin nereye gittiği, trendin ne kadar süreceğidir. Ve eğer buradaysa, bu bir trend mi? Yoksa bu sadece bir şey mi? Peki bu genel olarak şaraplar için orta orta alkol aralığını etkiliyor mu? Doğru, çünkü şu anda %11 ila 14 orta mı oluyor? Bu 10'a kadar mı çıkıyor? %14'e mi? Evet biliyorsun,

Dave Rudman  27:06

Bu gerçekten ilginç. Ve keşke bu seviyeleri değiştirmek için tarihsel bir emsal olsaydı şu anda bilseydim ilgimi çekerdi, çünkü son 55 yılda dünya sahnesine çıkan şarapların ortalama ABV'si açıkça arttı oldukça önemli bir miktar

Marshall Tilden III, DWS, CSW  27:25

Benzer şekilde, herkes şunu bilsin ki, WSET %11-14'ün alkol için orta aralık olarak kabul edildiğini söylüyor. Ama Kaliforniya'dan gelen hemen hemen her şeyi görürseniz, beyaz ya da kırmızı, evet, 14 ya da üzeri olacaktır. Sağ. Ve biliyorsunuz, bu trend bu bakımdan ilginç, evet, üzgünüm, bunu keseceğim.

Dave Rudman  27:43

Hayır, hayır, hiç de değil. Ayrıca, iklim değişikliği gibi şeylerin kasıtlı olarak doğal olmayan düşüklerin sayısını önemli ölçüde azalttığını düşünüyorum, değil mi, yani evet, 50 yıl önce, Almanca'ya bakıyorsunuz, diplomanıza veya üçüncü seviyeye çalışıyorsunuz, Almanca gibi çalışıyorsunuz şarap kanunu. Ve neden bazı şeylerin bölümün gerçekleştirilmesine çok benzediğini anlamaya ve takdir etmeye başlıyorsunuz, örneğin buna neden izin veriliyor? Çünkü bu gerçekten tarihsel bir süreç, şarap yapmak gerçek bir mücadeleydi. Evet, daha soğuk yılların bazılarında ve iklimlerde, alkol üretebileceğiniz veya fermantasyon yapabileceğiniz bir şeker seviyesine ulaşmak aksi takdirde imkansız olurdu.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  28:26

Bu da şeker eklenmesidir.

Dave Rudman  28:28

Sağ? Evet.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  28:29

Ve bu bazı şeyleri açıklığa kavuşturmak istiyorum.

Dave Rudman  28:30

Artık gerçekten bir sorun olmadığını düşündüm.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  28:36

Bu kelimeyi uzun zamandır duymamıştım.

Dave Rudman  28:38

Hiç kimse temel şeker seviyesine bile ulaşmakta zorluk çekmiyor. Evet. Almanya'da ya da başka bir yerde. Bu yüzden. 

Marshall Tilden III, DWS, CSW  28:47

Evet. Burada tadımımıza başlıyoruz çünkü bu konuda ne düşündüğünüzü merak ediyorum. Ama körü körüne şarap tadımı, dördüncü uzmanlık seviyesinin büyük bir bölümünü oluşturuyor. Ve evet, biraz da üçüncü seviyede, değil mi? Evet, çok pratik gerektiriyor. Çok fazla şarap tatmak lazım. Bilirsiniz, ben çalışırken, eminim herkesin benzer bir hikayesi vardır ve sizin için şarapları dökecek birine ihtiyacınız vardır. Evet. Sağ. Çünkü ikincisi, şişe oyunlarının bittiğini görüyorsunuz. Ve böylece eşim vardı ve biliyorsunuz, gece saat 10-11'de çocuklar baygınken. Şans eseri burada. Tadım yapacağımız çok sayıda şarap var. Kör tadım açısından pirzolalarınızı hâlâ sağlam mı tutuyorsunuz?

