Close
Logo

Hakkımızda

Cubanfoodla - Bu Popüler Şarap Değerlendirmeler Ve Yorumlar, Eşsiz Tarifleri Fikri, Haber Kapsamı Ve Kullanışlı Rehberleri Kombinasyonları Hakkında Bilgiler.

Kültür

Kuru Ocak Sağlıklı Bir Hareket mi? Blue Zones'tan Dan Buettner Tartışıyor

Bir hoşgörü mevsiminin ardından birçok kişi şişelerini saklıyor ve Kuru Ocak için alkolden vazgeçme sözü veriyor. Motivasyon, son zamanlarda gün ışığına çıkan ayıklığın sağlık açısından varsayılan faydalarından kaynaklanıyor: Washington Post Ve New York Times Uyku, cilt, enerji seviyeleri ve hatta alışkanlık oluşumundaki iyileşmeler de dahil olmak üzere 31 günlük ayıklığın kısa vadeli kazanımlarını vurgulayın.



Ancak uzun ömür söz konusu olduğunda, alkolden bir ay uzak durmanın sağlığınız için neler yapabileceğini gösteren çok az araştırma yapıldı. Dahası, sağlıklı davranışı neyin oluşturduğunun belirsizliğini kabul etmek yerine, alkol tüketiminin “iyi” mi yoksa “kötü” mü olduğu sorusunu gündeme getiriyor.

Şunlar da hoşunuza gidebilir: Daha İyi İçmek İçin Şarap Severlerin Şişenin Ötesine Bakması Gerekiyor

Bu yıl daha bütünsel bir yaklaşım benimsemeye karar verdik. Alkol tüketimi ile sağlık arasındaki ilişkiyi daha iyi anlamak için National Geographic üyesi, New York Times'ın en çok satan yazarı ve kurucusuna başvurduk. Mavi Bölgeler , Dan Buettner .



Yaptığı araştırmalar sayesinde Mavi Bölgeler Buettner, dünya çapında insanların yalnızca daha uzun yaşamakla kalmayıp aynı zamanda sonuna kadar sağlıklı yaşadıkları uzun ömürlü sıcak noktaları keşfetti. Bu topluluklardan (diğer adıyla Mavi Bölgeler), yazılarında ve yakın tarihli bir Netflix belgeselinde paylaştığı, uzun ömürlülüğün sırlarını tahmin etti: 100'e Kadar Canlı: Mavi Bölgelerin Sırları .

Dünyanın en uzun yaşayan insanlarından bazılarının iki kadehten fazla şarap içtiği ortaya çıktı günlük .

Bu bizi şu soruyu sormaya yöneltiyor: Alkolü bırakmak gerçekten çözüm mü? Yoksa daha sağlıklı yaşamlara katkıda bulunan daha güçlü faktörler var mı? Buettner'ın Mavi Bölgelerdeki bulgularının yeni yılda içki içmeye yönelik daha bilinçli bir yaklaşımı nasıl şekillendirebileceğini öğrenin.

  Apple Podcast Logosu
  Google Podcast Logosu


Bölüm Transkripti

Transkriptler, konuşma tanıma yazılımı ve insan transkriptörlerin birleşimi kullanılarak oluşturulur ve hatalar içerebilir. Lütfen alıntı yapmadan önce ilgili sesi kontrol edin.

Hoparlörler : Samantha Sette, Dan Buettner

Samantha Sette 00:09

Merhaba ve Şarap Meraklısı podcast'ine hoş geldiniz. İçecek kültürüne ve onu yönlendiren insanlara hizmet veriyorsunuz. Ben Samantha Sette, Wine Enthusiast'ın dijital web yapımcısıyım. Yeni bir yıla girerken çoğumuz daha sağlıklı, daha mutlu bir yaşam tarzı sürdürmenin yollarını arıyoruz. Sağlıklı olmak gerçekten ne anlama geliyor? Bu sorunun cevabının sürekli değiştiğini hissedebilirsiniz. İşte bu yüzden National Geographic araştırmacısı ve Blue Zones'un kurucusu Dan Buettner ile konuşmak beni çok heyecanlandırdı ve gururlandırdı. Dan, insanların 100 yaşını geçtikten sonra canlı hayatlar yaşadığı toplulukları ve onları oraya yönlendiren faktörleri keşfetmek için yıllarını harcadı. Şimdi şunu merak etmeden edemiyoruz: Bir kadeh şarap resmin neresine sığıyor? Dan'in Mavi Bölgelerdeki bulgularının Yeni Yılda içki içme konusunda daha bilinçli bir yaklaşımı nasıl şekillendirebileceğini öğrenmek için dinleyin. Çağrı, farklı çeşitler, stiller ve sınıfının en iyisi Appalachians sunan Kaliforniya şaraplarının rüya gibi bir koleksiyonudur; şarap üreticisi James başarısız olabilir, her şaraba net, benzersiz bir ses verir ve Chardonnay, Pinot Noir ve Cabernet Sauvignon'u üretmek için ünlü aile yetiştiricileriyle birlikte çalışır. . Bu süreçte 7090'ın üzerinde artı puan toplarken. Yeni çıkanlara, özel kütüphane vintage ürünlerine ve daha fazlasına ilk erişim için meslektaşlarınızın tamamen özelleştirilebilir şarap kulüplerinden birine katılın. Dört üyelik seçeneğiyle, her şarap tutkunu için bir kulüp var; yılda üç gönderi alın veya ayda üç şişenin doğrudan kapınıza teslim edilmesini sağlayan aylık aboneliği deneyin. Bilgi ve erişim için www.thecallingwine.com/enthusiast. Dan, thank you so much for joining me today. And to get started for anyone who might not be familiar Can you tell us a little bit more about the Blue Zones project and really about yourself? You know welcome numaralı telefondan bizi ziyaret edin.

