Close
Logo

Hakkımızda

Cubanfoodla - Bu Popüler Şarap Değerlendirmeler Ve Yorumlar, Eşsiz Tarifleri Fikri, Haber Kapsamı Ve Kullanışlı Rehberleri Kombinasyonları Hakkında Bilgiler.

Kültür

Şarap Eğitimini Neden Daha Az Havasız Hale Getirmek Sektörü Kurtarabilir?

Birkaç bölümlük serimizin üçüncü ve son bölümü için 2023'ün Geleceğin 40 Lezzet Ustası , Marie Cheslik hayati bir soruyu ele alıyor: 'Şarabı herkes için erişilebilir hale nasıl getirebilirim?'



Chicago merkezli bir şarap garsonu ve girişimci olan Cheslik, şarabın Ortabatı'da pek sıcak bir konu olmadığını fark etti. Ancak bunun nedeni mutlaka insanların ilgilenmemesi değildi. Çoğu zaman endüstri jargonu ve sıkıcı kültürel algılar karşısında bunalıma girdikleri için bu konu hakkında konuşabilecekleri güvenli ve bilgilendirici bir alana sahip değillerdi.

Şunlar da hoşunuza gidebilir: Şarap Züppesi misiniz? Dikkat Edilmesi Gereken 8 Kırmızı Bayrak

2020 yılında Cheslik kuruldu Böyle Şaraplar şarabı daha eğlenceli ve erişilebilir hale getirmek için bir şarap eğitim platformu olarak. Misyonu, karmaşık terminolojiyi sade İngilizceye çevirerek ve sevgiyle 'Slik Squad' adını verdiği destekleyici bir topluluk oluşturarak daha fazla insanın şarap konusunda kendine güvenmesine yardımcı olmaktır.



Cheslik o zamandan beri erişim alanını genişletti Tiktok Kendisiyle ilişkilendirilebilir skeçlerinin 65.000'den fazla takipçinin görüldüğünü, rahat ettiğini ve duyulduğunu hissetmesine yardımcı olduğunu ve bunun daha kapsayıcı bir sektör yaratmanın önemli bir bileşeni olduğunu belirtiyor.

Cheslik sektör yolculuğunu paylaşırken dinleyin; kayıtlı hemşire olarak önceki kariyeri ile şarap işi arasında anlamlı paralellikler buluyor; ve daha kapsayıcı bir şarap ortamına yönelik vizyonunu paylaşıyor.

  Apple Podcast Logosu
  Google Podcast Logosu


Bölüm Transkripti

Transkriptler, konuşma tanıma yazılımı ve insan transkriptörlerin birleşimi kullanılarak oluşturulur ve hatalar içerebilir. Lütfen alıntı yapmadan önce ilgili sesi kontrol edin.

Hoparlörler : Samantha Sette, Marie Cheslik, Jacy Topps

Jacy Topps 00:09

Merhaba, Şarap Meraklısı podcast'ine hoş geldiniz. İçecek kültürüne ve onu yönlendiren insanlara hizmet ediyorsunuz. Ben Jacy Topps. Bu, üç bölümlük serimizin bu yılın bazı özelliklerini öne çıkaran son bölümü. 40 tadımcı Şarap Meraklısı her zaman geleneksel olarak şarap tartışmasının dışında bırakılan toplulukları merkeze almayı hedeflemiştir. Eskiden 40 yaş altı 40. Geleceğin 40'ı yenilikçilerden, tadı belirleyen savunuculardan ve şarap endüstrisini geleceğe taşıyan kişilerden oluşuyor. Bu da beni bu haftaki konuklarımıza yönlendiriyor. Marie Cheslik. Marie sertifikalı bir sommelier ve misyonu ulaşılabilir şarap eğitimi sağlamak olan Slik Wines şirketinin kurucusudur. Marie, dijital web yapımcımız Sam Sette ile oturuyor. Öyleyse Marie, şarap eğitimini neden daha erişilebilir hale getirme konusunda tutkulu olduğunu, şarap alanında neleri sinir bozucu bulduğunu, şarap hakkında tek bir şey öğretmek zorunda kalsaydı öğreteceği tek şeyi ve çevrimiçi eğitim platformunu nasıl oluşturduğunu anlatırken dinleyin. ilgi çekici ve etkileşimli. Çağrı, kendine özgü çeşitler, stiller ve sınıfının en iyisi Appalachians sunan Kaliforniya şaraplarının rüya gibi bir koleksiyonudur. Şarap üreticisi James MacPhail, Chardonnay, Pinot Noir ve Cabernet Sauvignon'u üretmek için ünlü aile yetiştiricileriyle birlikte çalışarak her şaraba net, benzersiz bir ses veriyor ve bu süreçte 7090'dan fazla puan topluyor. Yeni çıkanlara, özel kütüphane vintage ürünlerine ve daha fazlasına ilk erişim için tamamen özelleştirilebilir şarap kulüplerinden birine katılın. Dört üyelik seçeneğiyle, her şarap tutkunu için bir kulüp var, yılda üç gönderi alın veya ayda üç şişenin doğrudan kapınıza teslim edilmesini sağlayan aylık aboneliği deneyin. Daha fazla bilgi ve erişim için, wine.com ters eğik çizgi meraklısını arayan bizi ziyaret edin.

Samantha Sette 02:29

Herkese merhaba ve Şarap Meraklısı Podcast'ine hoş geldiniz. Adım Samantha Setter ve burada Wine Enthusiast'ın dijital web yapımcısıyım ve bugün bu yılın gelecekteki 40 onur ödülü sahibinden biri olan Marie Cheslik ile konuşmanın mutluluğunu yaşıyorum. Şarap Meraklıları her yıl, içecek sektörünü geleceğe taşıyan çeşitli lezzet uzmanlarını ödüllendiriyor. Bunların arasında şarap üreticileri, eğitimciler, bira sommelier'ları ve sektörde kapıları açmanın ve köprüler kurmanın benzersiz yollarını bulan her türden profesyonel var. Marie sertifikalı bir şarap garsonu ve eğlenceli, cana yakın ama bilgilendirici bir şarap eğitim platformu olan slik şaraplarının kurucusudur. Erişilebilir şarap eğitimi dünyasına dalmadan önce Marie, kendin ve şık şarapların nasıl ortaya çıktığı hakkında biraz daha bilgi paylaşır mısın?

