Close
Logo

Hakkımızda

Cubanfoodla - Bu Popüler Şarap Değerlendirmeler Ve Yorumlar, Eşsiz Tarifleri Fikri, Haber Kapsamı Ve Kullanışlı Rehberleri Kombinasyonları Hakkında Bilgiler.

Kültür

Neden Portakal Şarabı Aniden Her Yerde?

yine de portakal şarabı Yüzyıllardır ortalıkta olmasına rağmen, birçok içici için biraz gizemli olmaya devam ediyor. Peki bu kehribar rengi şarap nedir ve nasıl üretilir? Ve neden son birkaç yıldır restoran ve bar menülerinde giderek daha fazla bu şeyin ortaya çıktığını görüyoruz?



Bunu öğrenmek için Doreen Winkler'la görüştüm. Winkler bir sommelier, portakal şarabı uzmanı ve kurucusudur. Turuncu Glo , dünyadaki yalnızca bu kategoriye adanmış tek fiziksel şarap perakende mağazası.

Şunlar da hoşunuza gidebilir: Şu Anda Sevdiğimiz 8 Portakal Şarapları

Winkler'in portakal şarabının kökenini ve antik tarzın nasıl üretildiğini anlattığını dinleyin. Ayrıca neden modaya uygun olarak anılmasından nefret ettiğini ve portakal şarabının doğal şarapla aynı şey olup olmadığını da anlatıyor. Son olarak restoranların şarap programlarına neden giderek daha fazla turuncu şarap eklediğini açıklıyor.



  Apple Podcast Logosu
  Google Podcast Logosu


Bölüm Transkripti

Transkriptler, konuşma tanıma yazılımı ve insan transkriptörlerin birleşimi kullanılarak oluşturulur ve hatalar içerebilir. Lütfen alıntı yapmadan önce ilgili sesi kontrol edin.

Konuşmacılar: Jacy Topps, Doreen Winkler

Jacy Topps 00:08

Merhaba, Şarap Meraklısı podcast'ine hoş geldiniz. İçecek kültürüne ve onu yönlendiren insanlara hizmet ediyorsunuz. Ben Jacy Topps. Bu hafta portakal şarabının harika dünyasına giriyoruz. Peki bu kehribar rengi şarap nedir? Peki nasıl üretilir? Peki neden son birkaç yıldır restoran ve bar menülerinde giderek daha fazla seçeneğin ortaya çıktığını görüyoruz? Bunu öğrenmek için Doreen Winkler'la görüştüm. Sektörde on yıldan fazla deneyime sahip. Doreen bir sommelier, portakal şarabı uzmanı ve New York'ta portakal şarapları konusunda uzmanlaşmış bir şarap perakende mağazası olan Orange Glou'nun kurucusudur. Aslında dünyada yalnızca bu kategoriye adanmış tek perakende mağazasıdır. Doreen'in portakal şarabının kökenini açıklayışını dinleyin; asırlık üslup nasıl üretiliyor; neden modaya uygun olarak anılmasından nefret ediyor; Doğal şarapla aynı şey mi; ve neden restoranların şarap programlarına giderek daha fazla şişe eklediğini.

Jacy Topps 01:20

Her kadeh şarap bir hikaye anlatır. Bu hikayeler gizli geçmişleri, lezzetleri ve tutkuları ortaya çıkarıyor. Ve bazen en karanlık arzularımızı açığa çıkarırlar. Ve Şarap Meraklısı'nın en yeni podcast'i Ünlü Gazeteci Ashley, şarap dünyasının temellerini incelemek için harcadı. Sevgi ve ilginin ürünlerinin açgözlülüğün, günahımızın ve hatta cinayetin kaynağı haline gelmesinin ne anlama geldiğini bilen insanlardan duyuyoruz. Her bölüm, dinleyicileri şarap yapımının gizemli ve tarihi dünyasına ve o zamandan bu yana Vinfamous haline gelen suçlara götürüyor. Bu podcast, şarap severlerle, tarih meraklılarıyla ve suç bağımlılarıyla iyi uyum sağlar. O halde, en sevdiğiniz şarabınızdan bir kadeh alın ve tüm zamanların en şok edici şarap suçlarının ardındaki dönemeçleri araştırırken bize katılmak için podcast'i takip edin. Vinfamous'u Apple'da, Spotify'da veya dinlediğiniz her yerde takip edin ve programı takip ettiğinizden emin olun, böylece hiçbir skandalı kaçırmazsınız. Yeni bölümler her çarşamba günü yayınlanıyor.

