Close
Logo

Hakkımızda

Cubanfoodla - Bu Popüler Şarap Değerlendirmeler Ve Yorumlar, Eşsiz Tarifleri Fikri, Haber Kapsamı Ve Kullanışlı Rehberleri Kombinasyonları Hakkında Bilgiler.

Kültür

Çağlar boyu Chardonnay Nasıl Yapılır?

Chardonnay tartışmasız dünyanın en tartışmalı üzümlerinden biridir. Tereyağlı stiller en çok eleştiriyi toplama eğilimindedir: Bazıları, ağızda oluşan zengin tadı sever. malolaktik fermantasyon Bazıları ise dokunun üzümün gerçek lezzetinden uzaklaştığını düşünüyor.



Her iki tarafa da hitap eden bir Chardonnay stili üretmek hiç de küçümsenecek bir başarı değil. Giderek daha öngörülemeyen hava koşullarında ve iklim değişikliğinin varoluşsal sorunuyla mücadele etmek de öyle. Bu engeller göz önüne alındığında, yıldan yıla sabit bir lezzet profiline sahip bir Chardonnay nasıl yaratılır? Şarap üreticisi Cara Morrison için bu zorlu bir görevdi. Sonoma-Cutrer Üzüm Bağları .

Şunlar da hoşunuza gidebilir: Büyük Chardonnay Tartışması: Yağlamak mı, Yağlamamak mı?

Morrison, Sonoma-Cutrer'in klasiği Chardonnay'e ilk kez onlarca yıl önce aşık olmuştu. O zamanlar şarap alanında kariyer yapmayı planlamıyordu; başlangıçta Davis Kaliforniya Üniversitesi'nde tıp öncesi öğrencisiydi. Yine de şarap yapımının bilimsel merakını sanatla harmanladığını erkenden fark etti. Zamanla dönmeyi seçti ve sonunda Sonoma-Cutrer'daki takıma katıldı. Burada yenilikçiliği gelenekle dengeliyor ve bu da onun kalıcı çekiciliğe sahip tutarlı bir şarap üretmesine yardımcı oluyor.



Morrison, Chardonnay hakkında daha fazla insanın bilmesini dilediği şeyleri paylaşırken dinleyin; bilim ve sanatın farklı şarap tarzları yaratmak için nasıl bir araya gelebileceği; ve eski tarz şarap kıyafetlerinin yeni nesil içicileri nasıl cezbettiğini.

  Apple Podcast Logosu
  Google Podcast Logosu


Bölüm Transkripti

Transkriptler, konuşma tanıma yazılımı ve insan transkriptörlerin birleşimi kullanılarak oluşturulur ve hatalar içerebilir. Lütfen alıntı yapmadan önce ilgili sesi kontrol edin.

Konuşmacılar: Jacy Topps, Samantha Sette, Cara Morrison

Jacy Topps 00:08

Merhaba, Şarap Meraklısı podcast'ine hoş geldiniz. Onlara içki kültürünü ve bunu sürdüren insanlara hizmet ediyorsunuz. Ben Jacy Topps. Bu hafta Chardonnay'den bahsediyoruz. Chardonnay tartışmasız en yanlış anlaşılan üzümlerden biridir. Ve eğer dürüst olursak biraz tartışmalı. Yine de ABD'deki en popüler şaraplardan biridir. Samantha Sette dijital web yapımcısı, popüler üzüm hakkında konuşmak üzere Cara Morrison'la bir araya geldi. Cara, Sonoma-Cutrer'da şarap yapımının direktörüdür. Merkezi Sonoma Vadisi'nde bulunan, 40 yılı aşkın bir süre önce kurulan şarap markası, Chardonnay üretimiyle ünlüdür. Cara'nın neden tıp fakültesini bağcılık ve her yıl hasatla ilgili birçok faktör üzerine eğitim almak üzere değiştirdiğini açıklarken dinleyin. Chardonnay hakkında daha fazla insanın bilmesini istediği şeyleri ve klasik Chardonnay şarap üreticilerinin genç tüketicilere nasıl ulaşmaya çalıştıklarını anlatıyor. Çağrı Kaliforniya şaraplarının rüya gibi bir koleksiyonudur ve farklı çeşitler, stiller ve sınıfının en iyisi isimleri sunar. Şarap üreticisi James McDowell, Chardonnay, Pinot Noir ve Cabernet Sauvignon'u üretmek için ünlü aile yetiştiricileriyle birlikte çalışarak her şaraba net, benzersiz bir ses veriyor ve bu süreçte 70'in üzerinde 90'dan fazla puan topluyor. Yeni çıkanlara, özel kütüphane vintage ürünlerine ve daha fazlasına ilk erişim için Calling'in tamamen özelleştirilebilir şarap kulüplerinden birine katılın. Dört üyelik seçeneğiyle, her şarap tutkunu için bir kulüp var, yılda üç gönderi alın veya ayda üç şişenin doğrudan kapınıza teslim edilmesini sağlayan aylık aboneliği deneyin. Daha fazla bilgi ve erişim için, wine.com ters eğik çizgi meraklısını arayan bizi ziyaret edin.

Samantha Sette 02:14

Herkese merhaba ve Şarap Meraklısı podcast'ine hoş geldiniz. Adım Samantha Sette ve burada Wine Enthusiast'ın dijital web yapımcısıyım. Ve bugün, eski Chardonnay şarap üreticisi ve Sonoma Cutrer'ın şu anki şarap yapımı müdürü Cara Morrison ile konuşmanın mutluluğunu yaşıyorum. Çok aşina olmayanlar için, Sonoma Cutrer şaşırtıcı olmayan bir şekilde Kaliforniya'da bulunuyor. Sonoma Valley etiketi 40 yılı aşkın bir süredir ortalıkta dolaşıyor ve Chardonnay'iyle tanınıyor. Şarap konusunda yeniyseniz, Cara'nın yıllar boyunca yapımında başrol oynadığı sarı kenarlı etiketi tanıyabilirsiniz. Ama Chardonnay'i çevreleyen bilime ve farklı kavramlara dalmadan önce Cara, kendin hakkında biraz daha bilgi paylaşır mısın?

Cara Morrison 02:52

Elbette. Yani ben Cara Morrison'ım. 2005'ten beri Chardonnay yapan Sonoma Cutrer'dayım. Burayı kesinlikle seviyorum ve şarabı burada yapmayı seviyorum. Ve bu bir zevk. Başka ne diyeceğimi bilmiyorum, biliyor musun? Evli ve iki çocuklu mu?

Samantha Sette 03:10

Hayalimdeki bir işe benziyor sanırım. Geçiminizi Chardonnay'den sağlayacağınızı hiç düşündünüz mü?

Cara Morrison 03:16

Hayır, hayır, amaç bu değildi. Kimse başladığında ne yapacağını bilmiyor, değil mi? Demek istediğim, yakında üniversiteye gidecek bir oğlum var. Ve biliyor musun, o bilmiyor ve ben bunun ne kadar heyecan verici olduğunu düşünüyorum? Sadece bilinmeyene gitmek için. Ve biliyorsunuz, üniversiteye gittiğimde tıp eğitimi alıyordum ve bilimi sevdiğimi biliyordum ama bununla ne yapacağımı bilmiyordum. Ve sonra şarap yapımını buldum, UC Davis'e gitmedim ve şarap yapımını buldum ve sadece tıkladım ve çok etkilendim, işte buradasın, işin içindesin.