Marie Cheslik 03:14

Elbette. Ve sen bunu başardın. Bu harikaydı. Aslında benim asansör konuşmam aslında öyle değil ama evet, adım Marie Cheslik. Eğlenceli, cana yakın, günlük şarap eğitimine inanıyorum ve soyadımın sonuncusu olan slik şaraplara başladım. Yani S L I K, Ağustos 2020'de COVID'in başlangıcında başladı. Gerçekten şarap dünyasında nereye gitmek istediğime karar veriyorum. COVİD'den önce restoranlarda çalışıyordum. Restoranlarda çalışmaya başlamadan önce hemşire bile olarak çalışıyordum. Bu yüzden birkaç hayat yaşadım ve gerçekten şarabın tutkulu olduğum bir şey olduğuna, aynı zamanda onun arkasındaki insanlar ve insanları eğitmenin de olduğuna karar verdim. Yani slik şarapları benim yolumdu ve şarabı herkes için nasıl erişilebilir hale getireceğimi keşfetme misyonumdu? Peki bu neye benziyor? Ve o zamanlar başladığımızda, daha çok sanal etkinliklere benziyordu çünkü bu başlangıçta ve COVID'de açıkça çok popülerdi. Ve gerçekten zamanla değişti. Ve kayganlığın büyümesi için bunun olması gerektiğini biliyordum. Ancak misyon aynı kalıyor, herkes için eğlenceli ve ulaşılabilir bir şarap eğitimi sağlamak. Ve bu, Evet, sanal etkinliklere, evet, insanlar için etkinlikler yapmaya dönüşmeye başladı. Ancak daha çok çevrimiçi bir işe dönüşmeye başladı, gerçekten de içerik oluşturmaya başladığım şeyler, sadece yaptığım işin ve becerilerimin reklamını yapmak için değil, aynı zamanda diğer insanlar için de. Pek çok farklı şarap markasından tanınmaya başladım. Ve insanlar yaptığım içeriği gerçekten beğenmeye başladı. Ve oldukça hızlı bir şekilde küçük bir takipçi kitlesi kazandım. Tüm platformlarımda neredeyse 90.000 takipçim var ve onları gerçekten bir geri bildirim panosu olarak kullanıyorum ve 'Şarap hakkında neyi seviyorsun?' diye soruyorum. Şarap konusunda sinir bozucu bulduğunuz şey nedir? Şarap dünyasında ne olmasını isterdiniz, o yüzden onlara sevgiyle sesleniyorum; becerikli ekibim, beni takip eden insanlar, bana ulaşan herkesle etkileşim kurmaya çalıştığım takipçilerim. Ve bu gerçekten şarap pazarına uygun bu güçlü ürün pazarı yapısını yarattı. Bu yüzden, profesyonel kadroya ve onların ihtiyaçlarına inanılmaz derecede iyi uyduğunu düşündüğüm çevrimiçi bir şarap kursu oluşturdum. Ayrıca bazı kitaplar üzerinde de şarap etiketinin nasıl okunacağı üzerinde çalışıyorum, eğer şarapla ilgili bir şey öğretmem gerekseydi, bu muhtemelen o şey olurdu. Bu yüzden herkes için ulaşılabilir şarap eğitimi sağlama misyonumuz var.

Samantha Sette 05:36

Bütün bunları paylaştığınız için çok teşekkür ederim. Göreviniz pek çok farklı yöne doğru genişliyor gibi görünüyor. Hatta bir anlığına geri adım atmayı çok isterim çünkü sağlık hizmetlerinde daha önceden bir geçmişiniz olduğundan bahsetmiştiniz. Peki bu pivot nereden geldi? Şarapla ilgilenmeniz için size gerçekten ilham veren şey neydi?

Marie Cheslik 05:53

Evet, hemşirelerin günün sonunda bir kadeh şaraba ihtiyaç duymasıyla ilgili bir şaka var ya da herhangi bir sağlık hizmeti sağlayıcısı, özellikle de COVID sırasında. Hemşireliğe başladım çünkü insanları gerçekten seviyordum. Ve insanlarla bağlantı kurmayı gerçekten çok sevdim. Ve yardım ettiğimi hissetmek gerçekten hoşuma gitti, değil mi? Ve birine yardım etmenin gerçekten bariz nesnel bir yolu, onun hayatını kurtarmaya yardımcı olmaktır. Ve ben gençken bu en mantıklısıydı. Ve sonra hemşirelik okuluna başladığımda, burada, hâlâ burada ikamet ettiğim Chicago'da bir restoranda garson olarak çalıştım ve bunu sevdim, sanki Chicago şehir merkezindeki aptal bir kardeş barda çalışmışım gibi ve gerçekten onu benim kadar sevmenin hiçbir yolu yoktu. Ama 19 yaşında olduğumu hatırlıyorum. Ev sahibinin arkasında sekmeler vardı ve bekleyen insanlara bira dökebiliyorduk. Ve bunun en harika şey olduğunu düşündüm. Ben de restoranların harika olduğunu düşündüm. Mesela bunu gerçekten merak ediyorum, değil mi? Hemşire olarak çalışmaya başladığımda, hemşire olmanın iyi bir şey olduğunu düşünüyordum, değil mi? Birçok insanı memnun ve mutlu ediyor. Ama takip etmem gereken başka bir şey olduğunu biliyorum. Ve bu konuda daha fazlasını bilmem ve bu konuda ne kadar ileri gidebileceğimi görmem gerekiyor. Ve evet, şaraba girmek aslında benim restorana girme yöntemimdi. Daha yüksek kalitede bir restorandı, gerçekten Michelin yıldızlı bir şey yapmak istedim, sadece üst kademe bir şey. Ve şarabın pek çok insanın sahip olmadığı bir beceri seti olduğunu hissettim. Ben de bu konuda bir adım öne çıkmak istedim. Yani sağlık hizmetlerinden şaraba geçmek gerçekten her şeyden daha pragmatikti. Ama bu böyle çılgınca bir şeye dönüştü. Ve bunun her adımını seviyorum.

Samantha Sette 07:35

Kesinlikle. Peki özellikle bu geçişten bu yana bu yolculukta sizi şu ana kadar en çok şaşırtan şey ne oldu?

Marie Cheslik 07:43

Beni en çok şaşırtan şey hemşire olarak çalışmanın bir restoranda çalışmaya ne kadar benzer olduğuydu. Ve şu anda yaptığım şey bile, ister diyabet ister kalp yetmezliği olsun, karmaşık konuları ele almak ve bunları şarap dünyasına çevirmek gibi benzer bir beceri seti, yaklaşılabilirlik ve tuhaf bir jargon ve sadece çok fazla olmak arasında pek çok paralellik görüyorum karmaşık, değil mi? Ya da belki bazı açılardan ölüm hakkında konuşmak gibi bir tabu bile olabilir, değil mi? Mesela şarap dünyasında pek çok paralellik görüyorum. Ayrıca, ister hastanede ister restoranda olsun, her iki senaryoda da insanlara su getirdiğimi hissettiğim için şaka yapardım, bu benim asıl işim %40'tı, su bardaklarını doldurmaktı.