Dan Buettner 02:02

Ben yaşam boyu bir kaşifim ve uzun yaşama, bildiğiniz sağlık gurusu veya Instagram fenomeni olarak değil, gizemleri çözmeyi seven biri olarak yaklaşıyorum. 30 yılı aşkın bir süredir, çoğu aslında Maya uygarlığının çöküşü gibi eski gizemler etrafında olan bilimsel keşif gezilerine liderlik ediyorum ve Marco Polo gerçekten Çin'e gitti mi? Yaklaşık 24 yıl önce, Dünya Sağlık Örgütü'nün, Güneydoğu Asya'daki küçük bir ada kümesinin dünyadaki en uzun engelliliksiz yaşam beklentisini ürettiğine dair bir bulgusuna rastladım. Ben de dedim ki, aha, güzel bir gizem var. Ve o zamanlar bir araya getirmiştim, MIT biyologunda bir liman arkeologunda tam zamanlı kaşifler ve yazarlardan oluşan bir ekibim vardı ve tüm ekibi aldım ve gizemi çözmeye çalışmaya başladık. Ancak uzun ömürlülüğün gizemini çözmeye çalışmanın aslında bir nevi Gordion düğümü olduğunu gördük. Kolay kolay çözülmez. Ve o ilk keşif gezisinden sonra bağımlısı oldum. Ve 2004 yılına gelindiğinde, Ulusal Yaşlanma Enstitüleri'nden bir hibe parası aldım ve National Geographic'ten önemli bir ödev aldım ve şu soruya gerçekten saldırdık: Nasıl daha uzun yaşayabiliriz? Peki Mavi Bölgelere tam olarak bu şekilde başladığınızı söyleyebilir misiniz? Proje mi? Evet evet. Yani, biz birkaç varsayım ekledik. İlk varsayım, yalnızca %20'sinin genlerimiz tarafından belirlendiği yaygın olarak kabul edilmektedir. %80 başka bir şeydir. Ve eğer demografik olarak doğrulanmış, insanların en uzun yaşamları yaşadığı yerleri bulabilirsek, ortak paydaları arayabilir veya zaman içinde yaptıklarından yola çıkarak tahminlerde bulunabilir ve oldukça iyi bir formül elde edebiliriz. geri kalanımız için uzun ömür.

Samantha Sette 04:14

Evet, bilmeyenler için bu nedir? Bu Mavi Bölgelerin çerçevesi mi? Bunu Mavi Bölgeler projesine nasıl özetlersiniz?

Dan Buettner 04:24

Cevapları petri kaplarında veya genetik kodlarda aramak yerine, insanların açıkça daha uzun yaşadığı popülasyonlarda ya en düşük orta yaş ölüm oranına ya da en yüksek asırlık ölüm oranına sahip olduklarını görüyoruz; genellikle bu ikisi el ele gider. Ve sonra biz, başka bir bilim insanı ekibiyle birlikte bağlantıları bulmaya çalışıyoruz veya tüm bu popülasyonların ortak noktaları neler, nasıl yiyorlar, nasıl sosyalleşiyorlar, nasıl bağlantı kuruyorlar, nasıl stres atıyorlar vb. Bulmak için hangi takviyeleri alabilirler veya alamayabilirler, hangi çayları içebilirler veya içmeyebilirler. Bunun yeterince geniş çapta gerçekleştiğini ve yeterince sürekli gerçekleştiğini söyleyecek kadar güçlü bir sinyal. Ve kalp hastalığı, diyabet, kanser ve demanstan çok daha az oranda muzdarip olan bu popülasyonlarda buna dikkat etmemiz gerekiyor. National Geographic'teki kitaplarımın ve hikayelerimin çoğu bu gizemi parça parça ortaya çıkardı, evet, peki bu bölgeler nerede? İnsanların uzun, sağlıklı yaşamlar yaşadığı bu mavi bölge ve uzun ömürlü topluluklar nerede? En uzun yaşayan insanlar Sardunya ve Noro'nun dağlık bölgelerinde yaşıyor. Ve yalnızca Aster eyaletlerinde, en uzun kadın nüfusu Japonya'nın Okinawa kentinde, Ikaria adasında yaşıyor; Amerikalılardan yaklaşık sekiz yıl daha uzun yaşayan bir nüfusumuz var ve Costa'nın Nicoya Yarımadası'nda yaşadığımız bunama oranının yaklaşık 1/5'i kadar. Rika, orta yaşlı ölüm oranının yarısı kadar olan başka bir nüfus. Bunun anlamı, Amerikalıların 95 yaşına ulaşma olasılıklarının Amerikalılara göre iki kat daha fazla olduğu, bizim sağlık hizmetlerine harcadığımız miktar olan 115'i harcadıkları ve çok daha sağlıklı bir nüfus ürettikleri anlamına geliyor. Dolayısıyla, bu ülkede çoğunlukla önlenebilir hastalıklara yılda neredeyse dört buçuk trilyon dolar harcadığımız gerçeğini göz önüne alırsak, onlara gerçekten dikkat etmemiz gerekiyor. Ve Amerika Birleşik Devletleri'nde, Yedinci Gün Adventistleri arasında, Amerikalı meslektaşlarından dört ila yedi yıl daha uzun yaşayan bir nüfus var. Yani onlar da ilginç çünkü çoğumuzla aynı ülkede yaşıyorlar.

Samantha Sette 06:44

Evet, peki araştırmanız aracılığıyla bu daha uzun sağlıklı yaşamlara katkıda bulunduğunu bulduğunuz bu topluluklardan nelerin katkıda bulunduğunu düşünüyorsunuz?