Jacy Topps 02:30

Merhaba, ben Jacy Topps, Wine Enthusiast'ta baskı editörüyüm. Bugünkü konuğum ise on yıldan fazla bir süredir şarap sektöründe çalışan Doreen Winkler. Durian, bir şarap garsonu, portakal şarabı uzmanı ve New York'ta portakal şarapları konusunda uzmanlaşmış bir şarap perakende mağazası olan Orange Glou'nun kurucusudur. Hoş geldin Doreen, bugün bize katılabildiğine çok sevindim.

Doreen Winkler 02:55

Teşekkürler Jacy! Burada olduğum için çok mutluyum.

Jacy Topps 02:58

Tamam o zaman hemen konuya girelim. Konumuz portakal şarabı olacak ve sen bir uzmansın. Portakal şarabı nedir? Peki nereden kaynaklandı?

Doreen Winkler 03:10

Portakal şarabı beyaz üzümlerden yapılır. Üzümleri, kabukları, sapları ve koltuk kısımlarını kullanıyorlar. Yani beyaz şarabınız olduğunda beyaz üzümleri sıkarsınız. Ama portakal şarabı yaptığınızda üzümden geçen tüm malları kullanıyorsunuz.

Jacy Topps 03:29

Tamam, açık konuşayım, portakal şarabında portakal yok mu?

Doreen Winkler 03:37

Bu süreçte hiçbir portakala zarar verilmedi.

Jacy Topps 03:41

Yani bu hiç de eğlenceli bir soru değil. Ama kimseyle dalga geçmek değil. Ama portakal şarabını, portakal var mı ve ne tür portakallar diye açıklamaya çalıştığımda insanlar olduğunu biliyorum ve bu yüzden portakal şarabının portakaldan yapılmadığı konusunda açık olmak istiyorum.

Doreen Winkler 03:57

Bu soruyu her gün alıyorum. Ekibim her zaman, her seferinde 1 dolar alırlarsa zengin olacaklarının sorulduğunu söylüyor. Yani tamamen anlıyorum.

Jacy Topps 04:11

Peki portakal şarabıyla ilgili geçmişiniz nedir? Mesela şarap sektörüne nasıl girdiniz ve portakal şarabı üzerine çalışmaya nasıl başladınız?

Doreen Winkler 04:19

Yani ben bir sommelierim. Aslen Almanyalıyım. Ben oradaki en genç sommelierlardan biriydim. Sommelier olarak ilk işim 22 yaşındaydı. Ve evet, aslında çok geleneksel bir sommelier kariyerim vardı, bilirsiniz, tüm Bordeaux'larla, Burgonya'larla, Şampanyalarla ve dünyanın önde gelen şaraplarıyla çalışıyordum. Ve sonra gerçekten bir şeyler değişti, benimkinin nasıl yapıldığı konusunda daha fazla eğitim alıyordum. Gerçekten, çünkü sen bile bir şarap garsonusun ve bölgeler ve şaraplar hakkında pek çok şey biliyorsun. Ama aslında hiç kimse bu şarapların nasıl yapıldığından, içinde ne kadar katkı maddesi bulunduğundan ve neden her yıl tadına bakılması gerektiğinden bahsetmiyor. çok benzer vb. Ben de doğal şarapla uğraşıyordum. Ve o zamanlar bu tam anlamıyla 10 yıl önce New York City'deydi. İlgi çekici birçok restoran vardı. Ama dolu gitmek istemediler. Ve sonra bir şefle tanıştım

Danimarka'da Noma'da çalıştı Beni işe almak istedi ve tam bir doğal şarap listesi istedi. Ve işte her şey o zaman başladı. Bu restoranda 19 çeşitli menüyü eşleştiriyordum. Ve portakal şarabı armutlarının ne kadar çok yönlü olduğunu gerçekten gördüm. Ve benim portakal şarabına olan tutkum da orada başladı. Bu 10 yıl önceydi, evet. O zamandan beri portakal şarabı olan restoranları araştırdım ama sayıları o kadar da fazla değildi. Ve hizmetli sommelier gibi kendi küçük işimi yaratmaya başladım. Bu yüzden şehirdeki ve Hamptons'taki birçok küçük restoranla çalıştım, ancak hizmetliler ve şarap programları ve ayrıca personel eğitimleri ve oraya ait olan her şey ve ardından sayılar üzerinde çalıştım. Ve bu listelere bir sürü portakal şarabı koydum ve bu gerçekten araba kullanmak gibiydi ve bildiğiniz gibi hissettim, bu konuda gerçekten eğitim verebilirim. Ekibi de dahil edip onları çok heyecanlandırabilirim.