Samantha Sette 08:30

Bunu hiç bu şekilde düşünmemiştim. Ve ben de biraz bilimsel sağlık hizmetleri geçmişinden geliyorum, tabiri caizse. Ve o kadar haklısın ki, insanların şarap hakkında bilmediği o kadar çok şey var ki. Ve zordur çünkü iletişim kurmanın çok kolay olmadığını anlamak kolaydır. Ve orada öyle bir engel var ki, sanırım sizin bundan kurtulmaya çalıştığınız şey, onu aşmaya çalışmaktır.

Marie Cheslik 08:53

Evet kesinlikle.

Samantha Sette 08:55

Peki neden bira değil de şarap, çünkü bardaklarınızı doldurarak başladığınızı söylemiştiniz.

Marie Cheslik 09:02

Şarabın restoran satışlarının %30'una katkıda bulunması gibi, şarap konusunda daha fazla fırsat olduğunu hissettim. Böylece şarabı anlayarak bir restorana daha fazla katkıda bulunabileceğimi, daha değerli olabileceğimi hissettim. Ve tabii ki bira dünyasının da şarap dünyası kadar karmaşık bir tarihi var. Ama beni şarap dünyasına gerçekten uyaran bir şey vardı. Ayrıca şarap konusunda da büyük bir soru işareti olduğunu düşünüyorum. Mesela ben Milwaukee, Wisconsin'liyim ve bu yüzden daha önce biraz bira içmiştim. Bunu şöyle yaptım, anlıyorum ama mavi yakalı Amerikan kültürünün gerçekten bira kültürünü çoktan benimsemiş olduğunu hissediyorum. Sanki buna zaten bazı cevaplar varmış gibi hissettim, yani, özellikle Ortabatı'da insanların sevdiği ve insanların sevdiği butik bira fabrikaları var. Ve şarapla. Sanki Orta Batı'da şaraptan bahseden kimseyi görmüyorum ve eğer birisi varsa bunun üzerine yemin edebilir miyim? Yemin etmeyeceğim ama sen Bazı insanlar, bilirsin, tüm şarap olayını gerçekten kakalıyor, değil mi? Ve bunu çözebilmeyi istedim. Ve öyle hissediyorum ki, öyle hissediyorum ve o anda yapabildiğimi hissettim ve bu benim kaygan yolculuğum, onu nasıl daha ulaşılabilir hale getireceğimi bulmaya çalışmak.

Samantha Sette 10:18

Kesinlikle. Peki sizce şarabı biraya karşı belki bir margaritaya karşı ulaşılmaz kılan şey nedir? Yoksa şimdi konserve kokteyller her yerde mi görünüyor?

Marie Cheslik 10:27

Evet, elbette. Demek istediğim, birkaç farklı şey var, değil mi? Ve bence bu konuşmayla birçok farklı yola gidebilirsiniz. Ama kafamda bunun bir kombinasyon olduğunu, en büyük iki şeyin terminoloji olduğunu hissediyorum. Tıpkı şarap dünyasında kullandığımız terimler ve kültürel algı gibi, daha önce sağlık hizmetleriyle ilgili olarak da bahsettiğim gibi, diyabeti birine gerçekten iyi ya da çok kötü olarak tanımlayabilirsiniz. Ve bunu nasıl yaptığınız sonuçta onların insülin kullanma şekline ne kadar uyumlu olduklarını veya kendilerine ne kadar baktıklarını belirleyecektir, değil mi? Sanki bu karmaşık konuları yaklaşılabilir bir şekilde etkili bir şekilde iletebilmek çok güçlü bir şeymiş gibi. Ve bence bunu yapmaya çalışan pek çok insan var. Ve pek çok insanın birkaç şeyin işaretini kaçırdığını düşünüyorum. Ve hala biraz fazla jargoni kullanıyoruz, hala bildiğiniz tanen ve asit gibi kelimeleri, hatta bacakları ve buna benzer kelimeleri kullanıyoruz, burada insanların kafası karışıyor. Mesela şarap hakkında daha fazla şey öğrendiğinizde bu kelimeler önemlidir, ancak bu kelime setini her zaman hemen kullanamazsınız. Bu yüzden kullandığımız terimlerin bile insanlar için gerçekten korkutucu olabileceğini düşünüyorum. Ve sonra elbette kültürel algılar. Artık bütün gün tiktoks yapıyorum, değil mi? Şarap içeriklerinde de trendler görüyorum. Ve her zaman en popüler şarap videolarının insanların şarap züppeleriyle dalga geçtiği videolar olduğunu görüyorum, değil mi? Bunlar her zaman havaya uçar gibi, ister sahte şarap tadımı gibi birinin skeçi olsun, ister bilirsiniz, şarap tadımındasınız. Ve bu oluyor, değil mi? Sanki insanlar bununla o kadar ilgili ki. Ve açıkçası bu insanlar için çok acı verici bir nokta. Şarap sonsuza kadar aynı incelik ve zarafetle ilişkilendirildi. Ve insanlar aptal gibi görünmek istemezler, değil mi? Ve insanlar şarap tadımı yaparken veya şarap hakkında konuşurken doğru yapma, alıntı yapma, alıntıyı kaldırma baskısına sahipler ve bu nedenle, doğası gereği, bu hataları yapmak istemediğinizde kendinizi ulaşılmaz hissedeceksiniz. Yani şarapta ulaşılabilirlik konusunda anlıyorsanız gördüğüm en büyük iki şey bunlar.

Samantha Sette 12:32

Bu çok doğru. İlk şarap tadımı yaptığımda çok korktuğumu hatırlıyorum çünkü test ediliyormuş gibi hissettim. Sanki bir sınavmış gibi. Ve doğru kelimeyi bulmam gerekiyordu ve ten rengi gibi bir şey ve like'ın ne anlama geldiğini bile bilmiyorum. Şu anda bu podcast'te bunu söylerken kendimi tuhaf hissediyorum. Ama işte bu, orada çok fazla nüans var. Ve sanırım biri böyle bir durumda olsaydı ona ne gibi tavsiyelerde bulunurdunuz? Bir şarabı nasıl tanımlayacaklarını bilemedikleri ya da bu baskıyı hissettikleri yer mi? Veya bu baskıdan nasıl kurtulabilirsiniz? Bunu nasıl hafifletebilirsin?