Samantha Sette 03:52

Evet. Peki tıp eğitimi almaktan şarap çalışmaya geçişe ilham veren şeyin ne olduğunu düşünüyorsunuz? Bilim açısından pek çok benzerliğin olduğunu fark ettim, biliyorsunuz, şarap yapımı sonuçta bir bilimdir.

Cara Morrison 04:03

Kesinlikle. Ve biliyorsun ki hayatta her şeyi ben yapıyorum. Her şeyi planlıyorum. İnsanlar benimle dalga geçiyor çünkü bende her şeyin elektronik tabloları var. Ancak iş benim kariyerime geldiğinde, cidden yüksek lisans öğrencisi, bağcılık ve enoloji mezunu biriyle konuşuyordum ve bunun kulağa çok ilginç geldiğini düşündüm. Ve UC Davis'te şarap yapımına giriş kursuna gittim. Çeyreğin henüz başındaydı ve ben de giriş dersine gittim ve ona aşık oldum ve profesörün ofisine ciddi bir şekilde düştüm ve ana dalımı değiştirmek istedim ve o günkü gibi değiştirdim ve asla yapmadım bunun gibi bir şey. Ama bu benim için çok dürtüseldi. Ama sanki bu bir şimşek gibiydi ve bunun minimum bilim ve sanatla ilgili olduğunu düşündüm, farklı şarap üreticilerinin aynı şarabı, aynı üzümleri alıp tarza göre tamamen farklı şaraplar yapabilmesiyle ilgiliydi. Ve bunun arkasında fermantasyon bilimi var ve bunun mükemmel olduğunu düşündüm, bilim ve sanatın harika bir birleşimiydi.

Samantha Sette 05:03

Görünüşe göre hayatınızın o döneminde çok zor olan içgüdülerinizi ve sezgilerinizi gerçekten dinlemişsiniz. Eminim hangi yaşta olursa olsun herkes böyle hissediyordur, şu anda bunu dinliyorsunuz. Yani bunu tamamen alkışlıyorum. Yapılması zor bir şey. Ve haklısın, şarap yapımı sadece bir bilim değil, sanırım bunu daha önce de söylemiştim. Ama bir de sanat unsuru var, bilim ve sanatın bu iki bileşenin yaptığınız işte gerçekten sergilendiğini nasıl görüyorsunuz?

Cara Morrison 05:29

Yaptığım işte bu nasıl ortaya çıkıyor? Kuyu?

Samantha Sette 05:34

Bize bilim kısmı ve sanat kısmı boyunca rehberlik edebilir misiniz ve belki bunların birleştiği noktayı beğenebilir misiniz?

Cara Morrison 05:39

Demek istediğim, elbette şarap yapımı bilimi var çünkü biliyorsunuz, üzümün asitliğine, tuğlalarına, şeker içeriğine bakıyorsunuz. Yani her şey ne zaman seçtiğinizle ilgili ama aynı zamanda tatlar da önemli. Böylece tüm kimyayı analiz edebilirsiniz. Ama yine de tadına bakmak için bağa doğru yürümek zorundasınız. Sadece rakamlara bakıp evet diyemezsiniz, seçin çünkü bazı rakamlara bakıp 'Ah, kesinlikle bunu seçeceğiz' diye düşünebilirim. Ve sen bağa doğru yola çıktın, Oh, ve henüz tam olarak hazır değilsin. Ve bu sizi her zaman şaşırtıyor. Yani her zaman bir şekilde kontrol etmeli, tekrar kontrol etmeli ve sadece bir kağıt parçasına bakamayacağınızı onaylamanız gerekir ve hayır, yani sanat kısmı tatmak ve gerçekten ne olduğunu hissetmek, ah, bu bizim tarzımız mı? Tekrar ediyorum, bu bir kağıt parçasına yazılamaz mı? Kesinlikle. Bunu bilmek için tatmanız gerekir. Evet. İşte bu, bu şekilde bir araya geliyor. Yani şarabın nasıl ilerlediğini anlamanın tüm arka planını bilmek gerekiyor. Ve bilirsiniz, kimyanın neleri değiştireceğini bilmek, ama aynı zamanda tadının nasıl olacağını da bilmek ve geriye dönüp baktığımızda, ah, 10 yıl önce tadı böyleydi ya da buna benzer koşullar vardı. Biz de bunu yaptık. Ve işe yaradı. Ve böyle çalışırken.

Samantha Sette 06:50

Evet. Yani bağda bir gün, eğer üzümlerin tadına bakıyorsanız ve şöyle değerlendiriyorsunuz: Hey, tarz bu. Kimyayı değerlendirmek için bunu laboratuvara veya çalıştığınız yere getiriyor musunuz? 'Hey, tarz bu, bu böyle görünüyor' gibi kimyasal bileşenler veya göstergeler var mı?

Cara Morrison 07:07

Sadece size şeker içeriğinin asit içeriği olduğunu söyler, bu da size iyi göstergeler verir. Yani sanki şu anda hasat zamanıymış gibi üzüm bağlarına giden insanlar var ve üzüm örnekleri almak için üzüm bağlarına giden insanlar var ve bunları laboratuvara geri getiriyorlar ve sayıları alıyorlar. Ve sonra numara listesine bakabilirim. Ve bazılarının açıkça hazır olmadığını görebilirsiniz. Ama sonra bunlardan bazılarının yaklaştığını görebilirsiniz. Yani gerçekten nerede kontrol etmeniz ve görmeniz gerektiğini biliyorsunuz. Bu yüzden size rehberlik etmeye yardımcı olur. Ama sonuçta seçim çağrıları lezzetten geliyor.

Samantha Sette 07:35

Anladınız mı? Peki bu süreç çeşitten çeşide farklılık gösteriyor mu? Peki, üzümden üzüme.

Cara Morrison 07:42

Aslında hepsi aynı, biliyorsunuz, bunu herhangi bir dizginle yapabilirsiniz, bilirsiniz, tatlılık ve asitlik, bilirsiniz, bunların hepsi aynı parametreler değildir. Ama yine de bazı yıllarda bu yıl olduğu gibi lezzet meselesine geliyoruz, değil mi? Çok güzel bir yıl. Biliyorum, burası sıcak ve Amerika Birleşik Devletleri'nin geri kalanı gibi. Ama çok hoş. Kaliforniya'nın Sonoma County'sinde tüm yaz çok güzeldi. Yani hasat normalden çok daha geç. Yani tatlar yavaş yavaş gelişiyor. Ama aynı zamanda siz de olabilirsiniz, normalde aldığımız ve sahip olmayı sevdiğimiz tatları elde etmek için aynı şeker içeriğine ulaşmamız gerekmeyebilir. Bu yüzden, bu yıl bu kadar tatlı seçmek zorunda olmadığımızı söyleyerek her yıl bir nevi kalibrasyon yapmamız gerektiğini biliyor çünkü tatlar bir hafta gelişiyor ve biraz daha erken seçiliyor.

Samantha Sette 08:27

Bu pek çok faktöre benziyor. Evet, özellikle 2023 hasadıyla sanırım. Bu nasıl soğuk hava? Kısaca bahsettiniz, ancak bu soğuk havanın üzümleri hasat ettiğinizde nasıl etkilendiği, tatlar ve şeker gibi şeker içeriği arasındaki farkın ne olduğu konusunda biraz daha derinlemesine dalmayı çok isterim. lezzet? Bütün bu faktörler nasıl bir araya geliyor?