Dave Rudman  29:29

Tadımı seviyorum. Evet. İnsanlara söylüyorum ve bunun doğru olup olmadığını bilmiyorum. Benim gideceğim hikaye bu mu? Bunun nedeni, fakir olmamdan dolayı şaraba bu kadar sınırlı erişime sahip olmam mıydı? Evet. Barback olarak şarap hakkında ne öğrendiğimi biliyorsun. New York'ta. Başkalarının farklı şarap türleri için kullanacağı tanımlayıcıları elimden geldiğince ezberlemeye çalıştım. Evet, öyle ki, o ilk günlerde benim için muhtemelen en etkili olan kitap Karen McNeil'in Şarap İncil'iydi. Ve her çeşitte veya bahsettiği isimde olduğu gibi gerçekten harika bir iş çıkarıyor. Senaryo yazarları için gerçekten tipik olan pek çok şey içeriyor. Sağ? Bu yüzden. Yani beynimin artık farklı çalıştığını düşünüyorum. Çünkü öğrendim ki, aslında hiç tatmadan profilleri kafama kazımayı seviyorum. Ve belki de kanıt olarak sunabilirim, değil mi? Yani, diplomamı alırken içeri girdim ve o zamanlar D altı, altı olan gazozumu yaptım, değil mi? Ve gerçekten de iyi iş çıkardım, dersten sonra kanunları çiğnediğimi öğrendiğim gibi. Ve bu konuda gerçekten ilginç olan şey, benim için şaraplardan birinin içindeydim ve şöyle dedim: Tadı böyle. Ben bunun tadının nasıl olduğunu biliyorum. Sağ? Ben de sanırım bu Zach. Çünkü Zach'in Alman köpüklü Alman şarabının tadının nasıl olması gerektiğini biliyorum. Evet, hayatımda hiç Xact'ın tadına bakmadım, kelimenin tam anlamıyla hiç tatmadım. Ben, eğer bu muhtemelen Zach ise, bu onu ilk kez tattığım zamandır diye düşünüyorum. Sağ. Ama daha önce hiç tatmamış olsam da sırf benim gibi olduğu için tadının neye benzediğini anlatabileceğimden çok emindim. Ben ve ben bunun Zach'in tipik tadım notuna çok benzediğini, başka hiçbir şeye benzemediğini biliyoruz. Ve bunu yazdım ve bu şekilde çivilediğim birkaç tane daha vardı. Ve bu, olağanüstü yetenekli bir tadımcı olduğum için değil. Ama sanırım bunun nedeni şarap kafamda son derece iyi gelişmiş bir veri tabanına sahip olmam. Ve bu yüzden öznel olmaktan ziyade çok çok tümdengelimci ve mantıksal biriyim. Bu da benim için bir avantaj oldu. Evet, izciliğini yapmalısın. Yeterince uzun süre beklediğimizden bahsediyoruz.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  32:20

Elbette. Bu yüzden körleme yapmayı düşünüyoruz ama Dave'e burada biraz ara vermek istedim. Bu yüzden gerçek bir WSET tarzı tadım yapabileceğimizi düşündük. Ayrıca Dave'in de denemesini istediğim Şarap Tutkunları bardaklarımızdan bazılarını aldık çünkü bunları gördüğünüzü sanmıyorum. İşte bu Sommology Somm ve bu da bizim Aria'mız. Bu bir taksi bardağı ama bu tür şaraplar için. Yani bu 2020 tek bağ Chard St Giacomo, 320 vaka gibi bundan hiçbir şey yapmıyorlar. Alkol hakkında konuşmayacağım. O halde her şeyi konuşacağım ve sen de kağıdını mı istiyorsun?

Dave Rudman  32:56

Tabii, teşekkür ederim.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  32:58

Aksi takdirde, seni suçlamak zorunda kalacağım ve bunu doğru sayacağım. Yani renk, yoğunluk, renk ve beyaz şaraplar arıyoruz. Bilirsiniz, sanki bir çeşit ikinci seviye yapacağız, hatta belki üçe kadar, belki biraz artı veya eksi. görüşürüz. Bunun olmasını derinden önemsebiliriz, değil mi? Peki, hafif bir ortamda neredesiniz?

Dave Rudman  33:21

Orta yoğunlukta olduğunu söyleyebilirim

Marshall Tilden III, DWS, CSW  33:23

Pigmentasyon yüzünden mi? Evet, doğru. Yani bu seviyedeki renk, pigmentasyonun kenarlara kadar ne kadar ilerlediğini görmek için bakıyoruz ve eğer oldukça suluysa, açık. Pigmentasyon kenara yakınsa orta, kenara kadar ise derindir. Evet. Ve sonra İkinci Seviye için renk, ya sarı ya da altın rengimiz var. Bu konuda altına güveniyorum.