Doreen Winkler 06:38

Ve uzun bir süre tüm bu hizmetlilere sahip olduğum için çok mutluydum. Ve farklı restoranlarla çalışıyorum. Bu gerçekten harika. Farklı konseptleri bir araya getirmek ve bunu geliştirmek gerçekten hoşuma gitti. Ve kendim için daha kişisel bir şey yapmak istedim. Ve böylece Orange Glou şarap kulübünü kurdum.

Jacy Topps 07:00

Vay canına. Tamam aşkım,

Jacy Topps 07:01

Ve o kulüp mağazaya dönüştü. Doğru?

Doreen Winkler 07:02

bunların hepsi tam bir ilerleme. Ve evet, şarap kulübü uçuşa geçti. Pandemide 2019 sonbaharında başladım. Ve çok yalnızdım. Sadece bir şarap kulübü, sevmemeniz gerekiyor, tek seferlik değil. Bu gerçekten bir taahhüt gibidir. Ve evet, salgın sırasında tüm hizmetlileri kaybettim ki bu çok korkutucuydu çünkü dört hizmetli vardı. Kiram ödendi. Gerçekten iyi gidiyordu. Ve evet, birdenbire sanki orada duruyormuşsun gibi, oh diyorsun. Ama sahip olduğum her zerreyi bu şarap kulübüne koydum. Ve şarap kulübümün çok çok dürüst olduğunu düşünüyorum. Ve orada hiçbir dolgu maddesi yok. Ve bu tıpkı benim küçük bebeğim, benim küçük aşk projem gibi. Yani söylemek gerekirse. Ve bugüne kadar çok iyi gidiyor.

Jacy Topps 07:59

Ve o kulüp mağazaya dönüştü, doğru.

Doreen Winkler 08:04

Doğru. Yani büyüdüğünüzde bazen yöntemle ilgili sorunlar oluyor ve evet, biz de çok sayıda pop-up yaptık. Sanki çılgın hayallerimi bu şekilde yaşıyormuşum gibi hissediyorum. Bu kişisel portakal şarabı kulübünü istiyordum. Bu noktada hiç kimse turuncu bir sopa yapmadı. Hatta insanların gerçekten yapması gerektiği gibi portakal şarabı kulübünün harika olacağını bile söyledim. Sonra dedim ki, ama bunu kim yapmalı? Demek istediğim, neden kendine bu tür bir güven vermediğini biliyorsun. Ve sonra şarap kulübü oldu. Ve sonra insanlar bir seferlik bir şey istiyordu ve insanlara hediye falan göndermeyi istiyorlardı. Ve bu büyüdü. Ve sonra, söylediğim gibi, restoranda 25 farklı şarabın olmasını istediğimiz pop-up'ları yapıyorduk. Ve onlara yarım bardakla servis yapmak gibiydi ve sanki delilik gibiydi. Portakal şarabımız vardı, magnumlarımız vardı, Los Angeles'ta ortaya çıkıyorduk, her yerdeydik. Ve bu partileri düzenlemek çok eğlenceliydi. Daha sonra kulüp sipariş vidasını büyüttü ve siparişleri yerine getirmek için kullandığımız mağazalarda sorunlar yaşandı. Hepsinin bazı sorunları vardı ve bu yüzden bizim de bazı sorunlarımız oldu. Bu konuya çok fazla girmeyeceğiz. Bu turuncu hayata devam etmek mi yoksa danışmanlığa devam etmek mi istediğime dair bir karar vermek zorundaydım ki bunda çok başarılı oldum. Ve bu katmana zaten sahip olduğumuz için, benim zaten inime sahip olduğum kadar korkutucu değildi, kulüp parası geliyor, bilirsiniz, sanki mağazada daha fazla etkinlik yapabilirim ve bunları site dışında da yapıyorum. Şimdi bunları sanal olarak yapıyoruz Ve ben de bunun o kadar da korkutucu olmadığını düşündüm. Ama biliyorsun, şimdi ne bildiğimi bilmediğim için mutluyum.

Jacy Topps 10:10

Tamam, bir saniyeliğine geri gidelim. Yani şarapla başladınız ve doğal şaraplar konusunda gerçekten heyecanlandınız. Çoğu portakal şarabı doğal mı yoksa organik mi? Genellikle aynı şekilde kategorize edilirler. Şarapların doğal, organik olmadığı doğru mu?