Cara Morrison 08:48

Ah oğlum.

Samantha Sette 08:50

Bilim ve ineklik elde edebiliriz.

Cara Morrison 08:54

Yani şekerler var, sadece gelişim, biliyorsunuz, şekerlerin zamanla gelişimi ve güneş bu konuda size yardımcı olacak en iyi faktörlerden biri. Ve bu yıl normalde olduğu gibi güneşe ve sıcağa ulaşamadık. Ve böylece asitlik kalıyor ve bu gerçekten harika olabilir. Yani bu yıl gerçekten harika doğal asitlerimiz olacak ve aynı zamanda kırmızılar ve beyazlar da var, üzümlerde bir tür fenolik tanik karakter var. Yani ne kadar az haklılarsa bazen çok güçlü tanen ve yeşillik içeriyorlar. Her olgunlaşmamış meyve gibi, tadına bakabilirsin, biliyorsun, bir elman var, hatta ekşi üzümün var, biliyorsun, Vay, bu hazır değil. Yani bazen sorun sadece asitlik değil, orada bir çeşit tanen acılığı var ve bu yüzden bunun yokluğunu veya özellikle Chardonnay'in yokluğunu görmeye çalışıyorsunuz. Kırmızılarda ise biraz daha yumuşak olmalarını ve sert kenarlı olmamalarını istersiniz. Yani evet, bir araya gelen pek çok farklı faktör var ve sizin izlediğiniz ve tattığınız şey bu. Yani bugün ilerleyen saatlerde Pinot bağına gidip toplamaya hazır olup olmadıklarını göreceğiz. Geçen hafta geliştiklerini ve belki gelecek hafta da hazır olacaklarını umuyoruz. Bu yüzden

Samantha Sette 10:11

Bu heyecan verici. Şimdi bu konuda iyi şanslar. Harika olacağını biliyorum. Ve Chardonnay'e odaklanmayı çok isterim, çünkü yanılıyorsam beni düzeltin, ama bu sizin uzmanlığınızın olduğu yer. Bağın bilinen özelliği budur. Ve bu aynı zamanda insanların Chardonnay'i seviyorlar mı diye tartıştığı oldukça sıcak bir konu gibi. Ve insanların Chardonnay hakkında çok güçlü fikirleri var. Yani evet, sanırım… başlamak için iyi bir yer olabilir, bilirsiniz, çoğu kişi Chardonnay'den hemen uzak durur çünkü denemeden fazla tereyağlı olduğunu düşünürler. Ve sanki yıldan yıla değişiyorsa durum böyle olmayabilir. Peki bu konuda düşünceleriniz neler, bu tür insanlar bunun çok tereyağlı olduğunu düşünüyor.

Cara Morrison 10:55

Bu geniş bir vuruş. Dışarıda bir sürü Chardonnay var. Ve biliyorsunuz, 90'ların sonlarında bu işe girdiğimde her şey süper tereyağlı Chardonnay'lerle ilgiliydi. Ve Sonoma Cutrer Chardonnay'i gerçekten sevmemin nedeni onu ilk kez tatmış olmamdır. 99'da, aşırı meşe olmadığı için bunun bir Chardonnay olduğunu hatırlamıyorum ve düşündüm. Süper tereyağlı değildi ve gerçekten harika bir asiditeye sahipti, meşe tadı vardı, ama meyveyi tamamlıyordu, ağızda hoş bir doku ve güzel aromalar veriyordu ama onu bunaltmıyordu. İşte bu yüzden Sonoma Cutrer'ın tadına baktım ve ona aşık oldum. Ve birkaç yıl sonra işi aldım, bu harika. Bu yüzden sevdiğim şarabı bu tarzda yapmalıyım. Bu yüzden tarzımızda tutarlı olmaya çalışıyoruz. Yani tereyağ konusunda hiçbir zaman sınırları zorlamadık, aslında malik asidi laktik asite dönüştürdüğünüz bu model laktik fermantasyondan tereyağlı karakterleri nasıl elde ettiğinizi biliyoruz. Yani malik asit yeşil elmalarda bulunur ve süper sert ve sıkıdır. ve laktik asitler, yoğurttaki gibi, kremsi, yuvarlak ve zengin. Ve bu malolaktik fermantasyonun bir yan reaksiyonunun bir kısmı da tereyağ aromalarıdır. Yani fermantasyonu yapan bir bakteri elde edebilirsiniz, tereyağı aromasının çoğunu oluşturan bakteriler de alabilirsiniz. Ve o kadar tereyağlı aroması yapmayan bazılarını alıyorsunuz. Ve böylece o tereyağlı aromayı yapmayan bazılarını aldığımızdan emin oluyoruz. Ve böylece tereyağlı aroma olmadan kremsi ağız hissini ve dokuyu elde ediyoruz. Yani evet, bazı Chardonnay'ler bu tereyağlı zarfı gerçekten zorluyorlar. Ancak diğer her şey gibi, keşfetmeniz ve orada ne olduğunu görmeniz gerekir. Bunun zor olduğunu biliyorum, sadece bir şişeye bakıyorsunuz ve tereyağlı olup olmayacağını anlayamıyorsunuz. Ve böylece, ama bu, tatmaya ve denemeye devam edebileceğiniz harika bir şey. İşte bu yüzden tüm bu restoranların cam kenarında olması harika. Böylece farklı olanları deneyebilir ve hangilerini gerçekten beğendiğinizi, tarzınıza daha uygun olduğunu görebilirsiniz.

Samantha Sette 13:06

Evet, yani bunu seviyorum. Ve sanırım kısaca söylemek gerekirse, dinleyicilerimizden herhangi biri kimyasallara ve bunun gibi düşüncelere pek aşina değilse, bu dönüşüm malolaktik fermantasyonu hemen hemen tereyağlı tada neden oluyor, evet, bu bir çeşit ürün ve bunu yapıyor doğru kelimeyi, doğru terminolojiyi bilmiyorum

Cara Morrison 13:27

Bu bir yan üründür, yine belirli şekillerde şarabı çoğu zaman bir musluk gibi yapabilirsiniz, ancak Chardonnay ve fıçı ve siz bu batonnoge'u, onların tortuya baktığı yerde yaparsınız. Bu aynı zamanda tereyağ bileşeni olan diasetilin tüketilmesine de yardımcı olur. Yani bunu hafifletmenin yolları var. Yani o kadar da tereyağlı değil ve şarabı bastırıyor ve meyveyi alamıyorsunuz. İşte bu şekilde sanat da bilimle birlikte yeniden devreye giriyor. Yani bu iki şeye birlikte bakıyor.

Samantha Sette 13:54

Kesinlikle. Ayrıca Sonoma Cutrer'de şarabın Chardonnay'de pek değişmediğinden de bahsettiniz. Yıldan yıla oldukça tutarlıydı. Ve bu onun bir bakıma ayırt edici özelliği. Bu bir gelenek, ama özellikle şu anda böylesine tarihi bir varlığa sahip bir şarap üreticisinin yöneticisi olarak nasıl buluyorsunuz? Yeniliği bu gelenekle nasıl dengelersiniz? Çünkü Sonoma Cutrer'in yalnızca Chardonnay üretmekten çok çeşitli bir portföye sahip hale geldiğini de biliyorum. Peki bu tarzdan hiç uzaklaştınız mı, özellikle de bu kadar uzun süredir orada olduğunuz için?