Dan Buettner 06:52

Pek çok insan yemekle başlamayı sever. Ve eğer 100 yaşındaki birinin 100 yaşına kadar yaşamak için ne yediğini bilmek istiyorsanız, onun küçük bir çocukken, genç bir yetişkinken, çalışma çağındayken ve yeni emekliyken ne yediğini bilmeniz gerekir. Ve son zamanlarda çoğu gazeteci ve benim eleştirmenlerim bugün Mavi Bölge'ye gidecekler. Ve şöyle diyecekler: O kadar da sağlıklı değiller. Evet, kalaylı aslan olamazlar. Ancak yaptığımız şey şu; meta analiz denilen şeyi yapmak için Harvard'la çalıştım, son 100 yılda beş Mavi Bölgenin tamamında yapılmış 155 beslenme araştırması bulduk ve bunların ortalamasını aldık. İnsanların zaman içinde ne yediğine baktığınızda, ayda yalnızca beş kez et yediklerinin %90 ila %95'inin bitkisel kaynaklı olduğunu görürsünüz. Ama biliyorsunuz, onların günlük, haftalık yiyeceklerinin çoğu tam tahıllar, bilirsiniz, ekşi mayalı ekmek ve Sardunya, mısır tortillaları ve Nicoya, Yarımada'da, pirinç ve bu kültürlerin hemen hemen hepsinde, bahçe sebzelerindeki yeşillikler , yumrular şaşırtıcı değil. İlginçtir ki, Okinawan'ın 1975'e kadar tükettiği tüm kalorilerin yaklaşık %70'i, şeytan olarak bilinen mor tatlı patates olan tatlı patateslerden geliyordu. Fındık genellikle atıştırmalık yiyecektir. Ve fasulye dünyadaki tüm uzun ömürlü diyetlerin temel taşıdır. Ve eğer günde bir fincan fasulye yiyorsanız, proteininizi daha az sağlıklı kaynaklardan almak muhtemelen yaşam beklentisinin dört yıl daha artmasına değecektir. Ve sıra onların ne içtiğine gelince, bilirsiniz, çoğumuz dinleyenler için iyi haber, her türden altı bardak su çayı. Kahve, ister inanın ister inanmayın, Amerikan diyetinde ve şarapta bir numaralı antioksidan kaynağıdır. Ve Mavi Bölgelerden en az üçü. Neredeyse her gün ev yapımı, organik, kırmızı şarap tüketimini görüyoruz. Ve sonra Okinawa'da da görüyoruz ki, Sake şarabının Mavi Bölgelerde gördüğümüz uzun ömür yolunda yeri var.

Samantha Sette 09:11

Evet, ve bunun hakkında konuştuğunuzu duymaktan en çok hoşlandığım şey bunun sağlıkla ilgili tüm bu popüler fikirlere bir nevi aykırı olması, değil mi? Bu yiyecek iyi ve bu yiyecek kötü. Ve aslında şarap gibi kötü olmayabilecek şeyleri içeren daha bütünsel bir yaklaşım. Ve açıkça Şarap Meraklısı olan dinleyicilerimiz için demek istediğim, burada olmanızın bir nedeni var. Bu yerlerin bazılarında şarap içmeyi nasıl tanımlarsınız? Sardunya'nın makul miktarda şarap içtiği yerlerden biri olduğunu biliyorum. Bu onların yaşam tarzlarında nasıl görünüyor? Şarabı nasıl dahil ediyorlar?

Dan Buettner 09:46

Yani özellikle erkeklerde gün boyu şarap tüketimi görüyorsunuz ama orada çok fazla değil. Şarap kadehleri ​​büyük kadehler değildir. Biz onların minik sapsız, bildiğiniz ucuz küçük bardaklarını içme eğilimindeyiz. Bu belki iki ya da üç ons şarap anlamına mı geliyor, ama sabahın ortasında küçük bir bardak, öğle yemeğinde bir küçük bardak daha, arkadaşlarla bir küçük bardak daha, akşam yemeğinde bir bardak daha görebilirsiniz. Ve biliyorsunuz, yakın zamanda 90'dan fazla insanla yapılan bir anket gördüm ve bunların %85'i her gün şarap içiyor. Ama biliyorsunuz, bağlam da önemli; insanların işten sonra stres atmak için bir kadeh şarap içtiklerini göremezsiniz. Neredeyse her zaman arkadaşlarla birlikteyiz. Neredeyse her zaman yemekle birlikte oluyor. Bu arada, bitki bazlı bir yemeğin yanında bir bardak kırmızı şarap içerseniz, bazı flavonoidlerin veya antioksidanların emilimini yaklaşık dört katına çıkarırsınız. Yani, bildiğiniz gibi, hiçbir alkol düzeyinin güvenli olmadığını gösteren en son çalışmalara çok aşinayım. Ancak bu çalışmalarda birkaç uyarı var. Birincisi, bunlar aynı zamanda büyük resimde tehdit olduğu kadar sağlık açısından da tehdit oluşturmayan düşme veya araba kazası nedeniyle ölüm riskini de içerir. Ve bağlamı dikkate almıyorlar. Bilirsiniz, kırmızı şarap içen insanlar muhtemelen daha sosyal olma eğilimindedirler, en azından Mavi Bölgelerde, onu yemekle birlikte yeme eğilimindeler. Tabii ki, şarapları muhtemelen ortalamadan daha sağlıklı, bilirsiniz, Costco'daki şaraplar, bilirsiniz, ev yapımıdırlar, biraz daha düşük alkollü olma eğilimindedirler, genç şaraplar olma eğilimindedirler, bu sezon yapılır ve tüketilirler. bu sezon. Ve bazı durumlarda filoksera öncesi şarapların da olduğunu biliyorsunuz ki bu gerçekten ilginç. Asmaların yaklaşık 140 yaşında olduğu İkaria'da bunun en az bir örneğine sahibiz ki bunu çok ilginç buldum.