Doreen Winkler 10:27

Yani doğal olmaları gerekmiyor, çoğu öyle. Ve bu karmaşık çünkü kime güvenebilirsin? Benim için? Bununla ilgili pek çok araştırma var. Ancak düzenli tüketici için bunun doğal portakal şarabı olup olmadığını anlamanın çok zor olduğunu düşünüyorum.

Jacy Topps 10:46

Peki ya mağazanızda ve kulübünüzde çoğunlukla doğal şaraplar mı yoksa organik şaraplar mı satıyorsunuz?

Doreen Winkler 10:53

Tüm şaraplarım geldikleri kadar doğaldır. Yani organik şarap satmıyoruz çünkü bana göre bu sadece organik olarak hasat edildiği ve organik üzümlerden yapıldığı anlamına geliyor. Yani yine de birçok katkı maddesi eklenebilir. Mağazadaki şaraplarımın çoğu biyodinamiktir. çiftçilik, çünkü her zaman bunun daha fazla bağlılık olduğunu hissediyorum. 00'e yakın çok sayıda şarabımız var. Ve şunu söylemeliyim ki, son yıllarda bununla ilgili olanlar, insanların gerçekten bir şarap imalathanesinin sülfit ilavesi olmadan gerçekten çalışabilmesi çok ilginç, çünkü yıllar önce, sadece bir saat açıldıktan sonra kahverengi meyve suyuna dönüşüyordu. Yani bu çok heyecan vericiydi. Ama evet, gerçekten çok düşük kükürt seviyelerine bakıyorum. Gerçekten üretim nasıl gidiyor. Çok fazla soru soruyorum. Her zaman yeni şarap imalathaneleriyle çalışmayı severim. Ama tabii ki bizim de çok beğendiğimiz, çok köklü şarap imalathaneleri bizimle birlikte bulunuyor. Ama evet, mümkün olduğu kadar az miktarda sülfit ve mümkün olduğu kadar doğal.

Jacy Topps 12:03

Ve aşina olmayan bazı dinleyicilerimiz için, portakal şarabı veya ten teması nerede oldu? Sanırım bunun hakkında da konuşmalıyız, çünkü eyaletlerdeki birçok distribütör ve üreticinin buna portakal şarabı diyebileceğini düşünüyorum, ama buna aynı zamanda cilt teması da deniyor mu? Nereden kaynaklandı?

Doreen Winkler 12:23

Yani Gürcistan Cumhuriyeti'nde ortaya çıktı. Ve bu çok uzun zamandır gizli bir sır olarak varlığını sürdürüyor.

Jacy Topps 12:31

Evet, yüzyıllar gibi, değil mi? 1000'li yıllar gibi.

Doreen Winkler 12:35

Yani bu 8000 yıl öncesine gidiyor ve onlar tam anlamıyla beyaz şarap yapmak istiyorlardı. Ama eskiden, biliyorsunuz, baskı makineleri yoktu, ayaklarını yere vuruyorlardı ki bugün de pek çok insan bunu yapıyor. Daha sonra derileri, sapları ve koltuk kısımlarını orada bıraktılar. Ve bu kehribar rengine dönüşmeye başladı. Ama alkolü çöpe atmak istemediler. onu denedin mi?

Jacy Topps 13:04

Bir yerlerde turuncu şarabın beyaz şarapla, pembe şarabın kırmızıyla aynı olduğunu okumuştum.

Doreen Winkler 13:10

Yani kesinlikle hayır diyebilirim.

Jacy Topps 13:14

Hayır, tamam.

Doreen Winkler 13:16

Sırf kırmızı daha çok portakal şarabına benzediği için. Portakal şarabı tam anlamıyla aynı şekilde yapılır. Sadece kırmızı üzümleri ezerseniz, ondan beyaz şarap yapabilirsiniz. Tıpkı her zaman olduğu gibi beyaz üzümlerden beyaz şarap yapabileceğiniz gibi. Ama eğer kırmızı şarapta olduğu gibi derilere sürerseniz, o zaman kırmızı olur. Ve bu durumda turuncu olur.

Jacy Topps 13:43

Çünkü renk o zaman tanenler meyve suyundan değil kabuğundan gelir.