Cara Morrison 14:26

Hayır, bu bizim temel direktifimiz bu Chardonnay tarzında kalmak. İşte bu yüzden burada çalışıyorum. Ben onları seviyorum. Bu yüzden buna sadık kaldığımızdan emin oluyoruz. Dikey tadımlar yapıyoruz, genellikle yaz aylarında ve dikey olarak veya Russian River Ranch Chardonnay'imiz gibi aynı tür karışımları tattığınızda, 2021 - 20 2011 gibi son 10 yılda yapılan Russian River Ranch a Chardonnay'in tadına bakacağız ve 10. yıl dikey ve nasıl olduğunu görün ve tarzın elbette yaşlandıkça olduğundan emin olun, bu nedenle her zaman aynı değildir, ancak bir tür stil hakkında fikir sahibi olabilirsiniz. Ve sapmadığımızdan emin oluyoruz. Yani bu dikeyleri sırf kendimizi kontrol altında tutmak için, tarzdan veya işlerin nasıl değiştiğinden sapmamak için yapıyoruz. Her zaman biraz vintage ve vintage varyasyon vardır. Biliyorsunuz, Doğa Ana size sahip olduğunuzu ve yapabileceğinizin en iyisini verir. Ama biz bunu bir arada tutmaya çalışıyoruz. Bu yüzden her yıl aynı tarzı korumaya çalışıyoruz. Tutarlılık kesinlikle Sonoma kesici Chardonnay'in en büyük özelliklerinden biridir.

Samantha Sette 15:31

Ve belki de ekibiniz hiç gelişti mi ya da genel olarak şaraplar ve ekibin 2005'te gösterilmesi.

Cara Morrison 15:39

Yine tutarlı olmaya çalışıyoruz ama her zaman, her zaman, her zaman yeni şeylere bakıyoruz. 2000'de olduğu gibi, yani 1999'da, aslında vidalı kapak denemeleri yapmaya, vidalı kapakları ve mantarı test etmeye başladılar ve en çok rezerve edilen en yüksek kalitede şarapları vidalı kapaklara koymaya başladılar. Çünkü çoğunuzun bildiği gibi mantarlar doğal bir üründür ve ara sıra şarabınızda istemediğiniz bir tat verebilir. Mantarları ne kadar temizlemeye çalışırsanız çalışın, bu doğaldır. Böylece vidalı kapaklarla oynamaya başladık, çünkü şişeye koyduğunuz şarabın şarap olacağını ve mantar yüzünden değişmeyeceğini garanti edebilirdiniz. Ve böylece 2007'de şaraplarımızın yarısından fazlası için vidalı kapaklara geçtik. Ve aslında, bu yıl, 2022 yılı vintage parçamız ve pinolarımız için %100 vidalı kapak olacak. Bu nedenle, yıllar süren test ve denemeler sonucunda ve geçiş yapmanın sorun olmayacağını gördükçe böyle bir evrimin olması bizi heyecanlandırıyor.

Samantha Sette 16:41

Bu çok büyük. Evet. Çeşitler gibi farklı çeşitlere göre farklılık gösteren vidalı kapak lezzetini ithal etmenin ötesinde avantajları nelerdir?

Cara Morrison 16:52

İyi bir şekilde test ettik, temel olarak Chard ve Pinot'umuz var ve bu yüzden Chardonnay'de test ettik ve ardından testleri ve Pinot'u test ettik ve sonuçlardan memnun kaldık, vidalı kapaktaki mantar yıllar içinde farklı şekilde eskimiş . Ancak genel olarak, vidalı kapak aromaların ve tatların çoğunu tutar, mantardan daha yavaş yaşlanır ve vidalı kapak çünkü içeri daha az hava girmesine izin verilir. Yani biz vidalı kapaktan memnunuz ve aynı zamanda orada kaç tane ürünün var olduğunu da kastediyoruz. Tüketiciyi, ürününüze erişmek için onu açması için özel bir alete sahip olmaya zorlayın. Her zaman bir tirbuşona sahip olmak gerçekten girişin önünde bir engel.

Samantha Sette 17:33

Ah, bu bir mücadele. Yakın zamanda taşındım ve bir şişe şarap içtim. Vidalı kapak değildi ve tirbuşonum da yoktu. Açamadım. Asmaya çalıştığım her şeyi denedim, her şeyi denedim, tüm hileleri denedim ama olmadı bir zaman oldu. Bu harika bir gelişme gibi. Bu gerçekten heyecan verici. Çoğu insan için bu erişilebilirlik unsurunu da ihlal ediyor gibi görünüyor, muhtemelen bunun bir tirbuşonun erişilebilirliği artırmadığını düşünmüyor. Ancak bu onu daha ulaşılabilir kılıyor çünkü şarap, insanların uğraştığı zor bir şey olabilir. Ve vidalı kapakta bana çok daha dostça gelen bir şeyler var.

Cara Morrison 18:11

Kesinlikle. Demek istediğim, ailem emekli oldu ve bir emeklilik topluluğuna taşındı ve tüm arkadaşları artık vidalı kapak almak istiyor çünkü bu daha kolay ve tirbuşonlar onlar için biraz zor. Ve böylece tüm yaş aralığı gibi. Bu sadece daha arkadaş canlısı

Samantha Sette 18:28

Bu doğru. Ve bir şarap üreticisi olarak veya Sonoma kesici olarak bildiğiniz bir şey var mı diye sormak istedim: Yeni nesil içicilerin ilgisini çekmek için yaptığınız herhangi bir şey var mı? Çünkü bu hepimizin düşündüğü bir konu: Gelecek nesile nasıl ulaşacağız? Chardonnay'i seviyorlar mı? Tercihleri ​​neler? Z Kuşağı'nın Chardonnay'iniz hakkında ne düşündüğü konusunda genel olarak bu alandaki düşüncelerinizi merak ediyorum.

Cara Morrison 18:54

Hepimiz o sihirli kurşunun ne olduğunu bilmek isteriz. Bir kutunun içinde Chardonnay ile oynuyoruz. Tıpkı bizim pek çok insan yapmadan önce vidalı kapaklar yapmaya başladığımız gibi, bunun tamamen farklı olduğunu görmek için konserve şarap kategorisine girmeye karar verdik. Biliyor musun, öğrendiğim ilk şey alüminyum kutuların camdan yapılmadığı ve seslerin çok net olduğu. Alüminyum şarapla tamamen farklı tepki verir ve cam o kadar sinirlenir ki hiçbir tat vermez veya özellikler havanın içeri girmesine izin vermez ve şarap için mükemmeldir. Yani şarap için bu alüminyum kutuları bulmamız gerekiyor ve bunlar zamanla gelişiyor ve biliyorsunuz, Chardonnay kutuları için işe yarayan bir stil geliştirdik, yani daha çok paslanmaz çelik, daha az fıçı ve biraz daha fazla biraz daha canlı bir tarz. Yani evet, biraz farklı bir hayvan. Ama evet, onu oraya koyuyoruz. Yaklaşık bir veya iki yıl önce konserve Chardonnay'i piyasaya sürdük

Jacy Topps 20:05

Ve şimdi sponsorumuzdan bir kelime. Herkesin seveceği en iyi hediyeleri çok düşük fiyatlarla nerede bulabilirsiniz? Toplam Şarap ve daha fazlası. Elbette, aralarından seçim yapabileceğiniz pek çok harika şişe varken, ister kız kardeşiniz için Cabernet, ister iş arkadaşınız için köpüklü şarap veya babanız için tek fıçı burbon olsun, listenizdeki herkes için bir şeyler bulun. Ve eğer yardıma ihtiyacınız olursa, dost canlısı rehberlerinden birinden tavsiye istemeniz yeterli. 30 yılı aşkın süredir en düşük fiyatlarla, Total Wine'da her zaman sevdiğiniz şeyi bulacak, bulduklarınızı seveceksiniz ve daha fazlasını bulacaksınız. Alkollü içkiler Virginia ve Kuzey Carolina'da satılmaz. Sorumlu bir şekilde iç, 21 yaşında ol.