Samantha Sette 11:49

Yunanistan mı, İkaria mı?

Dan Buettner 11:51

Evet evet.

Samantha Sette 11:52

Burada hoşuma giden şey bağlama yapılan bu vurgu. Ve bu, sağlık camiasında biraz bilim geçmişine sahip olduğum bir şey ve gerçekten daha fazla insanın dikkat etmesi gerektiğini düşündüğüm bir şey, bunun sadece tükettiğiniz şey olmaması, değil mi? Mavi Bölgelerin büyük bir kısmını oluşturan bu topluluk unsuru etrafınızda kimler var? Araştırmanız bu bağlam unsuruna daha derinlemesine daldı mı?

Dan Buettner 12:19

Bu mavi bölgelere, topluluklarının geleneksel olarak nasıl kurulduğuna bakarsanız, bildiğiniz gibi Amerika'da %25'imiz yalnızız. Ve Amerika'da yalnızlık, yaşam beklentisinin yaklaşık sekiz yıl daha az olmasıyla ilişkilendiriliyor. Amerika'da mutlaka bir sosyal çevreyle doğmayız, onu kendimiz inşa etmeliyiz. Mavi bölgelerde, topluluklar çok daha sıkıdır, zor zamanlarda bir araya gelirler, bir araya gelirler ve çok düzenli olarak topluluk çapındaki partilerle birlikte sadece çılgınca konuşan bir grup genç değil, onlar, onlar, bilirsiniz, 8'den 98'e kadar insanlar, özellikle İkaria'da, bu partiler, yaklaşık 80 ya da 90 tane var, bütün gece sürüyor ve insanlar içkiye 11'de başlıyor ve ertesi sabah dokuzda bitiriyorlar. Bilirsin, aptalca sarhoş olmuyorum, ama bir nevi akşamı yudum yudum alevlendiriyor. Ve biliyorsunuz, ön kapılarından her adım attıklarında insanlarla çarpıştıkları yerlerde yaşıyorlar. Saldırı garajınızdan, bitişik garajınızdan ve banliyönüzden yer altı garajı olan işinize gidip oradan işe gitmeniz gibi bir şey değil. Bu insanlar sürekli komşularıyla, kendi insanlarıyla karşılaşıyorlar, insanlardan ekmek alıyorlar, postalarını dağıtıyorlar ve burası çok sosyal bir topluluk ve sosyal olarak içiyorlar.

Samantha Sette 13:41

Bu sadece zorlu bir iş gününün ardından içilen bir içki değil. Bundan daha fazlası. Amaca göre beslenmiş gibi görünüyor.

Dan Buettner 13:47

Evet. Ve bu tam olarak değil, yine miktar değil, sanki insanların kocaman bir kadeh şarap içtiğini görmüyorsunuz gibi. Minik küçük bardaklar ama tadı güzel ve bu arada şarapta da daha az şeker var, içinde pestisit olmayacak, biliyorsun, organik, muhtemelen daha aktif polifenoller içeriyor. Ve şarap, mavi bölgede, Amerika Birleşik Devletleri'nde bir bakkal rafında bildiğinizden çok daha sağlıklı olabilir.

Samantha Sette 14:23

Ve aşina olmayan dinleyicilerimiz için, polifenoller ve antioksidanlar gibi bir şeyi yapan şeyin ne olduğu ve bunun organik olduğu gerçeği, biraz daha iyi, ya da daha besin açısından daha yoğun.

Dan Buettner 14:34

Hepimiz bu polifenollerden biri olan resveratrol'ü duymuşsunuzdur, aynı zamanda özellikle Kanada'daki Sardinya'da gördüğünüz başka bir polifenol olan prosinin'in aslında endotel iltihabını azalttığı gösterilmiştir. kalbin astarı. Bu nedenle, kendinize düzenli olarak küçük dozlar uyguladığınızda, arteriyel inflamasyonun daha az olduğu ve dolayısıyla tıkanma ve kalp krizi geçirme şansınızın daha az olduğu yönünde bir tartışma vardır. Burada nedensel bir iddiada bulunamam ama kim olduğunuza bağlı olarak ikna edici olabilecek veya olmayabilecek bir dizi çağrışım sunabilirim. Ama tabii ki böcek ilacı kullanmıyorlar. Biliyorsunuz, bir şişeye koyup Amerika Birleşik Devletleri'ne göndermedikleri sürece sülfit yok. Ama içtikleri şaraplarda günlük olarak sülfit bulunmuyor. Yani evet, ve bir kez daha, bunlar çok eski üzümler, Sardunya'daki üzümler, oradaki Cannonau üzümleri ilginç çünkü bunlar yaklaşık 330 gün boyunca yüksek rakımlı güneş ışığıyla bombardımana tutuluyor. Ve üzümün buna tepkisi, deride daha fazla pigment üretmektir; ortaya çıkan pigment, bu polifenollerin çoğunun antioksidan olduğu yerdedir, kelimenin tam anlamıyla üzümün kızarıklığıdır. Ve Sardunya'da şarabın yapılma şekli, meyve suyunun ezilmiş tohumlar ve kabuklarla fermente edilmesidir. Yani tüm bu harika, zengin polifenoller daha sonra tamamlanan şaraba sızabilir. Sonuç olarak, Roger Corder adında çok ilginç bir araştırmacı dünyanın dört bir yanındaki bu şarapları polifenol seviyeleri açısından inceledi. Ve Sardunya'nın bazı çeşitleri dünyadaki en yüksek polifenol konsantrasyonlarına sahiptir, biliyorsunuz, bu da onların uzun ömürlülüğünü açıklayabilir veya açıklamayabilir.