Dave Rudman  33:44

Evet, ben de orta altın rengine giderdim. Evet.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  33:46

Bu yüzden, Dave ve ben pek çok konuda aynı fikirde olduğumuzda, orta derecede altın seviyede olduğumuzu düşünüyorum. Bu çok güzel. Tamam, o zaman girdap gibi dönüyoruz

Dave Rudman  33:53

Girdap yapıyoruz

Marshall Tilden III, DWS, CSW  33:56

Bir yoğunluk mu? Yoğunluk açısından nasılsınız? Benim için yoğunluk ve bu ve eğer kokuyu çenenizden alabiliyorsanız çeneden başlıyoruz. Ve eğer güzel şeylerin kokusunu alabilseydin, değil mi? Bir şeyin kokusunu öylece alamazsınız, ondan bir şeyler çıkarmaktan hoşlanmanız gerekir.

Dave Rudman  34:10

Evet, sanırım telaffuz ediliyor

Marshall Tilden III, DWS, CSW  34:13

Ben de döktüğümde kokusunu alabiliyorum.

Dave Rudman  34:15

Sizce bu birinci sınıf Şarap Tutkunları bardakları ne ölçüde önemli?

Marshall Tilden III, DWS, CSW  34:19

Hiçbir şey bunların hepsi şarapla ilgili değil. Sana biraz ver biraz o kadar belirgin ki artık aromaların kokusunu almaya başlıyoruz ve ben her zaman önce meyve yerim. Bazen koklayamasak bile ilk kokladığımız meyve, ilk şey meyveler değildir.

Dave Rudman  34:36

Altın bir elma alıyorum burada çok güçlü kesinlikle o meyve bahçesi meyveleri Evet. Yani oldukça gelişmiş bir altın elma, neredeyse pişmiş bir pasta dolgusuna benziyor. Bir çeşit elma Evet, evet bu da biraz limon çiçeğiyle çok güzel gidiyor. Yani sanırım burada biraz narenciye aroması var Evet.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  34:57

Özellikle Napa'dan Chardonnay için. Doğru, bu oldukça tipik bir şey. Sıcak iklim, bol meyve, 2020. Evet, ön seçimlerden bahsediyoruz. İkincillerde durum nasıl? Orada ne yapıyoruz? Yani baharatlar

Dave Rudman  35:10

Bol meşe aroması

Marshall Tilden III, DWS, CSW  35:11

Bol vanilya

Dave Rudman  35:13

Evet, küçük bir hindistan cevizi karanfilin var. Krema au gibi bir durum var.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  35:22

Bu yüzden doğru bildiğimiz kremalı tereyağlı bisküvinin bir kısmını aldık. Elbette. Bunun üzerindeki yaprakları biraz karıştırıyoruz. Üçüncül bu yüzden pek bir şey alamıyorum.

Dave Rudman  35:38

Hadi gidelim. Şerefe.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  35:39

Şerefe Öğrencilerim için ve şimdilik WSET'in herhangi bir seviyesi için SATAB'a gidiyoruz: tatlılık, alkol, tanenler, alkol bedeni ve farklı seviyelere gidiyoruz, değil mi? Bu yüzden tüm harika Brunello'yu, Bordeaux'yu veya Burgundy'yi yudumlamanın kısaltmasını kullanıyorum. Oradaki küçük kısaltma hoşuma gitti. Bunu kullanabilirsin. Teşekkür ederim. Çok tatlı.

Dave Rudman  36:10

Burada değil.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  36:11

Burada değil, değil mi? Kemik gibi kuru. Asitlik.

Dave Rudman  36:15

Yüksek.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  36:16

Yüksek, değil mi? Evet, orta bile değil. Yani asitlik numarası benim için bir tat. Yaklaşık 10 saniye bekleyin, başınızı aşağıya indirin ve tükürüğün tamamını hissettiğinizde, aşağı inip kuruduğunu bilirsiniz, ağzınızdan neredeyse salya aktığını bilirsiniz. Evet, bir kravat. 

Dave Rudman  36:29

Evet, bundan gerçekten hoşlanacağımı anladığım an. Güzel, özellikle Yeni Dünya Chardonnay için. İşte beklediğim an. Evet dostum, sağa çevireceğiz, hayal kırıklığı yaratmadı.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  36:40

Evet iyi.