Samantha Sette 20:50

Biraz buna değindin. Yani konserve Chardonnay'i üretmek, şarap yapım sürecinde bazı farklılıklar varmış gibi görünüyor. Paslanmaz çelik konusunu gündeme getirdin ve bu daha canlı neydi? Dedin

Cara Morrison 21:00

Daha çıtırdı, sanırım asitliği çok fazla değil, sadece taze bir asitliğe sahip olmak için. Ve aynı zamanda, fıçıda paslanmaz çelik olduğu için, fıçıda yaşlanmadan o kadar kremsi bir karakter elde edemezsiniz, bu da bize ağızda kremsi bir his verir, eğer paslanmaz çelikse, biraz daha sıkıdır ve ağızda bıraktığı his yapar

Samantha Sette 21:20

Daha canlı derken? Biyolojik genom düzenleyiciyi kastettiğini sanıyordum. Bu konserve şarap hakkında daha fazla bilgi edinmek istiyorum diye düşündüm.

Cara Morrison 21:33

Hayır, hayır, o kadar gelişmiş değiliz.

Samantha Sette 21:36

Asidik gibi. Tamam, şimdi aynı sayfadayız

Cara Morrison 21:40

Açıklama yapmanı istemene sevindim.

Samantha Sette 21:44

Elbette bu heyecan verici. Ve tamam, bu mantıklı.

Cara Morrison 21:48

Ayrıca konserve Chardonnay'imize basitçe kesici dendiğini de belirtmeliyim, bundan bahsetmemeyi ihmal etmiş olurum. Yani bu Sonoma kesici değil, sadece Sonoma Cutrer'ın kesicisi. Yani biraz farklı bir markaya sahipler ve eğlenceli kediler, sanki kutuların üzerinde sarı ve beyaz çizgiler var ve biraz daha eğlenceli ve ilginç. Çok genç. Yani bununla genç neslin dikkatini çekmeye çalışıyoruz.

Samantha Sette 22:13

Kesinlikle. Dediğin gibi hepimiz öyleyiz. Ve sizin de bildiğiniz gibi kişisel olarak genel olarak şarap hakkında düşünüyorum. Biliyor musun, neden? Neden daha fazla insanı şarap içmeye ikna edemiyoruz, özellikle de Chardonnay'e? İnsanların, özellikle de bu konuda endişeli olan ve güçlü fikirleri olanların Chardonnay hakkında bilmesini istediğiniz şeyler nelerdir?

Cara Morrison 22:34

Bence her şey açık fikirli olmakla ilgili. Demek istediğim, şarap tadımıyla ilgili her şey açık fikirli olmakla ilgili olmalı. Ve pek çok insan hayır diyor, bu türden hoşlanmıyorum. Ve hemen kapattılar. Ve pek çok insan bunu yapıyor. Ve şunu söylemelisin: ah, hadi deneyelim. Yani 10 yıl önce beğenmiyordum diye tarzı değişmiş olabilir ya da… zevklerim değişmiş olabilir. Pek çok faktör var. Ve sadece şunu söylemelisiniz: Evet, haydi bunu deneyelim. Bu harika geliyor. Demek istediğim, ne zaman bir restoranda olsam ve şarap içerlerse, listede nasıl telaffuz edileceğini bile bilmiyorum. Sipariş vermek isteyen ilk kişi bu. Mesela bunun ne olduğunu bile bilmiyorum. Bunu denemeliyim. Ve bence herkes bunu yapmalı, örneğin, Ah, bu Chardonnay'in adını yıllardır özellikle partilerde duyuyorum. Biliyorsunuz, bir masada bir sürü şarap var ve farklı şarapları deneyebilirsiniz. Ya da sanırım çok sayıda şarap üreticisinin olduğu birçok partiye gidiyorum. Yani her yerde farklı şaraplar var. Ve böylece Ah, bunu bir daha denememe gerek kalmadı. Bakalım bu konuda neler oluyor. Yani bu sadece açık fikirli olmak, pozitif olmak ve yeni şeyler denemekle ilgilidir. Bu yüzden

Samantha Sette 23:42

Çok taze bir bakış açısı gibi hissettirmesini seviyorum, özellikle de geleneksel bir Chardonnay'e gelmeyi. Ve 40. yıldönümünü kutladığınızı fark ettim, bu karışımı yaratmak için birkaç şarap üreticisiyle işbirliği yaptılar. Bu deneyim hakkında daha fazla bilgi paylaşabilir misiniz? Çünkü bence bu, yeni şeyler deneme ve geleneğe bağlı kalarak biraz yenilikçi olma fikrini sergiliyor.

Cara Morrison 24:03

Evet, işte bu. Bu gerçekten eğlenceliydi. Yani Chardonnay'in 40. yıldönümünü geri getirdik, yani temelde ben Sonoma şarap yapımının dördüncü müdürüyüm ve önceki üç kütüphanenin eş başkanıyım ve onlar emekli olduklarında ayrıldılar. Ve bu sefer şarap üreticisinin başı onlardı. Yıllar boyunca şarap yapımının bir önceki direktörü olan Terry Adams ve Bill Benetti'yi aradık ve onları Chardonnay'i bizimle tatmaları için geri getirdik ve karışımı hazırladık, böylece farklı üzüm bağlarından farklı bileşenler elde ettik ve bunları Bill ile bir araya getirdik ve Terry ve bu karışımı, markayı 1981'de kuran Benetti'ye giden insanlarla bir araya getirmek gerçekten çok özeldi. Sonra yaklaşık 30 yıldır burada olan Terry Adams ve ardından Mick ve ben tüm şarapları birlikte tatmak ve bu karışımı yapmak için. . Yani bunda gerçekten özel olan şey de şarabın tadına bakmalarıydı. Ve bizim les Pierre bağımız, kesici bağımız ve vinehill bağımız var. Ve dediler ki, Yaptığımızda tadı aynen böyle hatırlıyorum. Yani onların başlattığı tarzı sürdürmemiz büyük bir iltifattı. Ve böylece bir araya getirdiğimiz harika bir karışım oldu ve onu ortaya koyduk. Philbin'i şişeledikten hemen sonra Eddie 90'lı yaşlarının ortasındaydı. Peki, onunla tattığımızda üzerimize geliyor, ah, artık damak tadı ve şarap tadı alamayacağım. Ve o şöyle dedi: Ah, peki, bunun notaları falan filan, filan. Çünkü tamamen keskin kesim her şeyi keser. Ve şarap ve çok anlayışlı. Yani öyleydi, harika bir adamdı. Ama ne yazık ki şişelememizden hemen sonra vefat etti. Biz de 40. yılımızı ona adadık. Yani o, biliyorsunuz, şarap üreticisinin kurucusu, tüm stilleri o başlattı.