Marie Cheslik 13:06

Sağ. Benim için? Neden slik'e başladığımı hissediyorum, bu sorunun cevabının eğitim olduğunu hissettim. Eğitim ve iyi bir topluluğa sahip olmak gibi, değil mi? Ve eğitim gibi her iki şeyden de bahsettiğimde, temel şeyleri bilmeniz gerekiyor, değil mi? Ve ben bunu sizin gibi bir dil öğrenmekle eşitliyorum, eğer Fransızca dersi alabilen, İspanyolca dersi alabilen ve sınıfta oturarak Fransızca veya İspanyolca öğrenebilen türden biriyseniz, harika, sizin için daha fazla güç, bunu yapmalısın. Ve bunu şarapla yapabilirsiniz. Ve dışarıda pek çok harika ücretsiz kaynak var. Ancak çoğu insan muhtemelen Fransa'ya taşınarak veya Meksika'ya taşınarak yeni bir dil öğrenip tamamen bu dilin içine dalarak bundan daha fazla fayda sağlayacaktır. Bu daha korkutucu bir seçenek. İnsanlar bu seçeneği yapmıyor. Ancak bunu gerçekten bu şekilde yapmak istiyorsanız, bunu yapmanın en iyi yolu kendinizi tamamen buna kaptırmaktır. Ve tabii ki, Napa'ya ya da Burgonya'ya hemen taşınma imkanınız yoksa, sadece kendinizi iyi hissettiğiniz, sizin dilinizi konuşan ve gerçekten uyum içinde olduğunuz bir grup insan bulmak gerektiğini düşünüyorum. Bu şahsen bir şarap dükkanında olsun, hemen sokağın aşağısında, değil mi? Tıpkı şarap mağazalarında tadımlara katılan birçok insan tanıdığım gibi ve bu onların kendilerini daha rahat hissetmelerini sağlıyor ve şöyle diyorlar: Ah, hemen sokağın aşağısında. İşten sonra oraya gideceğim. Ve biliyorsun, orada kimin çalıştığını falan gerçekten seviyorum, değil mi? Slik, yaptığımız şeylerin çoğunun çevrimiçi olduğu bir yerde, buna çevrimiçi bir yanıt için benim çözümüm, ancak eğer insanların hoş karşılandığını ve kendilerini iyi hissetmelerini sağlayan bir çevrimiçi topluluğa sahip olabilirsek ve ben yaklaşılabilir ve biraz aptalca ve biraz da olsa içerik yaratırsam Tanenlerin ne olduğunu bilmiyorum ve şöyle olmak gibi konularda dürüst konuşmalara izin veriyor, bu sorun değil. Çok havalı. Hoş geldin. Bilirsiniz, içeri gelin. Yani iyi bir grup insan bulmak ve kendinizi bu insan grubunun içine kaptırmak, bunu yapmanın en iyi yolu olduğunu düşünüyorum.

Samantha Sette 15:00

Kesinlikle. Böyle topluluklara gelince, ne tür insanlar buluyorsunuz? Bu bilgiyi mi arıyorsunuz ve bu eğitimi mi arıyorsunuz?

Marie Cheslik 15:09

Evet. Yani Chicago'da yaşıyorum, değil mi? Ben gerçekten Ortabatılıyım, bunu sayfamda arada bir gündeme getiriyorum. Bence insanlar, benzer ortak deneyimlere sahip insanlara, hatta onlara benzeyen kişilere yönelerek bu çok doğal şeyi yapıyorlar. Bu sadece insan psikolojisidir. Sanırım çok sayıda Orta Batılı var ve sayfama gelen birçok kadın da şöyle diyor: Sizin gibi birinin şarap hakkında bu kadar hafif yürekli ve eğlenceli bir şekilde konuştuğunu görmek çok canlandırıcı. Yani bu, kaygan takımda karşılaştığım en büyük insan topluluğu. Ayrıca ben aynı zamanda Alman şarap elçisiyim. Bu yüzden çok sayıda uluslararası kaliteli ekip üyesi de alıyorum, bu gerçekten ilginçti çünkü Amerikan Şarap Deneyimi hakkındaki birçok konuşmamı ve içeriğimi çerçevelemeye çalışıyorum ki bunun biraz kötü olduğunu düşünüyorum, bu bir sorun olabilir. Avrupa Şarap Deneyimi'nin aksine, tamamen başka bir podcast, sanki hala o duvar var ve hala o bariyer var. Ama biliyorsunuz, en azından Almanya'daysanız, mantık dahilinde tüm soslara gidebilir ve şöyle diyebilirsiniz: ah, evet, şarap burada yapılır, bilirsiniz, mosel'e gidip şöyle diyebilirsiniz: evet, sanki bir üzüm bağı görüyormuşum gibi anlıyorum. Ama Chicago için bu, nereye gidersiniz gibi bir şey ve insanlar Michigan'da harika şaraplar yaptığımızı bile bilmiyorlar. İnsanlar henüz bunu bilmiyor. Sağ? Ya da insanlar böyle hissediyor. Alıntı yapmadan alıntı yapın, burası şarap yapmak için gerçek bir yer değil. Ama sanki Amerika tarafında öğrenecek çok şeyimiz var. Bu yüzden ne tür insanların slik'i takip ettiğini görmek ilginçti. Ama çok geniş bir çeşitlilik vardı. Harikaydı.

Samantha Sette 16:39

Evet. Ve deneyimlemekle öğrenmek arasında ortaya çıkan bu farkı fark ettim. Ve buna duvar ya da geçiş demek istemiyorum ama bu ikisi arasında neredeyse gri bir alan, her ikisine de sahip olabileceğiniz ve çevrimiçi bir sanal platformla bu deneyimi nasıl simüle ediyorsunuz? Bu öğrenme seviyesine nasıl ulaşıyorsunuz?

Marie Cheslik 16:59

tutarlılık, yani ben ve tutarlılık ve bana ulaşan insanlara gerçekten ulaşmak, aldığım her DM'ye yanıt vermeye çalıştığım gibi, gerçekten etkileşimli ve insanlara bir şeyler hissettiren bir şey yapmaya çalıştım. ancak bu elbette zaman alır. Ve bunu her zaman doğru anlayamıyorum. Bilirsiniz, bazen bir içerik hazırlıyorum ve başarısız oluyor, sorun yok, mesela bu neden oldu? Neyi değiştirmem ve insanların bununla daha fazla XYZ meselesiyle ilgilenmek istediklerini hissetmelerini sağlamam gerektiğiyle ilgili neydi? Yani, biliyorsunuz, daha önce hiç iş yürütmedim. Yani ilerledikçe bunları öğreniyorum. Ve buna benzer pek çok pazarlama kitabı okuyorum çünkü yaptığım işin çoğu pazarlama ve pazarlamanın büyük kısmı da iletişim. Pazarlamacıların öğrettiği derslerin çoğu şöyle: Tamam, bir iş yapıyorsunuz, insanların bunu bilmesini istiyorsunuz. Bu pazarlama, değil mi? Bu reklamdır. Ben de iş kitaplarından ve pazarlama kitaplarından öğrendiğim şeylerle kendi kişisel deneyimimi kullanıyorum. Ve bir kitap var, Anne Hadley gerçekten ünlü bir pazarlama uzmanı ve yazar. Ve üzerinde düşündüğüm şu harika alıntı var: İyi pazarlama, şirketin akıllı görünmesini sağlar. Ve mükemmel pazarlama müşterinin kendini akıllı hissetmesini sağlar. O yüzden iyi bir fikir olduğunu düşündüğünüz için bir şeyler yapmayın. Mesela, sadece neyin işe yaradığını görmek için başlamak yararlı bir araç olabilir. Ama aslında nihai amaç, o kişiye hizmet etmek ve diğer insanlara, şık ekibin görülmesine yardımcı olmak ve insanların gerçekten rahat hissetmelerine yardımcı olmak gibidir. İnsanların dinlendiklerini hissetmelerini sağlamak için yapmaya çalıştığım şeydeki nihai hedefim bu.