Dave Rudman  36:41

Çok asitli. Evet. Tanen

Marshall Tilden III, DWS, CSW  36:43

Beyaz şaraplarda tanen yoktur. Alkol.

Dave Rudman  36:48

Yüksek alkol hissi veriyor. Evet. Yani viskozite ve benzeri bir etkinin birleşimi. Evet.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  36:55

Dilin arkası yanıyor, doğru. Dilin arkası yanıyor. Bu %14,5. Tamam, iyi görüşme. Ve vücut için B gövdesi.

Dave Rudman  37:01

Tam vücut şarabı

Marshall Tilden III, DWS, CSW  37:03

Tam vücut, doğru. Alkolü, asiditesi, konsantrasyonu yüksek mi? Evet, Tatlar. 

Dave Rudman  37:09

Damakta büyük ağırlık. Kremsilik.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  37:11

C açıklığı, evet. Bunun üzerindeki kremsi doku dinamittir. Sağ? Ah, bir yudum daha almak için geri dönüyor. Bu bir Wine Express şarabıdır. Bu yüzden çok mutluyum. Bu isim bundan keyif alıyor gibi görünüyor. Tadı buruna benzer. Sağ? Baharatlar biraz daha yaygınlaşıyor.

Dave Rudman  37:26

Evet, sanırım her zaman, özellikle de yüksek yoğunluklu, yüksek asitli bir şarabınız olduğunda. Damakta, daha çok narenciye notaları ortaya çıkıyor ve ben de bunu çokça alıyorum. Yani burnunda. Bu daha çok meşe ve pişmiş elma gibi kokuyor, ama çok sevdiğim limonları kesinlikle çok hızlı bir şekilde ortaya çıkaran misket limonu gibi. Bunu çok seviyorum. Çünkü narenciye türü ile sert çekirdekli meyve arasında bir denge kurmanın önemli olduğunu düşünüyorum, özellikle de yeni dünya Chardonnay ile.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  37:59

Kesinlikle.

Dave Rudman  38:00

Yani evet, gerçekten bana göre temel fark bu. Aksi takdirde, çoğunlukla burun hakkında söylediklerimizin çoğunu onaylıyoruz, ancak tam da buna sahip olduğunuzda, asitlik bir oyun oynuyor ve dediği gibi, ah, evet, sanırım şimdi daha hassas.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  38:15

Evet tamamen. Uzunluk? Peki, yoğunluk. Üzgünüm. Lezzet yoğunluğu.

Dave Rudman  38:19

Çok yoğun.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  38:20

Evet, telaffuz edildi

Dave Rudman  38:21

Kesinlikle. Evet.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  38:22

Peki uzunluk?

Dave Rudman  38:23

Uzunca. Evet, doğru. Hala kesinlikle hala test ediyorum.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  38:27

Tam biz konuşurken

Dave Rudman  38:28

Hem narenciye hem de taş, gerçek vanilya. Evet.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  38:32

Evet. Yani ikinci seviye. Şimdi küçük bir değerlendirme yapacağız. Sağ. Ve WSET, BLIC'ten bahsettik. Denge uzunluğu, eskiden yoğunluk, tanımlanabilir özelliklerdi, değil mi? Her iki gözümüz de var, yani işe yaraması iyi ve karmaşık. Yani denge, bunların hepsinde onay işaretini alıp almadığını görüyoruz. Artık ne olduğuna karar verebiliriz. Onay işaretimi alıyor Evet. Her zaman az önce söylediğiniz şeyle dengeli olanı dengeleyin. Sağ? Narenciye ile asit dengeleme. Bilirsin, yüksek alkolle. 

Dave Rudman  38:57

Kilo, alkol, evet.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  38:59

Uzunluk. Anladık. Uzun olduğunu söyledik. Tanımlanabilir özelliklerin yoğunluğu, belirgin ve bu

Dave Rudman  39:06

Burunda ve damakta. Evet. Hem birincil hem de ikincil tatlar olmak üzere birçok lezzet getirir. Evet, hepsi çok farklı. Uyumlu gibi

Marshall Tilden III, DWS, CSW  39:17

Ve karmaşıklık.