Samantha Sette 25:53

Bu güzel. Ve bir şirket ve bir şarap görmek iyi anlamda biraz çılgınca olmalı. Dönüşüm demek istemiyorum çünkü çok tutarlı oldu ama zamanla gelişip büyüyün. Çünkü hepiniz çok iyi tanınıyorsunuz. Demek istediğim, şarap dünyasında oldukça yeniyim. Etiketi tanıdım ve şöyle dedim: Vay canına, onunla konuşuyorum. Çılgınca. Ve bununla birlikte şarap yapım müdürü olduğunuz için haklı bir tebrik. Şimdi, bu geçişle birlikte Sonoma Cutrer'deki rolünüz ve etkiniz nasıl değişti? Gözetlediğiniz veya bulunduğunuz yerde bir etki yaratmayı umduğunuz bir şey var mı?

Cara Morrison 26:29

Sanırım benim etkim, şarabın bizim kadar tutarlı olmasını sağlamak. Ve 2005'ten beri buradayım. Şarap yapımının önceki müdürü Mick Schroeder ve Terry, ikisiyle de çalıştım. Ve bana her zaman oldukça serbest bir hareket sağladılar. Ve eğer bunu söylediysem, şunu dene. Hadi bunu yapalım. Ve dediler ki, Evet, o yeni mayadan, şu yeni fıçılardan ya da bu yeni şeyden biraz deneyin. Ve her zaman bir etki yarattığımı ve her zaman takımın bir parçası olduğumu hissediyorum. Ve böylece aynı şeylerin daha fazla olduğunu görüyorum. Sadece sanırım artık izin istememe gerek yok.

Samantha Sette 27:09

Doğru ve bu, sonunda Chardonnay'de şarabın tutarlı olmasına ve yıldan yıla ne alacağınızı bilmenize rağmen, perde arkasındaki tamiratların değişiklik gösterdiği tabloyu çizmemize neden olmaya başlıyor. Sadece çevreyi değil, hesaba katılması gereken pek çok faktör var; mayadan, fıçılardan bahsettiniz ve bu faktörlerin hepsi aynı şeyi üretiyor. Ancak pek çok kişi perde arkasında neler olduğunu bilmiyor. Tıpkı bir şişe tarçın gibiler. Elbette ne alacağımı biliyorum. Ama resimde daha fazlası var.

Cara Morrison 27:38

Biliyorsunuz, daha fazlasını bilmelerine gerek yok, yani hiçbir şey bilmeden okumaya başladıkları için mutlular, bunda bir sakınca yok. Ancak insanların bu kadar meraklı olması ve şarabın nasıl yapıldığını bilmek istemesi harika. Sadece buldum. Çok ilginç, çünkü herkes onları sadece tanıyorsunuz, bazen ben uçaktayken orada oturuyorsunuz ve tanımadığınız biri şöyle diyor: Ne yaparsın? Ve saldırgan mı? Konuşmak istiyor musun, istemiyor musun? Bazen şarap üreticileri ve ben önümüzdeki üç saati bu kişinin neden bu kadar çok soru sorabildiğini açıklamakla geçirdik. Bazen sanki bir laboratuvarda çalışıyorum gibi geliyor. Bu süreçte insanların şarap yapımına bu kadar ilgi duyması çok komik. Ve perde arkasında pek çok şey var ve bunlar varillerin kullanımıyla oluyor. Ve yine, şarabımızın tutarlı olmasını sağlamaya çalışıyoruz ama Doğa Ana bize her yıl farklı üzümler veriyor. Temelde, tam olarak aynı şey değil, bilirsiniz, alkollü içkiler yaparken tahıl falan gibi bir şey değil ve bunların belirli parametreleri var ve bunu içine sığdırabilirsiniz, bu üzümleri her yıl alıyoruz, nasıl yapacağımızı bilmiyorum. bu üzümleri tıpkı bizim her yıl yaptığımız gibi yapıyoruz ve bu yüzden orada bir çeşit Tinker yapmanız gerekiyor, onları her yıl aynı olgunlukta toplamayı umuyorsunuz. Ama yine söylüyorum, hava havadır, bununla bir nevi çalışmalıyız. Bu yüzden bir meydan okuma getiriyor ve bu yüzden bu meydan okumayı her yıl seviyorum, bir araya getirilmesi gereken yeni bir bulmaca, biliyorsunuz, Wordle'imi yapıyorum ve bağlantılarım da aynı şeyi yapıyor, biliyorsunuz, her yıl yeni bir kalem alıyorum ve yapıyorum takım

Samantha Sette 29:17

Peki nasıl bir şey? Aptalca bir paralellik kuracağım, offseason nasıldır? Biliyorsunuz, sanki bir sporcusunuz ve şarapçılık şu anda sizin sporunuz ve şu anda hasat mevsimi gibi bir mevsimdesiniz. Bundan sonra ne olacak, mesela bir sonraki yıl için hemen hazırlanmaya mı başlayacaksınız?

Cara Morrison 29:32

Oh hayır, hâlâ sonuçlarıyla uğraşıyorsunuz. Biliyorsunuz tüm şaraplar ve fıçılar alınıyor, fermente ediliyor ya da öyle oluyor ve o zaman bir nevi tamam, elimizde ne var ve daha fazla ağız hissi ve doku elde etmek için daha fazla karıştırmamız gerekiyor mu diye düşünüyorsunuz. bırakın yapılsın ki bir şeyi ne zaman yapıp ne zaman yapmayacağını bilmektir bazen bazen şarap yapımını yıllandırma sürecinde düşünüyorum. Ben buna bebek bakıcılığı derim, bilirsin, çocuklar iyi. Müdahale etmenize gerek yok. Ama çocuklar kavga ediyor, bir şeyler yapıp onlara yardım etmelisiniz. Ve bildiğiniz gibi, iyi olanları, ara sıra karıştırarak, tatmaya devam ederek, her şeyin yolunda olduğundan emin olarak bırakabilirsiniz. Ve bazen biraz daha fazla hataya falan ihtiyaç duyabilir. Bilmiyorum. Her neyse, yani sadece sezon boyunca tadım yapıyorsunuz. Yani evet, yapılacak başka şeyler var. Şişeliyoruz. Bu sürecin büyük bir parçası. Bu pek de konuşulduğu gibi değil. Ancak evet, önemli kısımlarda çok fazla şişeleme yapılıyor veya bu da müşterilere ulaşamıyor. Bu yüzden. Ve sanırım yaz aylarında hazırlıklara başladık, bir sonraki misafir için planlama yapmaya başladık.

Samantha Sette 30:38

Ve sanırım buradaki küçük spor benzetmesinden yola çıkarak, galibiyet nedir? Hasat için kazanç nedir? Biliyorsunuz kupa yok, şampiyonluk maçı yok. Hasat mevsimi için kazanç nedir?