Samantha Sette 16:37

Evet, Amerika Birleşik Devletleri'nde veya bu mavi bölgelerden biri olmayan bir yerde bulunan herkes için bu şarabı tatmanın, gidip deneyimlemenin bir yolu var mı?

Dan Buettner 16:49

Sardunya'dan bir Cannonau'yu deneyebilirsiniz, sanırım Google'da Blue Zoneswine'ı ararsanız bulabilirsiniz ama evet, Sardunya'dan Cannonau başlamak için iyi bir yer, özellikle de Ogliastra'dan bulabilirseniz. Sardunya'nın başka yerlerinde deniz seviyesinde büyüdüğünde tam olarak aynı değildir.

Samantha Sette 17:11

Bunun neden olduğunu bana biraz daha anlatabilir misin? Eğer bir fikrin varsa neden?

Dan Buettner 17:16

Pekala, her şeyden önce, insanların daha uzun süre yaşadığı ve bu insanlar tarafından tüketildiği bir yerde yetişiyor. Kıyıda yaşayan insanlar Sardunya'da yaşamıyor, ana karadaki İtalyan benzerlerinden daha uzun yaşamıyorlar. sadece Sardunyalılar ve iki numara, dağlık bölgelerdeki üzümler bildiğiniz gibi 3000 feet daha yüksekte maruz kalıyorlar ve daha fazla radyasyona maruz kalıyorlar, bu da ara sıra daha fazla pigmente ve dolayısıyla ciltler ve sizin bildiğiniz şekilde daha fazla antioksidan oluşturabiliyor. Yaylalardaki insanların üzümlerini nasıl yaptıklarını, yani neden hep birlikte ezdiklerini biliyorum. Şarap yapım sürecine devam etmeden önce, tohumların içindeki kabukları 15 gün boyunca marine etmeye bırakın.

Samantha Sette 18:14

Herkesin seveceği en iyi hediyeleri çok düşük fiyatlarla nerede bulabilirsiniz? Tam bir şarap ve daha fazlası. Elbette, aralarından seçim yapabileceğiniz pek çok harika şişe varken, ister kız kardeşiniz için bir iş arkadaşı için köpüklü şarap olsun, ister babanız için tek fıçı burbon olsun, listenizdeki herkes için bir şeyler bulun. Yardıma ihtiyacınız olursa dost canlısı rehberlerimizden birinden tavsiye istemeniz yeterli. 30 yılı aşkın süredir en düşük fiyatlarla, sevdiğiniz şeyi her zaman bulacaksınız ve yalnızca Total Wine'da bulduğunuzu ve Virginia ve Kuzey Carolina'da satılmayan daha fazla alkollü içkiyi seveceksiniz. Ayarında içmek. 21. Uzaklaştırmak istedim çünkü buna geri dönmek istedim, şarap dokuzuncu gücünüzün bir unsuru gibi görünüyor ki buna aşina olmayanlar için sanırım dokuzuncu gücün ne olduğunu bizimle paylaşabilir misiniz? Mavi Bölgeler.

Dan Buettner 19:02

Dünyanın neresine giderseniz gidin, çok yaşa insanları gördüğünüzün dokuz ortak paydası var. Bu yüzden çoğunlukla tam bitki temelli bir diyet yiyorlar. Amaca yönelik bir kelime dağarcığı var. Stres atmak için kutsal günlük ritüelleri vardır. Aileleriyle takılma eğilimindeler, aileyi işten ya da spor takımlarından daha öncelikli tutuyorlar. Bu arada dindar olma eğilimindeler, doğal hareket ediyorlar. Onları her 20 dakikada bir hareket etmeye iten ortamlarda yaşamak kadar egzersiz yapmıyorlar. Ve sonra dikkatli bir şekilde bilinçli olarak olmasalar da, doğru davranışları teşvik eden ve yanlış veya sağlıksız davranışları marjinalleştirmeye yardımcı olan yakın sosyal çevreleri olan insanlarla çevrili olduklarını belirtiyorlar. Böylece her şey ortak paydalarda toplanıyor. Ve şarap içmek de en önemli paydalardan biri veya bir tür alkollü içecek, Adventistler hariç, Adventistlerin sadece yarısı içiyor, bilirsiniz, resmi olarak içmemeleri gerekiyor ama tüm mavi bölgeleri, bir içkiden keyif alıyorlar kutlama yemeği olarak ya da kutlama içeceği olarak ya da bilirsiniz, günün sonunda ya da arkadaşlarla güzel bir yemek eşliğinde biraz şarap.

Samantha Sette 20:18

Yanılıyorsam düzeltin ama bu dokuz alışkanlık ya da bilirsiniz, insanların yapabileceği şeyler, tek başına var olamazlar, doğru mu?