Doreen Winkler 13:47

Evet kesinlikle. Tamam aşkım. Demek istediğim, insanlara her zaman hasat yapmalarını şiddetle tavsiye ederim çünkü o zaman onu sonuna kadar görebilirsiniz. Kırmızı şarap çok uzun süre ıslanır. Ama aynı zamanda üzüm çeşidine de bağlıdır ve konu portakal şarabı olduğunda bu gerçekten önemlidir. üzüm çeşidi.

Jacy Topps 14:06.

Yani herhangi bir beyaz üzümle yapılabilir mi yoksa Amber şarapları için daha iyi olan çok özel üzümlerden yapılabilirler.

Doreen Winkler 14:13

Yani bunun gerçekten bir şarap üreticisi sorusu olduğunu söyleyebilirim. Ama Riesling'in işe yaramadığını düşünmeme her zaman şaşırdığımı hissediyorum. Ve yıllar sonra Riesling'den yapılan portakal şarabının örneklerini gördüm ve bu beni kelimenin tam anlamıyla havaya uçurdu. Yani bunun yapılamayacağını söyleyeceğimi sanmıyorum ama konu portakal şarabına gelince, gerçekten üzümlerden gelen o kadar çok şey var ki insanlar her zaman beyaz üzümleri veya beyaz üzümleri severler ama bu öyle değil çünkü her türden farklı renk tonları var. Bu üzümlere gelince. Farklı bir deri kalınlığına sahiptirler. Eskiden farklı yapılı farklı fenoliklere sahipti. Demek istediğim, bu konuda çok şey var ve şarap üreticisi üzümlerini gerçekten iyi tanıyor ve bölge içinde 20.1000'lerce üzümün hepsini incelemek zorunda değiller. Bölgelerde onları iyi tanıyorlar ve belirli bir tür için mastürbasyonun ne kadar süreyle iyi olduğunu bir nevi görebileceklerini biliyorlar. Yani bunun yapılabileceğini hissediyorum ve diğer üzümlerin buna daha uygun olduğunu ve bazı üzümlerin diğerlerinden daha uygun olduğunu düşünüyorum.

Jacy Topps 15:34

Tamam, evet, bence bu harika bir cevap. Portakal şarabı gibi hissediyorum. Denediklerim taze ve çok az eskimiş ama meşenin eskitildiğini duymuştum. Meşede yıllandırılmış birçok portakal şarabına da aşina mısınız?

Doreen Winkler 15:51

Her şeyden önce, aslında yıllandırılabilen pek çok farklı portakal şarabı var ve bu yüzden mağazamızda bunlardan çok sayıda var. Ve diğer şaraplarda da durum aynı. Bazıları şimdi keyif için yapıldı, bazıları ise uzun yıllar saklayıp 10 yıl veya 20 yıl sonra keyfini çıkarabileceğiniz gibi yapıldı. Bazen meşenin yaşlanması söz konusu olabilir, ancak genellikle doğal meşe veya denildiği gibi nötr meşedir. Yani ilk kullanımda taze kavrulmuş meşe fıçı gibi değil. Çünkü konu doğal şarap olduğunda, ki çoğunlukla portakal şarabı budur, şaraba herhangi bir tatlandırıcı eklemeyi düşünmüyoruz. Yani evet, yıllardır kullanılan ve hiç kullanılmayan çok sayıda büyük fıçı, 600 litrelik yiyecek, bilekler vb. görüyorum ve sonra bunlar portakal şarabı için kullanılıyor.

Jacy Topps 16:54

Hafta sonunuzu alışılmadık üzüm yetiştirme alanlarını keşfederek geçirin. Portland'ın sadece birkaç dakika batısında, Oregon'un ünlü Willamette Vadisi deneyimi ve Tualatin Vadisi'ndeki olağanüstü samimi şarap dünyası, kalabalık olmadan 30'dan fazla Dünya Standartlarında şarap imalathanesini ortaya çıkardı, tümü Kuzeybatı Pasifik'te yerel olarak yetiştirilen ve üretilen düzinelerce farklı çeşidin tadını çıkarın. Tualatin'deki Tualatin Vadisi'ni keşfedin. Valley.org Bu bir LATİN vadi.org

Jacy Topps 17:35

Bu çok etkileyici. Bence. Yani son birkaç yıldır çok fazla portakal şarabı içiyorum. Ve kategorinin çok geniş olduğunu fark ettim, sanki bir spektrummuş gibi. Bilirsiniz, doğal mı, eskimiş mi, yaşlanmamış mı? Bu yüzden çok büyüleyici. Bence harika.