Cara Morrison 30:49

Kazanç nedir? Demek istediğim, asla hemen olmaz. İyi tamam. Hemen, bütün üzümler geldi, sen şöyle diyorsun: Vay, tamam. Kayıp yok. Yani orada kazandık. Ama biliyorsunuz, az önce bazı kulüp üyeleriyle bir etkinlik yaptık. Şarapları ne kadar sevdiklerini ve her yıl harika bir iş çıkardıklarını söylüyorlardı. Ve bu, insanların şarabınızı sevdiği ve bunun için size teşekkür ettiği tam da oradaki rüzgardır. Ve satılıyor olması ve insanların onu içiyor olması. Demek istediğim, bu bir kazanç. İnsanlar şarabın tadını çıkarıyor. Yani biliyorsun, şarap notlarına ya da sırtımı sıvazlamaya ihtiyacım yok. İnsanların bundan keyif aldığını ve iyi vakit geçirdiğini görmek çok güzel.

Samantha Sette 31:29

Kesinlikle. Ve bu bir çeşit kült favori. Biliyorsun, tanınabilir. Tanıdık bir şey. Ve yine söylüyorum, ben daha genç bir içiciyim. Ve bir şişe Sonoma kesici Chardonnay getirecek pek çok insan tanıyorum ve onlar da 'bu iyi' diyorlar. Ben de teşekkür ederim. Biliyorum.

Cara Morrison 31:46

Bakın, bu tam bir kazançtır Yapabilirsem, şarap yapım ekibinden bahsedebilir miyim?

Samantha Sette 31:52

Evet duymayı çok isteriz

Cara Morrison 31:54

Yani şimdi değişikliklerle birlikte tamamı kadınlardan oluşan bir şarap yapım ekibimiz mi var?

Samantha Sette 31:58

Ah, bu çok büyük.

Cara Morrison 31:59

Evet. Biliyorsunuz 2005'ten beri buradayım. Chardonnay yapıyorum. 2015'ten beri Pinot'u yapan Zidanelia Arcidiacono var. Ve şimdi kıdemli şarap üreticisi konumuna yükseldi. Yani o da parçayı yapacak ve Pinot'u denetleyecek. Bir de takıma katılan Sam Parsa var. 2015 ve 16 yıllarında burada stajyer olarak çalışıyordu. Daha sonra onu bu yaz üçüncü şarap üreticisi olarak geri getirdik. Ve niyetimiz tamamı kadın şarap yapım ekibine sahip olmak değildi. Aynen böyle oldu. Bu yüzden biz de bu konuda gerçekten heyecanlıyız.

Samantha Sette 32:39

Evet. Sizce bu değişikliğin kasıtlı olmadığını bildiğim şeylerden biri nedir? Ama geçmişle şimdiki zaman arasında herhangi bir fark görüyor musunuz, nasıl çalışacaksınız, ne yapacaksınız ve sanırım şarap yaparken odadaki enerji?

Cara Morrison 32:53

Aslında biz çok daha konuşkanız. Çok iyi iletişim. Ve sanırım şunu farkettim, çünkü aynı zamanda yönetici bağlarımız da kadın, ki bu oldukça nadir bir durum. 50 kişilik bir ekibe başkanlık ediyor. Takımdan ayrılan tek kadın o, bu gerçekten harika. Ekiplerimiz arasındaki ve birbirleri arasındaki iletişim gerçekten muhteşem. Ve fark ettiğim bir şey de bu, yani tüm kadınlar süper iletişimsel değil, ama biz battaniye klişesini kullanacağız. Öyle ama biz çok iyiyiz. Ve hepimiz çok iyi anlaşıyoruz. Ve Mick'le de her zaman öyle yaptık. İletişim kurmak gerçekten harikaydı ama biz biraz daha gürültülü oluyor. Üçümüz. Ama bu çok eğlenceli. Bence bu harika çünkü Zidanelia da 7'de burada stajyerlik yapmıştı. Daha sonra 2015 yılında şarap üreticisi olarak geri döndü. Bu yüzden aynı zamanda iyi hissettiriyor. Yine kazanmanın ne olduğu hakkında konuştunuz, kazananlar oluyor, insanlar geri gelip sizinle çalışmak istiyor. Bu çok şey ifade ediyor ve çok şey ifade ediyor. Ve bu ekip çalışmasının oluşturulmasına yardımcı olur. Çünkü hepimiz iyi anlaşıyoruz ve birbirimize güvenebiliriz. Sanırım bu büyük bir şey, çünkü çok fazla güvenimiz var. Bu harika.

Samantha Sette 34:09

Evet, ve şarapla ilgilenmek isteyen dinleyen kadınlar için bunu bilmenizi isterim. Objektif olarak biraz daha zor olmalı ve bu zorlukların üstesinden gelmek gibi herhangi bir tavsiyeniz veya bilgece sözleriniz var mı? Peki oraya nasıl gidileceğini nasıl öğreneceksin?

Cara Morrison 34:23

Ben bunu şimdiki insanlardan çok daha önce yaptım. Umarım o kadar da zor değildir. Bunu hiçbir zaman bir engel olarak görmediğimi söylemeliyim. Hiç aklımdan geçmedi. Çünkü bazen bilgisiz olmak iyidir. Ve ne zaman aklıma bir şey gelse, onu yapıyorum ve bazen insanlar şunun gibi şeyler söylüyor: Ah, variller senden daha büyük ya da bunu nasıl yapabiliyorsun? Çünkü sen çok küçüksün, farklı şeyler ve sen buna biraz gülüyorsun ve yoluna devam ediyorsun ve daha çok benim göstereceğim gibi, bu seni bunu yapma konusunda daha kararlı ve işe yaraması için daha kararlı kılıyor. Yani gerçekten istediğiniz bir şey olduğu sürece ve bunun için çalışmaya devam ettiğiniz sürece, aynı zamanda doğru insanları da almak zorundasınız, yıllar boyunca gerçekten harika akıl hocalarıyla çalıştım. Ve beni çok cesaretlendiriyorlar. Yani işlerinizi seçtiğiniz zamandır. Biliyorsun, değilsin, onlar sadece seninle röportaj yapmıyorlar, sen onlarla röportaj yapıyorsun ve onların birlikte çalışabileceğin insanlar olduğundan emin oluyorsun. Ve bu kariyerinize yardımcı olacaktır. Ve bu biraz planlama, biraz şans. Bu yüzden bence onunla ilerlemeye devam etmelisin. Ve eğer işe yaramıyorsa, başka bir yer bul

Samantha Sette 35:39

Bunu sevdim. Evet, şarap yapımı çok güzel bir alan. Ve orada bu konuya girmek isteyen herkes için, şunun gibi: Bunu nasıl yapıyorsun? Üzümü nasıl şaraba dönüştürürsünüz? Ve orada birçok adım var. Ve özellikle bir kadın olarak, değindiğiniz, sevdiğim o güçlenme yönü çok önemli. Ve ayağınızı kapıya doğru uzatın, ama ileriye doğru ilerleyin ve oraya ulaşın. Peki Cara, bu soruyu unutmak istemiyorum çünkü bunu her bölümde soruyoruz ama sana küçük bir uyarıda bulunacağım. Yani Sonoma kesici Chardonnay diyemezsiniz ama bardağınızda ne var? Her bölümün sonunda soruyoruz Ne içiyorsun? Şu an neyi seviyorsun? Gerçekten heyecanlandığın bir şarap var mı? Ve bardağında ne olduğunu duymayı çok isterim.