Dan Buettner 20:27

Bu doğru. Mavi Bölgelerden elde edilen temel bulgu, eğer daha uzun yaşamak istiyorsanız davranışınızı değiştirmeye çalışmayın ya da mutlaka yeni bir alışkanlık edinmeye çalışmayın; bu alışkanlıkların kısa vadede işe yaramayacağı anlamına gelmez. Ve uzun vadede belki tek haneli yüzde insanlar için çalışıyorlar. Ancak iş uzun ömürlülüğe gelince, kısa vadeli bir çözüm yok. Hap yok, takviye yok, diyet yok, önümüzdeki birkaç ay boyunca yapabileceğiniz bir egzersiz programı yok ya da belki ikinizin ne kadar yaşayacağınız üzerinde etkisi olacak. Ve tüm diyetlere, egzersiz programlarına ve takviye modellerine bakarsanız, bunların belki bir yıl sürdüğünü, yedi ay sonra insanların yaklaşık %90'ını kaybetme eğiliminde olduğunuzu ve Mavi Bölgelerde bunların hepsini kaybettiğinizi görürsünüz. CrossFit yapmadıkları ya da çevrimiçi olarak takviye paketlerini satın almadıkları, süper yiyecekler ya da Yeni Yıl'da gelen o yeni moda diyetle ilgili hiçbir şeye bulaşmıyorlar, sadece hayatlarını yaşıyorlar. Buradaki anlayış şu; daha uzun yaşamak istiyorsanız çevrenizi değiştirin. Ve eğer Mavi Bölgelerdeki insanlar, bilinçsiz kararlarının marjinal olarak daha iyi olduğu bir ortamda, bilinçli mikro kararları ise gün boyu bilinçsizce daha iyi oluyor. Her işe ya da arkadaşlarının evine gittiklerinde yürüyüşe çıkıyorlar. Arka tarafta bahçeleri var, bu yüzden her gün dışarıda yabani otları temizliyor, suluyor veya hayatlarının ustaca mekanize edilmiş kolaylıklarını topluyorlar. Yani hâlâ bahçe işlerini ve ev işlerini elle yapıyorlar. Bilirsiniz, varsayılan olarak sosyaldirler, bu çok basit köylü yemeğini varsayılan olarak yerler, çünkü bu en ucuz ve en erişilebilir olanıdır ve açıkçası, bunu nasıl en lezzetli hale getireceklerini biliyorlar. Tüm zamanların en iyi 50 yemek kitabı arasında yer alan The Blue Zones Kitchen adlı kitabıma bakarsanız, yemek bile yapmıyorum ama tarifleri topladım. Ve insanların günlük yaşamda uzun ömürlülüğü sağlayan yiyecekleri veya basit köylü yiyeceklerini çok açık bir şekilde görüyorsunuz. Çünkü etleri olsa yemezler, biliyorsunuz. Çünkü et alabiliyorlardı. Böylece bu basit yiyeceklerin tadının nasıl güzel olacağını öğrendiler; bu sadece Amerika'daki zengin insanlara değil, aynı zamanda Amerika'daki fakir insanlara da gerçekten önemli bir mesaj. Lüks marketlerden alışveriş yapmanıza ve taze ürünler yemenize gerek yok. Fasulyeniz, pilavınız veya fasulyeniz ve tortillanız veya makarnanız, fagioliniz veya sebzeli çorbanız varsa. Bunların hepsi porsiyon başına bir dolardan daha ucuz ve internette satın aldığınız süper yiyecek saçmalıklarından çok daha sağlıklılar.

Samantha Sette 23:08

O kadar doğru ki yemek kitabının harika olduğunu söyleyebilirim. Ondan birkaç şey yaptım. Ve bunu duymak o kadar canlandırıcı ki, özellikle de yeni bir yıla girerken, herkesin sizin de söylediğiniz gibi bu hızlı düzeltmeye yöneldiğini düşünüyorum. Ve bu ilginç çünkü bu hızlı düzeltme genellikle uzun ömürlülükten daha kısa vadeli bir hedefe yöneliktir. Ve bu bana neden uzun ömürlülük için çabalamadığımızı merak ettiriyor? Neden sonuna kadar canlılık dolu, sağlam bir yaşam için çabalamıyoruz? Ve sanırım dinleyicilerimize bir mesaj olarak, moda diyetlere ve kuru Ocak ayına doğru giderken, bunların cevap olmadığı görülüyor.

Dan Buettner 23:44

Hayır, her zaman başarısız olmuyorlar ya da insanların %97'si için başarısız oluyorlar. Bu bir zaman kaybı, 1 Ocak'taki akşamdan kalmalığınızdan sonra kendinizi daha iyi hissetmenizi sağlayabilir, ancak bunun gerçekten bir faydası olmayacak ve bu veriler bu konuda çok net. 19 Ocak'a kadar. Yeni Yıl kararlarına başlayan insanların yarısından fazlası zaten başarısız oldu ve geri kalanını Şubat ortasında kaybedersiniz. Yani bu bir zaman kaybı. Yılbaşı gecesinde kendinize şunu söylemeniz çok daha iyi: Bu yıl yeni arkadaşlar edineceğim, etrafımı eğlence fikirleri turşu topu, tenis ya da tenis olan arkadaşlarla çevreleyeceğim. kötü bir günde benimle ilgilenen bisiklete binmek, bahçecilik veya yürüyüş arkadaşlarım. Ve dostlar, bildiğiniz gibi, vegan veya vejeteryan bir arkadaşınızın olması kötü bir fikir değil çünkü onlar size bitki bazlı lezzetli yiyeceklerin nasıl yapılacağını ve bulunacağını gösterecekler, ve bu arada arkadaşlara sahip olmak kötü değil. Seninle ve Happy Hour'da buluşup bir iki kadeh şarap içeceğiz. Bunlar mavi bölgelerde çok net olarak gördüğümüz bazı şeyler, ancak bu şarapla ilgili değil. Bu, şarabın, dostluğun, sizi önemseyen biriyle geçireceğiniz güzel bir mutlu saatin getirdiği stres azalmasının beraberinde getirdiği şeylerle ilgilidir. Yeni bir yıl inşa etmek istediğin şey bu, paranı moda diyetlerden ve saçma sapan takviyelerden kurtarmak.

Samantha Sette 25:12

Evet, sanırım hepimiz hayatımızın bir noktasında hayatlarımızı daha iyi hale getireceği söylenen şeylere bir şekilde tutunabiliriz. Ve asla yapmazlar. Çünkü aynı. Söylediğin gibi şeyler, topluluk şenliğinin ait olduğun hissi ve çok güçlü ama çok gözden kaçan bir amacın var.