Doreen Winkler 17:54

Evet öyleyim, her zaman yeni gemilerin ortaya çıktığını söylemeliyim. Ve bu gerçekten çok heyecan verici. Görünüşe göre İtalya'daki en yeni trend mermer. Görünüşe göre İtalya'da mermer almak çok daha ucuz. Çimento x elbette Gürcistan'da, talepler hala çok büyük ve bizimkiler artık birçok ülkede üretiliyor. Çünkü onlar hep Gürcistan kökenliydi. Şimdi bunların İspanya'da, Portekiz'de ve diğer ülkelerde yapıldığını görüyorum. Ve fiberglasınız var. Demek istediğim, sanki sonsuzmuş gibi. Şarabın yıllandırılması için kaplara şimdi ne teklif ediliyor?

Jacy Topps 18:40

Biliyorsun bu portakal şarabıydı. Amber şarabı yüzyıllardır ortalıkta dolaşıyor. Ama biliyorsunuz, sadece son üç beş yıldır restoran menülerinde, bar menülerinde ve şimdi de portakal şarabı dükkanlarında karşımıza çıktığını görüyorsunuz. Tamam, New York City'deki tek kişi sensin. Mükemmel. Bu harika. Dünyadaki dünya.

Jacy Topps 19:04

Vay bu harika. Neden son beş yıldır bunun daha çok bir trend haline geldiğini düşünüyorsunuz? Keşke özellikle Amerika'da hissedebilseydim. Kendimi Avrupa'da gibi hissediyorum, belki o kadar da değil. Bu mutlaka bir trend değil ama burada Amerika Birleşik Devletleri'nde. Kesinlikle trend.

Doreen Winkler 19:22

Kuyu. Belki bir saniyeliğine geri adım atabilirim diye düşünüyorum. Yani 8000 yaşında olabilir ama Gürcistan Cumhuriyeti hiçbir zaman turistik bir ülke olmadığından 40 yıl öncesine kadar dünyadan gizli tutuluyordu. Yani insanların bundan haberi olmadığı için oraya uçmuyorlardı ve buna maruz kalmaktan hoşlanmıyorlardı. Ancak yaklaşık 40 yıl önce, bugün çok ünlü iki şarap üreticisi Gravner ve Radikon, aslında Gürcistan'a gittiler ve bu sorulardan birini aldılar ve bu tarzı yapmaya başladılar. Ve bildiğiniz gibi bunda çok başarılılar. Ve oradan İtalya'dan Slovenya'ya, Hırvatistan'a, Avrupa'nın geri kalanına ve şimdi de Avustralya'ya yayıldı. Yani burada bir şarabımız var, o Japonya’dan, bu da portakal şarabı. Yani her şey böyle oldu. İnsanların portakal şarabı konusunda eğitilmediğini söyleyebilirim. Sanki her şey bir ilerlemeymiş gibi hissediyorum. Şöyle bir bakalım, 1010 yıl önce kimse benden doğal şarap menüsü yapmamı istemiyordu. Listeye birkaç doğal şarap koymamı istediler ama sonra hemen arkasına geçmemi istediler. biyodinamik, organik, sürdürülebilir. Ve herkesin kafasını karıştırdı ve insanların bu tür şaraplardan korkmasına neden oldu. Hadi normal bir şeyler alalım. Ve son yıllarda, tıpkı bildiğiniz gibi, doğal şarap barlarıyla, doğal restoranlarla dolu, sanırım bazılarının inşasına yardım ettim. Ve orada daha fazla eğitim vardı. Şöyle bir baktığımda, beş yıl önce, Aşağı Doğu Yakası'nda bu listeyi yapıyordum, 15 tane portakal şarabımız vardı, o listeye 15 tane portakal şarabı koyduk ve bunlardan üçünü bardağın yanına koyduk. bir Piquette'imiz vardı. Daha hafif, hala turuncu bir şarabımız vardı ve dolgundu. Ve gerçekten de insanlar daha çok eğitimli hale geldi ve buna daha çok maruz kaldı. Şarap endüstrisinin bu şaraplar için bir şeyler yaptığını ve bu anlamda trendleri oluşturduğumuzu düşünüyorum, şarap üreticileri, şarap endüstrisi, ithalatçılar şarap maliyetlerine yardımcı olmak için. bunu ve sonra çocuklar bunu duyuyor. Ve sonra sanki çevreye gidiyorlar. Mesela portakal şarabı denemek istiyorum.