Samantha Sette 18:36

Bu gerçekten tatmin edici geliyor. Pazarlama hakkında nasıl konuştuğunuza da bayıldım, çünkü yalnızca slik ekibi ve slik şarapları için değil, aynı zamanda genel olarak şarap için de pazarlama yapıyorsunuz. Çünkü eğer bu bir kelimeyse, bu yaklaşılamaz gibi görünüyor. Şarap endüstrisinde insanları biraz tereddüt ettiriyor. Ancak deneyimlerinize göre, şarap hakkında pek fazla bilgisi olmayan sıradan kişilerin, bu konu hakkında konuşacak laf kalabalığına ve dile sahip olduklarında aslında bu konu hakkında oldukça heyecanlandıklarını görüyor musunuz?

Marie Cheslik 19:08

Evet, aşkım, onu seviyorum. Birinin bana yorum yapması veya DMS göndermesi ve bana şarap içmediğimi, şarabı sevmediğimi veya şarabı sevdiğimi sanmıyorum demesi en sevdiğim şeylerden biri. Ama içeriklerinizi izlemeyi seviyorum. Ve sanki bu çok güçlü. Sanki bunu yapmak için kaç kişiyi bu şekilde dönüştürebileceğinizi bilmiyorum. Bunun inanılmaz derecede güçlü bir şey olduğunu düşünüyorum. Ve bunu sadece kendim olarak başarabileceğimi gerçekten düşünmemiştim. Ama aslında hepsi bu. Ve söylediğiniz gibi inanılmaz derecede ödüllendirici oldu.

Samantha Sette 19:13

Ve bu insanlar için. Şarap yolculuğuna çıktıklarında onların büyüdüğünü gördüğünüzde ne düşünüyorsunuz, onların bu büyümesini kolaylaştırıyorsunuz. Bunun en tatmin edici kısmı ne gibi görünüyor?

Marie Cheslik 19:51

Yani kısacası ben insanları seviyorum dedin. İnsanlara yardım etmeyi severim. Bana neşe getiren de bu. Bu benim bencilliğim, sadece senin büyümeni izlemek bana bunu yaptırıyor ve kendimi tatmin olmuş hissettiriyor. Mesela, muhtemelen kaliteli bir ekipten 12 Kişinin şarap peşinde koşmasını ve eşyalarımı izlediğim için bir profesyonel olarak şarap yolculukları hakkında beni bilgilendirmesini sağladım. Bu hafta Los Angeles'ta satış işinde çalışan bir adamla bir telefon görüşmesi yaptım ve o şöyle dedi: Ben şaraba girmek istiyorum. Ben de bu harika. Şimdi bildiklerinizden, neyde iyi olduğunuzdan ve sizi o noktaya nasıl ulaştıracağınızdan bahsedelim. Ve o bana aynı hafta, aynı gün etkinliklerinde şarap alanında bir satış işine başvurduğunu söyledi. Yani sanki sonuçlar somut ve bu çılgınca. Ve bunu şarap kanalı içinde yapabileceğimi hiç düşünmezdim. Demek istediğim, bunu sağlık hizmetleri kapsamında yapmak, sıkı çalışmanızın sonuçlarını görmek ve hastanızın güvende olduğundan ve eve gidebildiğinden emin olmak kesinlikle tatmin edici. Bu çok ödüllendirici. Ve benim şıklıktaki eşdeğerim, insanların şaraba girmesini ve bununla hayatlarının zenginleşmesini izlemektir. Devam etmemi sağlayan şey bu.

Samantha Sette 21:02

Ve bunun, insanların sadece şarap hakkında bilgi edinmekle kalmayıp aynı zamanda bunu kariyerlerinde ve profesyonel yaşamlarında da sürdürdükleri yaygın bir kalıp olduğunu fark ettiniz mi?

Marie Cheslik 21:11

Bilirsiniz, bunun muhtemelen alışılmadık bir senaryo olduğunu söyleyebilirim, çoğu insanın bundan keyif alacağını düşünüyorum. Benim kursumu alan insanları aldıktan sonra onları geri çekerdim, muhtemelen insanların sadece %20'sinin bu nedenle daha profesyonel bir kariyer peşinde koştuğunu söyleyebilirim. Ama bununla ilgili başka bir referans noktam da yok. Bu çok fazla. Veya bu biraz fazlaysa, biliyorsunuz, WSET'in bir sonraki kurs için benzer dönüşüm için ne yaptığı ve bunun gibi şeyler hakkında hiçbir arka plan bilgim yok, değil mi? Ama sanırım sadece benim işim ve bu yolu kendim için çiziyorum. Bunun güçlü bir şey olduğunu düşünüyorum. İnsanların rüzgâr bilgisiyle istediklerini yapmaları gerektiğini düşünüyorum. Ama bence, evet, büyük bir kısmı hobi rotası yerine daha profesyonel bir rotaya ve sadece hayatı zenginleştirme rotasına gidiyor.

Samantha Sette 21:57

Kesinlikle. Hayır. Bence bu her zaman öğrendiğimizin bir kanıtı, değil mi? Bizi eğlenceli ve heyecanlı tutan da bu değil mi ve dünyayı daha fazla özümsemek için sabırsızlanıyoruz. Ve Wine bunu yapmak için harika bir yer. Çünkü pek çok insan için bu sadece içecek bir şey; kırmızı ya da beyaz. Ve sonra katmanları soymaya başlıyorsunuz ve bunda çok daha fazla nüans var. Ve bunun hakkında konuşmaktan heyecan duyan bir dünya ve sizin gibi insanlar var.

Marie Cheslik 22:23

Kesinlikle. Harikaydı. Gerçekten mi. Harikaydı.