Dan Buettner 25:30

Bunun nedeni, amaç satıyorsanız veya insanları sağlıklı bir şekilde sosyalleşmeye ikna etmeye çalışıyorsanız para kazanmak zordur; para kazanmanın yolu umut satmaktır, takviyelerle, umut satarak, kilo verme programlarıyla, Yoğun egzersiz programlarıyla umut satıyorsunuz ve hızlı bir çözüm öneriyorsunuz. Ve insanlar bunu her zaman satın alıyor, satın alıyor ve bundan çok para kazanıyor. Ve bundan çok para kazanmalarının nedeni başarısız olmasıdır. Ve sonra aynı kişilerin gelecek yıl biraz farklı bir şeye kaydolmasını sağlıyorsunuz. Bilirsiniz, sanırım yapabilirdi, bu bir nevi eğlenceydi ama bunun bize pek bir faydası olmadı, biliyorsunuz, Amerika'da ortalama yaşam süresi iki buçuk yıl azaldı. Son üç yılda. Bu çoğunlukla kronik hastalıklardan kaynaklanıyor, bu arada pandemi bunu körükledi, ancak Amerikalıların %75'i obez veya aşırı kilolu, bu benim gençliğimdekinin yaklaşık üç katı, biliyorsunuz ve daha da kötüye gidiyor. Ve sürekli aynı şeyleri denemeye devam ediyoruz. Bu Einstein'ın delilik tanımıdır. Sürekli diyet, egzersiz, uzun ömür, tüyolar, takviyeler yapmaya çalışıyorsunuz ve bu asla işe yaramıyor. Giderek daha da şişmanlıyoruz ve hastalanıyoruz. Ve asla gerçekten uyanmıyoruz, değil mi? Ve bunu tekrar tekrar yapmak yerine neden istediğimiz sonuçlara ulaşmış olan nüfusa bakmıyoruz? Ve onları taklit edin, çevrelerini taklit edin, onların kalıplarını taklit edin, ülkemizi kurtarabiliriz, çok acı, çok acı ve çok para.

Samantha Sette 27:08

Evet, açıkçası bunu duymak yine çok ilham verici çünkü umudum olduğu kadar gelecekten de korkuyorum. Ve genç neslin bir parçası olarak bu değişimin daha iyiye doğru olup olmayacağını merak ediyorum, değişim olacak, bu kaçınılmaz ama nasıl değişecek? Ve umarım daha fazla topluluk aracılığıyla, Mavi Bölgeler'den sonraki modelle, daha uzun ömürlülük ve pazarlamanın bize sağlıklı yaşam dediği şeyi yutmayan daha sağlıklı bir yaşam geliştirebiliriz.

Dan Buettner 27:42

Belki ya da belki değil. Bu arada hepimiz kadehlerimizi mutlu saatler için kaldıracağız.

Samantha Sette 27:47

Çok doğru! Ve sanırım bununla birlikte, belki bunu dinleyen ve yeni yılda bir değişiklik yapmak isteyen, hayatını daha iyi hale getirmek isteyen birine kısaca ne gibi tavsiyelerde bulunursunuz? Yapabilecekleri basit bir şey nedir?

Dan Buettner 28:02

Biliyor musun, şu anda herkesin sağlam bir ısırık istediğini biliyorum. Ama biliyorsunuz, son 20 yılımı New York Times'ın en çok satanları için yazdığım Google Blue Zones kitapları üzerine yazarak ve sizin için doğru olanı seçerek geçirdim. Bu en iyi şey. Ve bu bir nevi bariz bir fiş. Ama bu sadece biraz daha karmaşık ve kulağa hoş gelen bir şey. Ancak yapabileceğiniz mantık dışı şeylerden biri, yapmak istediğiniz şeyde iyi olduğunuzun, değerlerinizin neler olduğunun dahili envanteridir, aslında bunları üç sütuna yazmanızı öneririm. Ortak noktaları arayın. Ve sonra dördüncü sütuna bir çıkış noktası yazın. Amerikalıların yalnızca %30'u amacının işte olduğunu düşünüyor. Bu, çoğumuzun amacımızı başka yerde bulmamız gerektiği anlamına geliyor. Ve insanların amacından bahsettiğiniz şey bu çünkü kendi amaç duygusunu ifade edebilen insanlar, hayatta dümensiz olan insanlardan yaklaşık sekiz yıl daha uzun yaşıyor ve çoğumuz da dümensiziz. En azından iş hayatımız söz konusu olduğunda. Yani gönüllü bir çıkış noktası bulmak, ortak bir vizyona veya ortak tutkuya sahip bir arkadaş grubu bulmak ve buna dahil olmak, bunun hayatınızı uzatacağına dair bildiğiniz herhangi bir şeyden, Resveratrol hapından veya uzun ömürlülüğün Metformin'i, testosteronu hacklemesinden çok daha iyi bir kanıt var. kök hücreler ve diğer tüm deneysel saçmalıklar bir amaç duygusu bulur ve onu yaşamınızda uygulamaya koyar. Ve sadece daha uzun yaşamakla kalmayacak, aynı zamanda yolculuğun tadını da çıkaracaksınız.

Samantha Sette 29:40

Çok doğru. Ve konuyu bitirmeye başladığımızda insanlara sormayı en sevdiğim sorulardan biri şu: Bugün bulunduğunuz yere gelmeyi hiç beklediniz mi?