Cara Morrison 36:22

Bardağımda ne var? Ah oğlum, bu hasat suyu. bardağımda. Üzüm suyu. Her zaman öyleydim. Yaz aylarında Rose şaraplarına zaafım var. Ve sonunda güllerin açıldığına çok sevindim. Yani 2000'li yıllar boyunca. Rose'un başaracağını söyleyip duruyorduk. Ve herkes satmaması için bir neden öne sürüyordu çünkü herkes beyaz Zin günlerini düşünüyordu ve bunun güzel olacağını düşünüyordu. Ve sonunda Rose'la ilgili tüm takıntıları olmayan ve 80'li ve 90'lı yıllardaki beyaz zin günlerinden gelen allık şarabı seven yeni bir nesil ortaya çıktı. Bu yüzden kuru güllerin orada olmasını seviyorum ve onlara erişebiliyoruz ve satın alabileceğimiz çok farklı türler var ve çeşitli mağazalar var ve evet, bence Roses yaz ve sıcak havayla çok iyi eşleşiyor . Sanırım Sonoma kesici Chardonnay içmiyorsam gideceğim yer bu.

Samantha Sette 37:31

Bu çok ilginç. Rose'un olduğu insanların arasında büyüdüğümü hissediyorum. Biliyorsun, Rose gibi o da şaraptı. Kimse kırmızı ya da beyaz şarap içmedi. Rose'du. Bunu hiç bilmiyordum. Bu gerçekten büyük bir şey değildi. Sadece birkaç on yıl önce. Çılgınca.

Cara Morrison 37:46

Büyük beyaz Zin Shutter Home'du. Eskiden. Evet. Ve sonra ama sonra öyleydi. Evet. Herkes, ah, pembeyse tatlıdır diye düşündü. Ona dokunmayacağım. Ve böylece çok harikaydı. Ne zaman o düğmeyi değiştirip kuru güllere geçebildik. Öyle oldu ki bir galibiyet daha oldu

Samantha Sette 38:12

One Tree'de sevdiğim şeylerden biri de kendimi kolektif tanık gibi hissetmem. Bu sadece bağa özgü değil. Bu herkes için, herkes için. Bu çok işbirlikçi, neşeli, bilirsin, paylaşılan bir tutku, hissettiğim

Cara Morrison 38:24

Biliyorsunuz şarap endüstrisinin en güzel yanı birbirimizle çok arkadaş canlısı olmamız. Hepimiz birlikte üniversiteye gittik, birlikte bir şaraphanede çalıştık ve staj yaptık, birbirimizi ticari fuarlarda görüyoruz, şarap konusunda herkes birbirini tanıyor ve bunun bir parçası oluyor. Bu çok küçük bir endüstri ve biz birlikte çalışıyoruz. Bir süreliğine Charda nerds adlı bu grubu oluşturduğum gibi ticaret grupları kuruyoruz. Ve bir araya gelirdik ve şarap yapımıyla ilgili Chardonnay ve inek Chardonnay olaylarından bahsederdik, deneyleri ve şaraphanede yaptığımız şeyleri paylaşırdık ve sadece bilgiyi paylaşırdık. Sektör genelinde çok işbirlikçidir.

Samantha Sette 39:06

Özellikle batıda, her şeyin burada yoğunlaştığı Kaliforniya'da öyle görünüyor.

Cara Morrison 39:12

Kesinlikle. Ama bildiğiniz küçük bölgeler bile gerçekten bir araya geliyorlar. Ben Long Island, New York'ta hasat yapmak için çalışıyordum, çok eskiden ve biliyorsunuz, bir araya gelip benzer şeyler yapıyorlardı çünkü bu küçük bir yer ve teşvik etmeye çalışıyorlardı. içinde ve fikirlerinizi paylaşın ve bunu yaptığınız her yerde, orada olup bitenler gibi. Her hasadın başında olduğu gibi arkadaşlarınızı aramaya başlarsınız. Bunu alıyor musun? Bunu siz de görüyor musunuz? Peki sizce bununla ne yapmalıyız? Fikirleriniz neler? Yani her zaman birbirinizin fikirlerini mi savunuyorsunuz? Ve kocam bir şarap üreticisi. Bu yüzden birbirimizin ev danışmanları için bir şirket içi danışmanım var. Yani harika akşam yemeği sohbetleri şarap içmekten ibaret olmayacak ve biz de onun hakkında ve farklı fikirler hakkında konuşmaya başlayacağız.

Samantha Sette 39:56

Peki, paylaşmak istediğiniz herhangi bir şey varsa, ister şarapla, ister şarap olan Chardonnay'le, ister kendiniz ve yolculuğunuzla ilgili olsun, oradaki Şarap Meraklısı dinleyicileri için paylaşmak istediğiniz herhangi bir şeyle ilgili son sözleriniz var mı? .

Cara Morrison 40:10

Ah, oğlum, bir şeyleri kurtarmalıydım. Evet, sanırım söylenecek tek şey şarabın tadını çıkarmaya, sevmeye ve yeni şeyler denemeye devam etmek. Demek istediğim, şarabın en eğlenceli yanı keşiftir. Ve biliyorsunuz, farklı şarap imalathanelerine ve tadım odalarına gitmek ve bunların neler olduğunu görmek çok eğlenceli ya da sadece adını hiç duymadığınız farklı şarapları tatmak. Tabii ki, fırsat buldukça Sonoma Cutrer Chardonnay'i deneyin, ama aynı zamanda keşfetmek ve orada ne olduğunu görmek en eğlenceli kısımlardan biri.

Samantha Sette 40:48

Neyi sevdiğinizi kesinlikle bilmek, ancak dışarıda başka ne olduğuna da açık olmak ve bu deneyimi bir nevi almak. Bunu kesinlikle seviyorum. Ve Cara, şükran ifadesiyle konuşmaktan keyif aldın. Eminim dinleyicilerimiz de aynı şeyleri hissediyordur. Ve bununla birlikte, bugün sizinle sohbet etmek çok güzeldi.

Cara Morrison 41:05

Teşekkür ederim Sam, seninle sohbet etmek de çok güzeldi.

Jacy Topps 41:13

Hiçbir şarap Chardonnay'den Meşe'ye, Meşe'den, Ebegümeci'den ya da yumuşak olmayandan daha güçlü görüşlere ilham vermez. Çoğu üzüm gibi Chardonnay da teruar ve benifikasyona bağlı olarak kendini farklı şekilde ifade edecektir. Dünyanın her yerindeki pek çok Chardonnay üreticisiyle stillerin sonu yok. Belki de biz şarap içenler olarak açık fikirli olmaya çalışmalıyız. Düşüncelerin neler? Bugünkü bölümü beğendiyseniz yorumlarınızı okumayı ve ne düşündüğünüzü öğrenmeyi çok isteriz. Yorumlarınızı ve sorularınızı Wine Enthusiast podcast'inden bize e-postayla gönderebilirsiniz. dotnet hey, şarap seven arkadaşlarınıza neden bize göz atmalarını söylemiyorsunuz? Unutmayın, bu podcast'e Apple, Google, Spotify ve podcast dinleyen diğer yerlerde abone olabilirsiniz. Daha fazla bölüm ve transkript için wine meraklısı.com ters eğik çizgi podcast'ine de gidebilirsiniz. Ben JC tops'um. Dinlediğin için teşekkürler