Samantha Sette 22:28

Evet, bence burası geçiş yapmak için harika bir yer çünkü TikTok hakkında konuşmak istiyorum. Şu ana kadarki deneyiminizi duymak isterim, sanırım en başından itibaren, platformunuzun ve varlığınızın bu yönüne ne zaman başladınız?

22:43

TikTok konuşması, yani, çok aptalcaydı, çok çılgıncaydı, sadece her saniyesini seviyorum çünkü çok saçma, özellikle de TikTok'ta, sen ne kadar çok, ne kadar çılgınsan, o kadar saçma muhtemelen fark edileceksiniz. Bu yüzden bence bu, insanların diğer platformlarda gerçekten yapamayacağınızı düşündüğüm şekillerde kendilerini gerçekten ifade etmelerine olanak tanıyor. Böylece 2022 yılının Ocak ayında TikTok'u başlattım. Geçen yılın Ocak ayında ve Ocak ayında kendim için hedef olarak, Ocak ayı boyunca her gün bir TikTok yayınlayacağım ve ne olacağını göreceğim dedim. Ben de öyle yaptım ve ilk çiftime çorap giydirdim, çünkü bir şeyde biraz iyiye gitmeden önce, bilirsiniz, çorabınızın olması gerekir. Ancak ayın sonunda 10.000 takipçim vardı, bunun çılgınlık olduğunu söyledim. Bunu bir aydır yapıyorum ve Instagram'da da bunu bir buçuk yıldır yapıyorum. Benden üç kat daha fazla takipçim var. Ve sanki 'Tamam, bu ilginç. Öyleyse bunu yapmaya devam edelim. Ve sonra bunu yapmaya devam ettim. Ve sonra işe yarayan trendleri ve nişleri buluyorsunuz. İnsanların gerçekten hoşuna giden bu tür komik, ayağa kalkabilen şarap tadımı incelemeleri yapıyordum. Bu da Mart ayına kadar 23.000 takipçiye ulaşmamı sağladı ve ben de şöyle düşündüm, vay be, tamam, bunun ne olduğunu bilmiyorum. Ama bunu repertuvarıma eklemeye devam etmem, yapmaya devam etmem ve ne olacağını görmem gerektiğini hissediyorum. Ve şimdi, biliyorsunuz, şimdi 65 yaşındayım ya da onun gibi bir şeydeyim. Ve tabii ki iyi günler de var, kötü günler de var. Ve bir videonun milyonlarca kez izlendiği zamanlar da oluyor. Ve görünüşte hiçbir sebep yokken bir videonun 200 kez izlendiği zamanlar oluyor. Ama bunun nedeni hâlâ öğrenmemdir, değil mi? Bunu sadece bir buçuk yıldır yapıyorum. Bu yüzden hala kemerimin altında çok şey varmış gibi hissediyorum. Ama gerçekten eğlenceliydi. Ve aldığım müşterilerin çoğu sosyal medyadan geliyor. Şarap kursu için aldığım satışların çoğu sosyal medyadan geliyor. Yani bu inanılmaz derecede güçlü bir araç ve üzerinde çok fazla zaman harcamaktan çekinmiyorum, çünkü aslında bu benim reklam bütçem ve buna hiç para harcamam. Bedava. Maliyeti olan tek şey emeğimdir. Benim için buna değer ve ardından YouTube gibi diğer platformları da keşfetmeye çalışıyorum. Yani bu bir yolculuktu ama gerçekten harikaydı.

Samantha Sette 25:07

Burada da çok güçlü bir şey var çünkü özellikle TikTok gibi bir ortamda, değil mi? İçeriğin olduğu yerde, her zaman onu aramıyorsunuz, bir nevi kucağınıza iniyor. Ve bence hızlı büyümeniz, en azından bana, bunun insanların istediği ancak nasıl bulacağını bilmediği içerik olduğunu gösteriyor. Büyüyor çünkü önemli, ilginç ve insanlar bundan hoşlanıyor. Ve öyle görünüyor ki, şarap hakkında konuştuğumuz gibi belki de bir tereddüt var ya da insanların kendileri hakkında bilgi edinmelerine yardımcı olduğunuz ve farkettiğiniz, hey, bundan hoşlanmasam bile, bu henüz keşfedilmemiş bir merak var. İçmeyi sevmesem bile öğrenmesi harika.

Marie Cheslik 25:51

Evet kesinlikle. Özellikle TikTok'u hissediyorum, yani yine sosyal medya hakkında bambaşka bir konuşma yapabilirim. Ancak TikTok'un özellikle ilgi çekici olduğunu düşünüyorum çünkü başka bir şarap içeriği tüketmeseniz bile şarap içeriği alacaksınız. Yani bazen hoşunuza gideceğini düşündükleri şeyleri içeren rastgele bir video alırsınız. Ve bu, erişiminizin çok daha ileri gittiği anlamına geliyor, örneğin, evet, şarap hakkında öğretebilirsiniz ve bu, belirli türden bir insanı çekebilecek bir şey olabilir. Ancak şarabı, sahip olduğunuz başka bir beceri seti ile ekleyebilirseniz, ister illüstrasyon, ister mizah olsun, ister başka bir araç veya iyi olduğunuz bir beceri olsun, bunun sizi daha da genişleteceğini düşünüyorum, çünkü sanki, İçeriğimde bolca mizah kullanıyorum. Yani sadece şarap müşterisi edinmekle kalmıyorum, aynı zamanda komedi sayfalarını izleyen insanlar gibi oluyorum ki bu çok daha büyük bir pazar, tik tak üzerinde çok daha büyük bir havuz, bilirsiniz, spektrum. Yani, iş hayatında, sahip olduğunuz her şeyi kullanın, ki bu aynı zamanda ünlü bir atasözüne benziyor, tıpkı iyi olduğunuz her şeyi kullanmak gibi, onu yapmaya devam edin. Ve insanlar ne isterse onu yapmayı bırakmayın, eğer viral olan bir videonuz varsa, insanlar sizden nefret edene kadar bunu tekrarlayın, ta ki insanlar bundan kesinlikle bıkana kadar. Sağ. Bu bana sadece tutarlılık hakkında değil, tıpkı genel olarak iş dünyası gibi pek çok ders verdi, gerçekten harika oldu.

Samantha Sette 27:17

Seni tanıdıkça duyduğum en sevdiğim şeylerden biri ve hikayen, diğer insanların öğrenmesine yardımcı olurken aynı zamanda öğreniyor olman. Ve sen buna fazlasıyla sahipsin. Peki hala öğrenmen gerektiğini düşündüğün şey nedir? İster şarapla ilgili olsun, ister insanlara şarabı, hatta TikTok'u öğretmekle ilgili olsun, isterseniz? Tik tak hakkında öğrenilecek çok şey var, sanırım hepimiz bu cephede mücadele ediyoruz.