Jacy Topps 21:51

Evet. Sanırım birkaç yıl önce ben de öyle yapmıştım, ah, portakal şarabı var gibiydi. Tamam elbette. Bunu deneyeceğim.

Doreen Winkler 21:58

Evet, moda kelimesini sevmiyorum. Sadece düşünüyorum da, yarın dükkânı kapatmayacağım. Turuncu şarap yarın artık trend olmayacak. Ne demek istediğimi biliyorsun? Evet, bence dışarıda daha fazla eğitim var ve gelişecek ve eyalette portakal şarabı üreten sadece birkaç 1000 şarap imalathanesi var ve kesinlikle büyüyor ve orada çok daha fazla insan yağlanmayı deneyimliyor, ama yine de çok Beyaz şarap üretimiyle karşılaştırdığınızda çok az bir miktar var.

Jacy Topps 22:34

Tamam, benim fikrime göre portakal şarabının çok yönlü ve yemek dostu olduğunu biliyorum. Fermente edilme şekli nedeniyle kabuklarla ve tanenle teması vardır. Bunu da buluyor musun?

Doreen Winkler 22:49

Son derece çok yönlüdür. Ve aslında, 2013 yılında bu 19 servisli menü ile bu restoranı eşleştireceğimi söylediğimde her şey böyle başladı. Ve aslında çok karmaşık bir menüydü. Pek çok şey salamura edilmiş ve tütsülenmişti, vb. Ve bir İskandinav restoranıydı. Ve ben sadece, gerçekten çok yönlü, sanki bazı köpüklü ve hatta daha hafif turuncu şaraplarla suşi yiyebileceğiniz gibi. Parlak portakal gibi daha zengin kızarmış tavuk yiyebilirsiniz. Bildiğiniz gibi, tarak crudo'ya çok yakışan, Avusturya'dan gerçekten harika bir Sauvignon Blanc'ımız var. Hatta bazı istiridyeler bile var, bunlardan bazılarına sahip olabilirsiniz, ardından farklı türde peynirler, çikolatalar veya her zaman ödünç olarak bırakabilirsiniz. Kuzu pirzola yiyebileceğiniz şaraplar var ve evet, kelimenin tam anlamıyla durmuyor gibi. İşe yarayan pek çok Asya mutfağı var, ramen. Oldukça sonsuz. Çok yönlüdür. Bu gerçekten hoşuma gitti. Ve insanlar dükkana geldiklerinde, aslında her zaman bazı tatma notlarını görebiliyorlar, ama aynı zamanda eşleştirmeleri de görebiliyorlar ve her zaman şöyle diyorlar, Aman Tanrım, beni acıktırıyorsun. Bazen bazı insanlar gerçekten onunla gitmeyi sever. Ve şöyle dediler, Evet, bu gece bunu yapacaktık çünkü biliyorsun, her zaman biraz ilhama ihtiyacın var. Akşam yemeğinde ne yapılır veya paket servisi için ne alınır?

Jacy Topps 12:18

Kesinlikle. Evet. Beni kesinlikle acıktırıyorsun. Yani, deneyiminizdeki insanlar aslında dükkanınıza gelmeyi denediğinde ve bilirsiniz, tadımlarınız olduğunda ve o noktada gerçekten ilgileniyorlar mı, yani denedikleri anda görüyor musunuz, insanlar gerçekten ilgileniyorlar mı? BT.

Doreen Winkler 12:37

Bu yüzden tadımlarımızda her zaman farklı şarap çeşitlerimizin olduğundan emin oluyorum. Yani 10 yıllık, bir yıllık cilt temasıyla başlamıyorlar. Genellikle evrim gibidir. Ayda bir kez bunu yaparız. Gerçekten belirli bir bölgenin derinliklerine dalmayı seviyoruz ve İspanya'da farklı üzüm çeşitlerini tadıyoruz. Başvuruyor ve hala. Ve böylece bunun hakkında çok şey öğrenirsiniz. Daha sonra genellikle belirli bir ülkeden gelen düzenli tadımlarımız var. Ve evet, eğer yeniyseler genellikle çok şaşırırlar. Ve bunun aslında daha kolay sindirilebilir olduğunu düşünüyorlar, öyle olduğunu düşünüyorlardı, bilirsiniz, insanlar her zaman biraz korkarlar. Bazen benim oluyor, çok lezzetli, bu kategorideki herkese göre bir şeyler. Yani, çok özel bir konu olabilir ama çok geniş. Ve günün sonunda köpüklü şarabı yapmanın bile farklı yolları var. Sadece turuncu evcil fıstık değil, farklı türleri de var. Ve bakın, mineralli şaraplar var, çiçeksi şaraplar var, tropik var, umami var, çok geniş bir yelpaze var.