Dan Buettner 29:50

Hayır, hayır, ama size şunu söyleyeyim, biliyorsunuz, ben üniversiteden mezun olduğumda ve diğer insanlar faydalı ve üretken şeyler yaparken, bisikletle dünya çapında üç rekor kırdım, bisikletle, Alaska Arjantin'de ve Afrika'yı boydan boya dolaşarak. Ve kimse benim bir dağımın olduğunu pek düşünmüyordu. Ancak görünen o ki, dayanıklılık ve biraz empati geliştirmek ve hayatın her kesiminden insanlarla konuşabilme yeteneği gibi tutkularımı takip eden Mavi Bölgeler ve Mavi Bölge projeleri inşa etmek için ihtiyaç duyduğum güçlü yönler şu anda 80 şehirde bulunuyor. Amerika. Netflix'in tarihin en başarılı uluslararası dizilerinden biri olan belgesel dizisini yeni bitirdim. Living to 100 adlı 83 farklı ülkede ilk 10'daydık. Bu arada görmediyseniz Ağustos'ta çıktı. Ve evet, olağanüstü derecede başarılı oldu. Ama ben kendime fındık bulan kör sincap gibi bakıyorum. Şanslıyım.

Samantha Sette 31:01

Bunu seviyorum çünkü bir yere varmaya o kadar odaklanmışız ki, asla o şekilde bitmiyoruz, hayatın nasıl gideceğini düşündüğümüz tahmin edilemez gibi görünmüyor. Bu da onun güzelliği. Ve sanırım tüm bu kutlamanın tadını çıkarırken, bardağınızda ne olduğunu sormalıyız?

Dan Buettner 31:17

Ben bir Brunello fanatiğiyim. Brunello'yu seviyorum ve bende de çok var. Cannanou'yu akşam yemeği partilerine de getiriyorum çünkü günün sonunda iyi bir şarabın iyi bir hikayesi olduğunu düşünüyorum. Ayrıca Afines AFI NES adında bir Ikaria ve filoksera öncesi beyaz şarap üreten bir üretici var ki bu harika. Ve ben her zaman kırmayı sevdiğim bir şeyler alıyorum çünkü insanlara Homer'ın muhtemelen tattığı bir şarabı tattığınızı söylüyorum, Homer'ın tadına çok benziyor, yani Granite Crips'te ayaklar altında eziliyor ve sonra fermente ediliyor ve toprak altında kil amforası var. çok farklı bir şarap deneyimi. Bağ adaletsizliğinde buna yine Phoenix deniyor, iyi dostlarım. İşte bunlar benim bardağımdakiler.

Samantha Sette 32:15

Kulağa lezzetli geliyor. Bunu hiç duymadım bile. Kesinlikle kontrol etmek lazım. Bundan daha önce bahsettiğinizi biliyorum ama dinleyicilerimiz sizi nerede bulabilir? Belgesel izlemenin dışında mı? Herhangi bir şeyi takmak istersen başka nereye?

Dan Buettner 32:27

Tamam, Instagram'da @DanBuettner, neredeyse her gün yeni uzun ömür ipuçları veriyorum. Adım DAN BUETTNER. Dan Buettner'da ve ardından Danbuettner.com'da. Makalelerimle ilgileniyorsanız, orada ücretsizler, ilgileniyorsanız 100'e kadar yaşayacak tariflerim var bazı araçlar. Ve New York Times'ın en son en çok satan kitabının adı Mavi Bölgeler, daha uzun yaşamanın sırları ve fazladan 10 yıllık bir yaşamın nasıl elde edileceğine dair resimli bir el kitabı gibi okunuyor. Yani bu yararlı bir kaynak olabilir.

Samantha Sette 33:03

Bu gerçekten heyecan verici. Ve sanırım bir kez daha şükran ifadesi olarak, bugün bizimle sohbet etmeye zaman ayırdığınız için çok teşekkür ederim.

Dan Buettner 33:10

Sam, umarım 100 yaşına geldiğinde seni görürüm. Ve dergini çok seviyorum, ben de bir Şarap Meraklısıyım ve editörle tanışmak çok güzel ve biliyorsun, tüm bu kabadayılığın arkasında bu var Bence dergi projektörlerinin çok tatlı, zeki insanları var, o yüzden sizinle de tanıştığıma çok memnun oldum.

Samantha Sette 33:38

Daha sağlıklı yaşamlar söz konusu olduğunda bağlam açıkça önemlidir. Önümüzdeki yıl daha sağlıklı değişiklikler yapmayı planlıyor musunuz? Eğer öyleyse, nasıl? Bilmeyi çok isteriz. Yorumlarınızı ve sorularınızı bize podcast@wineenthusiast.net adresinden e-postayla gönderebilirsiniz; unutmayın, bu podcast'e Apple, Google, Spotify ve en sevdiğiniz programları dinlediğiniz her yerden abone olabilirsiniz. Daha fazla bölüm ve transkript için wine meraklısı.com ters eğik çizgi podcast'ine de gidebilirsiniz. Ben Samantha Sette. Dinlediğin için teşekkürler. Birinci sınıf içerik üretmenin yanı sıra, Şarap Tutkunlarının aynı zamanda şarap yaşam tarzı ürünleri için önde gelen alışveriş noktası olduğunu biliyor muydunuz; şarabınızı zenginleştirmeyi garantileyen benzersiz kalitede ürünlerden oluşan muhteşem bir ürün yelpazesini keşfedeceğiniz wine meraklısı.com adresindeki mağazamızı ziyaret etmeniz yeterli. deneyim. Züccaciye ve aksesuarlardan 1000'lerce benzersiz şarap hediyesi. Şarap severler için oyuncak mağazası gibi. Şarabınızı korumayı da unutmayın. Şarap depolama ürünleri alanında ülkenin lider perakendecisiyiz. İster altı ister 600 şişeniz olsun, ister bir şarap dolabı, ister özel tasarım bir şarap odası isteyin. Ücretsiz şarap depolama danışmanlıklarımız, koleksiyonunuza en uygun olanı bulmanıza yardımcı olacaktır. Wine meraklısı.com'u ziyaret edin Bugün şaraba hayat veriyoruz. Size Şarap Meraklısı mağazası tarafından getirildi