Marie Cheslik 27:39

Dürüst olmak gerekirse şarapla ilgili olarak, yani benim için yaşadığım en büyük zorluklar şarapla ilgili işlerde. Mesela biliyorum ki bu becerilerde iyiyim. Oldukça etkili bir iletişimci olduğumu hissediyorum, belki de bu peri masalının sonu gibi değildir. Ama bu, tamam, yaptığım şeyi yapıyorum ve onu seviyorum gibi gerçek sonu gibi. Ve markalar bana XYZ işini yapmam için para ödüyor. Ve bu harika. Ve bu harika. Ve bu bana şıklığın güzel sözünü yaymamı, şarabın güzel sözünü yaymamı ve yaptığım şeyi yapmaya devam etmemi sağlıyor. Ama biliyorsunuz, zar zor yapabiliyorum, işletme okuluna gitmedim, bir işteki her şapkayla nasıl hokkabazlık yapacağımı öğreniyorum. Ve bu çok zor, biliyorsunuz ve faturalandırmaya ne kadar zaman ayıracağımı anlamaya çalışıyorum. Ürünüme ve gelecekteki ürünlere kıyasla pazarlamaya ne kadar ayırıyorum? Bir takımı nasıl yöneteceğime karşı, sanki bu tam bir beceri seti gibiydi, sanki bunu öğrenemiyorum. Bilmiyorum. Sanki ilerledikçe bunu çözmeye çalışıyormuşum gibi hissediyorum. Ama ürüne ve şarabın kendisine gelince, bu çok büyük bir dünya ve ben her şeyi bilemeyeceğim. Oldukça etkili bir genelci olduğumu düşünüyorum, insanlara şarap hakkında bilgi veriyorum ve bununla oldukça gurur duyuyorum. Alman şarabı konusunda biraz daha spesifik davranıyorum çünkü tıpkı sağlık hizmetleri gibi Alman şarap elçisiyim, değil mi? Aile hekimliği doktoru olmayı öğrenebilirsiniz ki bu da pek çok farklı şeye benzer, değil mi? Çoğunlukla pediatri, ya da nefrolog da olabilirsin, değil mi? Tüm hayatınız boyunca sadece böbrekler üzerinde uzmanlaşabilirsiniz. Ve her zaman değişecek, değil mi? Ve ben şarabı buna eşitliyorum, Almanya hakkında bir şeyler öğrenebilirim, muhtemelen sonsuza kadar, bilirsiniz, muhtemelen sadece tek bir yere odaklanabilirim ve uzun bir süre spesifik olabilirim, ama daha fazla olmaktan mutluyum genelci çünkü bunun daha büyük bir grup insanın heyecanlanmasına izin verdiğini düşünüyorum. Ve sonra sadece etkili, ilginç, dikkat çeken ve dikkat çeken içerik oluşturmak. Yani bunun pek çok şey olduğunu düşünüyorum, ancak esas olarak iş tarafı ve ardından bunun etrafındaki içerik oluşturma diyebilirim çünkü işin iş tarafına yardımcı olacaktır.

Samantha Sette 29:54

Kesinlikle. Öğrenecek çok şey var. Bir general olarak söylediklerin hoşuma gitti çünkü sana ihtiyacımız var. Sanki her şeyi daha sade bir dille ifade etmenize yardımcı oluyormuş gibi çünkü tıpkı sağlık hizmetlerinde olduğu gibi, eğer bilmiyorsam nefroloğa gitmezsiniz, boş duruyorum. Soğuk algınlığınız var. Çok fazla şarap içiyorsun.

Marie Cheslik 30:16

Evet, tamamen, tamamen.

Samantha Sette 30:18

Sanırım o zaman şık şaraplar için sırada ne var, bu platformda paylaşmaya açık olduğunuz bir şey var mı veya ortaya çıkan fikirleriniz var mı?

Marie Cheslik 30:27

Evet, %100, Şarap etiketinin nasıl okunacağı adlı bir kitap serisi üzerinde çalışıyorum. Ve bu kitap serisi ortaya çıktı, sizin de göz atmanız gereken çevrimiçi şarap kursumu hazırlarken 189 dolar. Dört saat sürüyor. Bunu kaygan takım için yaptım. Oldukça pratik bilgilerdir. Bayıldım. Bunun şarap dünyasında gerçekten yararlı olduğunu düşündüğüm insanlara verebileceğim bir şey olmasını seviyorum. Ama o dersi yaparken şarap etiketinin nasıl okunacağıyla ilgili bir bölüm var. Ben de bunun çok güçlü bir beceri olduğunu düşündüm, sanırım pek çok insan şarap dükkanında bulundukları yerle bağlantı kurabiliyor ve tüm bu etiketlere bakıyorlar ve gidiyorlar, bilmiyorum istediğim. Yani ya normalde aldığınız şeyi varsayılan olarak alırsınız, ya da sadece en ucuz şeyi alırsınız, ya da ikinci en ucuz şeyi ya da düşünce süreciniz ne olursa olsun. Ve böylece bir şarap etiketinin nasıl okunacağını öğrenmek, bir şarabın tadının nasıl olacağını, onu açmadan bile bildiğiniz anlamına gelir. Ve bu bir beceri seti. Sağ. Ve bu o kadar öğretilebilir bir şey ki henüz öğretildiğini görmedim. Yani ilk kitap neredeyse bitti. Bir Fransız şarap etiketi nasıl okunmalı, onu ülkeye göre ayıracağız çünkü bence bunu bu şekilde yapmak önemli. Evet, sadece iyi ekibi takip etmeye devam edin ve bunu takip etmeye devam edin, şunu bilin, benim de yakında bunun için gelecek bir menajerim var, bu harika, çok fazla fırsat oldu. Ve böylece yasal olacak, kaliteli takıma yardımcı olacak ve daha fazla insanın şarap konusunda daha fazla özgüven kazanmasını sağlayacak, ki bu da her zaman hedefimdir. Bu günlerde üzerinde çalıştığım büyük bir proje, parkuru mümkün olduğunca gıcırtılı ve parlak hale getirmek. Daha sonra bu kitaplar ortaya çıkıyor.

Samantha Sette 31:59

Bu çok heyecan verici. Ve en sevdiğim soruyu kaçırmak istemiyorum, insanlara sormadan önce, aklımdan uçup gidiyor, bugün bulunduğunuz yere gelmeyi bekliyor muydunuz?