Jacy Topps 25:55

Peki mağazanızda sattıklarınız öyle mi? 50 eyaletin tamamına gidebiliyorlar mı veya web sitenize giriş yapıp bu şekilde satın alabilecek birini beğenebilirler mi?

Doreen Winkler 26:06

44 eyalete gönderim yapabiliyoruz.

Jacy Topps 26:09

Tamam aşkım. 44 eyalet ve özel mağazanız? Bir kulüp mü? Yoksa tekli olarak sattığınız şaraplarınız mı var?

Doreen Winkler 26:20

Bu yüzden kulüp şaraplarını satmıyoruz. Kupa şarapları sadece kulüp içindir. Ve raflarımızda yaklaşık 70 ile 100 arasında Portakal şarabı var. Yani sadece seçilebilirler mi?

Jacy Topps 26:34

Evet, mağazanıza geldim, iki yıl önceydi. Yani COVID sırasındaydı. Ama öyleydi, harikaydı. Mağazanızı sevdim. O halde sana son bir sorum var. Bu aralar ne içiyorsun? Bardağında ne var?

Doreen Winkler 26:55

Bu yüzden son zamanlarda piketlere biraz takıntılı oldum. Yani, derilerin ikinci kez preslenmesinden, biraz su ve biraz mayadan yapılmışlar. Yazın içmek çok kolaydır. Ve benim kadar çalıştığın zaman, daha düşük alkollü bir içecek içmek iyi oluyor. Ve tıpkı günün sonunda küçük bir miktar gibi ya da her gün değil, elbette bir gün, ama aynı zamanda hoşuma da gidiyor. Her zaman farklı bir ruh halindeyim. Biliyor musun, neyi eşleştiriyorum? Bu gece ne yapıyorum? Bir arkadaşımın çatısına mı gideceğim? Ne getiriyorum? Rhydian'ı sanki çok çabuk sıkılıyormuşum gibi seviyorum. Ama portakal şarabıyla sıkılmıyorum çünkü keşfedecek ve içecek çok şey var. Yani evet gibi, çok fazla Piquette içiyorum ve keşke daha fazla insanın PCAT yapmasını ve şarap yapımcılarını memnun etmesini diliyorum. Bu çok iyi. Ve ama evet, her zaman farklı bir ruh halindeyim.

Jacy Topps 27:56

Buna katılıyorum. Kesinlikle güzel, soğutulmuş bir piquette'i seviyorum. Sanki harika bir aperatiften daha iyi bir şey yokmuş gibi ya da harika bir yiyecek alacaksın. Bugün bize katıldığınız için çok teşekkür ederim ve hikayenize tekrar uğramak için sabırsızlanıyorum. New York'ta yaşadığım için çok şanslıyım.

Doreen Winkler 28:16

Çok teşekkür ederim Jacy.

Jacy Topps 28:22

Kullanılan çeşitli beyaz üzüm çeşitlerinden maserasyon uzunluğuna kadar. Çeşitlilik sonsuzdur. Portakal şaraplarına şaşmamak gerek; diğer adıyla ciltle temas eden şarap her yerde içecek menülerinde karşımıza çıkıyor. Tamam, portakal şarabı aslında portakaldan yapılmıyor. Bununla birlikte, üreticiler arasında yeniliklere yol açıyor ve şarap içenler arasında ilginç konuşmalar ve diyaloglar yaratıyor. Ve bu her zaman iyi bir şeydir. Düşüncelerin neler? Bugünkü bölümü beğendiyseniz yorumlarınızı okumayı ve ne düşündüğünüzü öğrenmeyi çok isteriz. Yorumlarınızı ve sorularınızı Wine Enthusiast podcast'inden bize e-posta ile gönderebilirsiniz. dotnet. Ve şarap seven arkadaşlarınıza neden bize göz atmalarını söylemiyorsunuz? Unutmayın; bu podcast'e Apple'da, Google Spotify'da ve podcast'leri dinlediğiniz her yerde abone olabilirsiniz. Ayrıca wine meraklısı.com'un ters eğik çizgi podcast'lerine de gidebilirsiniz. Daha fazla bölüm ve transkript için. Ben Jacy Topps. Dinlediğin için teşekkürler.