Dave Rudman  39:21

Evet, birincil ve ikincil aromalar arasından oldukça fazla şey seçtik.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  39:27

Evet. Ve bence bunu bir kez elde ettiğinizde, değil mi, birincil, ikincil ve üçüncül eğitimi aldığınızda, açıkçası, bilirsiniz, hiç akıllıca olmayan kontrol balonuna girersiniz, ancak bence her ikisinde de bunu vermeye yetecek kadar var 

Dave Rudman  39:36

Ve biz ineklerden gerçekten hoşlanmadık bile. Çağırıyorsun değil mi? Bu hızlı bir anlık görüntü gibi, değil mi? Biraz daha gidebilirdim

Marshall Tilden III, DWS, CSW  39:43

%100 ama sonra Rob sinirleniyor. Böylece dört onay işaretinin tamamını alır. Yani ikinci seviyede, doğru. Kötü, iyi, kabul edilebilir kötü yok, iyi, çok iyi, olağanüstü var.

Dave Rudman  40:00

Kesinlikle olağanüstü bir şey. Biliyorsunuz, bizim değerlendirmemiz onu kesinlikle bu kategoriye sokuyor.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  40:07

Ve katılıyorum. Şu anda getirdiğimizde muhtemelen en sevdiğim Chardonnay'lerden biri gibi görünüyor. Şimdi WSET ekibinden ayrılıyoruz, bu şaraplardan herhangi biri için, özellikle de Wine Express'ten olanlar için son sorumu soruyoruz, ne ödersiniz?

Dave Rudman  40:20

40 dolarlık bir Chardonnay gibi geliyor, belki 40, 40 ila 60 dolar arası

Marshall Tilden III, DWS, CSW  40:24

Şarap imalathanesinden 50-55 gibi biraz uzaklaşın. Ama burada Wine Express'te 30 dolar 30 dolar.

Dave Rudman  40:31

Hiç akıllıca değil. Hayatım boyunca içtiğim 30 dolarlık Chardonay'in pantolonunu yiyor.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  40:38

Bildiğiniz gibi, yaptığımız şeylerden biri de bu, çok iyi ve çok iyi şarapların tadına bakmak. Ama olağanüstü olanları istiyoruz. Evet. Bu yüzden oturup daha fazla konuşacağız

Dave Rudman  40:51

SS ngle bağı Sonoma Sahili. Bu harika. Çok eski püskü güzel değil.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  40:57

Bize katıldığınız için teşekkürler Dave. Her zamanki gibi harika bir sohbetti, sizinle konuşmaktan keyif alıyorum ama dinleyicilerimize WSET ve orada olan ve bundan sonra gelecek olan her şey hakkında pek çok bilgi verdiğiniz bu platformda bile.

Dave Rudman  41:06

Evet, takdir ediyorum. Ve insanlara söylediğim gibi, yaptığınız her şey için ve buradaki herkesin tutkulu olduğu her şey için ve tüm dinleyicilerimiz için, WSET için, şarap eğitimi, alkollü içkiler, eğitim ve sake ve biraya göz atmak için yaptıkları her şey için minnettarım. Evet. İnsanlar wsetglobal.com adresindeki web sitemizi ziyaret edebilirler. Daha fazla bilgi edinmek ve kursu nerede alabileceklerini öğrenmek için 

Marshall Tilden III, DWS, CSW  41:35

Evet, elbette, burada Şarap Meraklısı Akademisi'nde nasıl ders alınacağı konusunda daha fazla bilgi sahibi olacağız ve bira üzerine çalışmalar yakında gelecek. bunun için bizi izlemeye devam edin. Dave, şerefe.

Dave Rudman  41:47

Çok teşekkür ederim, minnettarım.

Marshall Tilden III, DWS, CSW  41:53

Şarap eğitimine tutkunuz var mı? Öyleyse, ABD'nin herhangi bir yerinden kendi hızınızda çevrimiçi birinci ve ikinci düzey kurslara katılabileceğiniz Şarap Meraklısı Akademimize göz atın. Sadece git WineEnthusiastacademy.com kaydolmak için. Yorumlarınızı ve sorularınızı bize e-posta ile gönderebilirsiniz. podcast@wineenthusiast.net . Unutmayın, bu podcast'e Apple'da, Google Spotify'da ve en sevdiğiniz programları dinlediğiniz her yerde abone olabilirsiniz. Daha fazla bölüm ve transkript için wine meraklısı.com ters eğik çizgi podcast'ine de gidebilirsiniz. Ben Marshall Tilden, dinlediğiniz için teşekkürler.