Marie Cheslik 32:13

Hayır, yani elbette hayır. Bu çok saçma. Yani benim TikTok'u kullanmadığım gibi, video yapmak da benim için kayıtlarda bile değildi. Ama her zaman yaratıcı olabileceği bir işi sevdim. Ve insanlarla tekrar bağlantı kurabildim. Peki geçimimi sağlamak için yaratıcı bir iş yapacağımı biliyor muydum? Muhtemelen değil. Yine biraz fazla pragmatik davrandım. Hemşire olmayı istememin bir nedeni vardı. Ve bu kadar minnettar olmamın bir nedeni var. Ben bir hemşireyim, her zaman kendime yarın şaraplar patlayacak mı diye söylüyorum ve artık o da yoktu. Hâlâ hemşire olabilirdim, yapabilirdim, Botoks hemşiresi olayını yapabilir ve buna bir gün ara verebilirdim, bilirsin, mali açıdan istikrarlı olacağıma ve bir sonraki şeye geçebileceğime güvenebilirdim. Ama bu işi yapabileceğimi hiç hayal etmemiştim, tam zamanlı olarak yapabilir miydim? Hayır kesinlikle olmaz. Ama çok güzeldi. Öyle oldu. Biliyorsunuz ben kendimi girişimci olarak tanımlıyorum. Ve bu beni utandırıyordu. Bu kelimeden nefret ediyordum. Sadece iddialı geliyor. Bu neredeyse kendinize küçük demek gibi bir şey Evet, sanki bunda bir şeyler var, olduğunuzdan daha fazlası olduğunuzu hissediyorsunuz. Ama gerçekte, kendinizi daha fazla geliştirdiğiniz için sizi ödüllendiren başka bir iş yok, slik'te ne kadar iyi olursam ve şarabın iletişiminde ne kadar iyi olursam, içerik oluşturmada ne kadar iyi olursam, XYZ konusunda ne kadar iyi olursam, o kadar iyi olur yapacağım ve daha iyisini yapacağım. Ve bunun karşılığını finansal olarak görüyorum ve duygusal olarak da biliyorsun, değil mi? Dünyada bunu gerçekten yapan başka bir iş yok. Yüksek lisans derecemi pratisyen hemşire veya hemşire anestezisti veya başka bir şey olarak almak için geri dönebilirdim, para kazanmanı sağlayabilirdim, ama yine de sınırın var, değil mi? Hala 'Tamam, okula gittin, işin bitti' diyorsun. Bu iş için tebrikler, biliyorsun. Sanki yapabilirim, her şeye dönüşebilir. Biliyor musun, evet, bu dersi aldım, bir kitap yazacağım. Bilirsiniz, belki gelecekte tuğla ve harç gibi bir durum olabilir. Biliyorsun, çok fazla potansiyel var. Yaptığım işte gerçekten heyecan verici bulduğum şey de bu. Ve bu yolculuğa devam edebildiğim ve sizin gibi, Şarap Meraklısı gibi insanların benim gibi insanların gazını çıkarabildiği için çok minnettarım ve önüme çıkan her fırsat için minnettarım. O yüzden sadece şunu söylemek istiyorum: Teşekkürler arkadaşlar. Bunu takdir ediyorum. Oldukça hoş.

Samantha Sette 34:33

Sen bunu fazlasıyla hak ediyorsun. Ve bence çoğu insan için bundan sonra ne olacağına dair belirsizlik çok korkutucu olur. Ve eminim ki bu her zaman heyecan verici değildir çünkü korkutucudur. Bu belirsizliktir, ancak bu konuda bu kadar açık, heyecanlı bir zihne sahip olduğunuz ve gelecekte karşınıza çıkabilecek tüm olasılıklar için sizi alkışlıyorum.

Marie Cheslik 34:51

Evet, yanıltıcı derecede iyimserim çünkü öyle olmak zorundasın gibi hissediyorum

Samantha Sette 34:57

Şerefe ve evet, doğru. tezahürat yapıyorsak bardağınızda ne var?

Marie Cheslik 35:04

Önüme buzlu kahve ve su koydum. Ama aynı zamanda burada duran bir şişe 2007 Gigi Riesling'im de var. Bu yüzden buna sahip olduğum için minnettarım ve belki bunu daha sonra kutlama olarak yudumlarım.

Samantha Sette 35:19

Marie, sanırım bir konuşmanın sonuna geldik. Zaman ayırdığınız için size teşekkür etmek istiyorum ve bir kez daha gelecekteki 40'ın onur ödülü sahibi olarak başarınızı takdir etmek istiyorum, eğer son sözüm varsa, ya da dinleyicilerimiz sizi nerede bulabilir? Söz almak mı? İşte şansınız.

Marie Cheslik 35:38

Evet, dinlediğiniz için teşekkürler arkadaşlar. Slik takımının bir parçası olmanı istiyorum. Seninle tanışmak istiyorum, seni tanımak istiyorum. Seni şarap konusunda heyecanlandırmak istiyorum. Öyleyse ya Instagram Tik Tok'a ya da YouTube slik şaraplarına S L I K şaraplarına göz atın ve gelip merhaba deyin, gelin yorum yazın. Aksi takdirde web siteme göz atın. Evet, tam sana göre bir kursum var. İsterseniz. Eğer şaraba merakınız varsa ve şarap konusunda daha da yetkinleşmek istiyorsanız kesinlikle tavsiye ederim yoksa biliyorsunuz tüm içeriklerim bedava ve internette görüşürüz.

Samantha Sette 36:08

Kaydırmak, bir kez daha şükran ifadesini getirdiğiniz şeydir.

Marie Cheslik 36:15

Çok teşekkür ederim. Gerçekten onu takdir ederim.

Jacy Topps 36:22

Şarap hakkında bilgi edinmek karmaşık olmak zorunda değildir. Ama çoğu zaman öyledir. Pek çok profesyonelin kullandığı terimler ve jargon, tüketiciler, özellikle de yeni tüketiciler için genellikle engelleyici ve korkutucu olarak görülüyor. Biz sektör olarak eğitimin anahtar olduğunu söylüyoruz. Ama belki daha ulaşılabilir bir eğitimdir. Anahtar bu. Düşüncelerin neler? Bugünkü bölümü beğendiyseniz yorumlarınızı okumayı ve ne düşündüğünüzü öğrenmeyi çok isteriz. Yorumlarınızı ve sorularınızı Wine Enthusiast'taki podcast'lerde bize e-postayla gönderebilirsiniz. dotnet. Ve hey, şarap seven arkadaşlarınıza neden bize göz atmalarını söylemiyorsunuz ki, bu podcast'e Apple, Google, Spotify ve podcast dinlediğiniz diğer yerlerde abone olabilirsiniz. Ayrıca wine meraklısı.com ters eğik çizgi podcast'ine de gidebilirsiniz. Daha fazla bölüm ve transkript için. Ben JC tops'um. Dinlediğin için teşekkürler